عطرهای نیشان و معرفی خانه عطرسازی NISHANE
گالری عطر شقایق

عطرهای نیشان و معرفی خانه عطرسازی NISHANE

عطرهای نیشان (نیشانه)

در گروه مهم‌ترین و پرطرفدارترین عطرهای نیش جهان در یک دهه اخیر قرار می‌گیرند. این برند ترکیه‌ای به‌عنوان اولین و تنها لاین عطرسازی واقع در استانبول با نگاهی متفاوت و ایده‌هایی جالب توجه وارد دنیای عطرسازی شده است. طراحان و بنیانگذاران برند نیشان، عطرسازی را یکی از شاخه‌های هنری قلمداد کرده و بر همین اساس با وسواس و نگرشی هنری ساخت عطرهای این مجموعه را آغاز کرده‌اند. جذابیت و پیچیدگی عطرهای خاص و مدرن این لاین عطرسازی سبب استقبال و محبوبیت خیره‌کننده آثار این برند در سراسر جهان شده است. به مناسبت ارائه تعدادی از بهترین عطرهای این خانه در مجموعه شقایق، در ادامه با معرفی عطرهای نیشان و خانه عطرسازی NISHANE همراه ما باشید.

 

فلسفه و رویکرد برند نیشان در عطرسازی

برای درک فلسفه و رویکرد برند نیشان در عطرسازی، باید به خاستگاه این برند یعنی شهر استانبول توجه داشت. شهر تاریخی استانبول که در شمال غربی کشور ترکیه قرار دارد، دروازه بین شرق و غرب جهان به‌شمار می‌رود. این شهر دیدنی که خود نیز به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می‌شود؛ دنیای اسرارآمیز و مسحورکننده‌ای از دیدنی‌ها و شگفتی‌ها را در خود جای داده است. استانبول محل تلاقی فرهنگ شرقی با تمدن غرب است. جایی که سنت و مدرنیته با هم تلفیق و موجب شکل‌گیری فرهنگ منحصربفرد ساکنان این نقطه از جهان شده است. برند ترکیه‌ای نیشان با تکیه بر این میراث فرهنگی ارزشمند و نیز موقعیت جغرافیایی ویژه شهر استانبول عطرهای خود را طراحی می‌کند. هر عطر از این لاین لوکس، روایتگر داستانی پر فراز و نشیب است که از فرهنگ، ادبیات، معماری و آداب و رسوم شرقی الهام گرفته شده است.

از آنجا که زبان روایح، زبانی جهانی و بدون مرز است طراحان عطرهای نیشان به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته‌اند. در عطرهای نیشان فضاها و روایح تداعی‌کننده شرق در قالب ساختارهای عطرسازی کلاسیک یا مدرن به نمایش درآمده‌اند. به عبارت دیگر هر عطر نیشان، روایتگر داستانی از استانبول و شرق است که در چارچوب رایحه‌ای اسرارآمیز، پیچیده و مدرن به اجرا در خواهد آمد. برند لوکس نیشان با بکارگیری بهترین عصاره‌ها که از مواد اولیه مرغوب و گرانقیمت تهیه شده‌اند، دقت درخور توجهی جهت ارائه هرچه بهتر فلسفه و آثار خود به‌کار گرفته است. همکاری با گروهی از بهترین و موفق‌ترین اساتید عطرسازی معاصر یکی دیگر از دلایل اصلی موفقیت عطرهای نیشان در حوزه عطرسازی نیش و هنری است. خانه عطرسازی نیشان عطر را یک اثر هنری می‌داند و در خلق هر یک از عطرهای خود نهایت دقت و ظرافت را به کار می‌گیرد. نتیجه این دقت و وسواس هنری پدید آمدن مجموعه‌ای فاخر و ستودنی از روایح غنی، گیرا، افسونگر و چند لایه است که تحسین و ستایش مخاطبان عطرسازی نیش در سراسر جهان را برای این خانه به ارمغان آورده است.

 

مجموعه روایح و عطرهای برند نیشان

برند نیشان تا به امروز علاوه بر طراحی و معرفی حدود چهل عطر در قالب دوازده مجموعه، محصولات جانبی دیگری نیز عرضه کرده است. شمع‌های معطر، خوشبوکننده هوا، در کنار محصولات مراقبت از پوست و مو از دیگر تولیدات برند ترکیه‌ای نیشان به‌شمار می‌روند. با این حال دلیل اصلی شهرت و محبوبیت برند لوکس نیشان مجموعه عطرهای این خانه است. هر یک از مجموعه‌های این لاین عطرسازی با الهام از موضو عات مختلفی مانند ادبیات، اعتقادات و افسانه‌ها ، آداب و رسوم شرق و به‌ویژه ترکیه و یا موضوعات جهانی همچون صلح و عشق طراحی شده‌اند. در ادامه با مجموعه روایح و عطرهای برند نیشان آشنا خواهیم شد.

  • مینیاتور آرت (Miniature Art)

 مینیاتور آرت عنوان نخستین مجموعه از عطرهای برند نیشان است که در سال ۲۰۱۳ از آن رونمایی شد. روایح منحصربفرد و قدرتمند این مجموعه نوید ظهور یک لاین عطرسازی خلاق و اصیل به مارکت عطر را می‌داد. در ادامه استقبال و تحسین مخاطبان و کارشناسان از عطرهای این مجموعه نقش مهمی در موفقیت و تداوم حضور لاین عطرسازی نیشان ایفا کرد. مجموعه مینیاتور آرت شامل هشت عطر است که تعدادی از بهترین عطرهای نیشان مانند سلطان وتیور و وولانگ چا در این مجموعه قرار دارد.

Miniature-Art-Collection-Nishane

  • بلاسم کالکشن (Blossom Collection)

برند آرتیستیک نیشان دومین مجموعه از عطرهای خود را در سال ۲۰۱۴ و تحت عنوان بلاسم کالکشن یا مجموعه شکوفه ارائه کرد. همان‌طور که از عنوان مجموعه مشخص است این کالکشن در بردارنده روایح گل‌بو و ظریف است. عطر تحسین شده و پرطرفدار تیوب‌رزا یکی از چهار عطر این مجموعه است.

Blossom-Collection-nishane

 

  • سیگنیچر کالکشن (Signature Collection)

سیگنیچر کالکشن یا مجموعه امضاء، سومین مجموعه از عطرهای خانه نیشان است که در سال ۲۰۱۵ روانه بازار شد. روایح جسورانه و خاص این مجموعه، شگفتی و تحسین علاقمندان به عطرسازی نیش را به همراه داشت. این مجموعه نفیس و منحصربه‌فرد شامل چهار عطر است. آفریکا اولیفانت و پچولی کوژا که جزء پرفروش ترین عطرهای نیشان هستند در این مجموعه قرار دارند.

Signature-Collection-nishane

 

  • رومی (Rumi)

چهارمین مجموعه عطر برند نیشان مجموعه‌ای ویژه است. این مجموعه رویکردی ادبی دارد که با الهام از مولانا و جهان‌بینی وی طراحی شده است. هر دو عطر این مجموعه یعنی Fan Your Flame و Hundred Silent Ways جزء پرفروش ترین عطرهای نیشان به شمار می‌روند که در سال ۲۰۱۶ ارائه شده‌اند.

Rumi-Collection-nishane

 

  • شادو پِلِی (Shadow Play)

روند موفقیت‌های برند لوکس نیشان با ارائه پنجمین مجموعه از عطرهای این خانه در سال ۲۰۱۷ تداوم یافت. مجموعه شادو پلی یا سایه‌بازی با الهام از بازی سنتی نور و سایه طراحی شده است. عطر مشهور و پرطرفدار هاچیوات یکی از سه عطر این مجموعه است.

Shadow-Play-Collection-nishane

 

  • مجموعه شازده کوچولو (Imaginative Collection)

ششمین مجموعه عطرهای برند نیشان باز هم رویکردی ادبی و هنری دارد. این مجموعه با دو عطر در سال ۲۰۱۸ معرفی شد که داستان شازده کوچولو و سیاره او دستمایه خلق دو عطر آن قرار گرفته است.

Imaginativ-Collection-nishane

 

  • اکستریت دو کولون (Extrait de Cologne)

اکستریت دو کولون هفتمین مجموعه از عطرهای لوکس برند نیشان است که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. این مجموعه پرداختی متفاوت به ساختار روایح شاداب و خاطره‌انگیز اودکولون دارد. در دو عطر این مجموعه ترکیب و تقابل جذاب روایح شرقی با فضای شاداب و کلاسیک اودکولون، عطرهای زیبا و ویژه‌ای پدید آورده است.

Extrait-de-Cologne-collections-nishane

 

  • بدون مرز (No Boundaries)

هشتمین مجموعه از آثار برند نیشان یکی از موفق‌ترین و تحسین‌برانگیزترین مجموعه‌های این لاین عطرسازی است. کالکشن بدون مرز در بردارنده روایحی زیبا و پالوده است که پیام صلح و عشق را با خود به تمام جهان خواهند برد. عطر آنی که یکی از پرفروش ترین عطرهای نیشان است در سال ۲۰۱۹ و در قالب این مجموعه معرفی شد.

No-Boundaries-collections-nishane

 

  • مجموعه های اکسپریمنتال و اِباندِنس:

​​​​​​​ این دو مجموعه هر یک شامل یک عطر هستند که طی سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به بازار عرضه شده‌اند. عطر اونوتامام از مجموعه Experimental Collection  و عطر نانشه از Abundance Collection  از عطرهای پرطرفدار نیشان هستند که در قالب این دو مجموعه ارائه شده‌اند.

​​​​​​​Experimental-Collections-Nishane

 

  • مجموعه پرستیژ:

​​​​​​​یازدهمین مجموعه عطرهای لوکس نیشان با عنوان پرستیژ در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و با اضافه شدن دو عطر دیگر طی سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به موفقیت خود ادامه داد. این مجموعه شامل روایحی خاص و عمیق است که علاقمندان به عطرهای هنری و لوکس را شگفت زده خواهد کرد.

​​​​​​​prestige-collections-nishane

 

  • تایم کپسول (Time Capsule)

​​​​​​​ دوازدهمین و جدیدترین مجموعه از عطرهای نیشان با عنوان جالب کپسول زمان در سال ۲۰۲۲ معرفی شد و شامل چهار عطر است. در هر یک از این عطرها تجربه‌ای متفاوت و چالش‌انگیز از تقابل ساختارها و گروه‌های بویایی متفاوت، طرفداران عطرهای نیش و مدرن را غافلگیر خواهد کرد.

​​​​​​​time-capsule-collections-nishane

 

عطرهای نیشان در فروشگاه شقایق

فروشگاه شقایق مفتخر است تا منتخبی از بهترین عطرهای برند نیشان را از طریق فروشگاه‌ها و وب‌سایت شقایق۲ در دسترس علاقمندان به عطرسازی نیش و هنری قرار دهد. در سالیان اخیر تعداد قابل توجهی از عطرهای فاخر نیشان توسط این برند ترکیه‌ای طراحی و عرضه شده است. به همین دلیل تلاش ما در مجموعه شقایق بر این بوده است تا منتخبی از بهترین آثار این مجموعه را ارائه کنیم. در ادامه با مجموعه عطرهای نیشان در فروشگاه شقایق آشنا خواهیم شد.

محصول ۲۰۱۵

نوت‌های اصلی: پچولی، بخور، عسل، بابونه

فضای بویایی: چوبی و خاک‌بو، چرمی و دودی، ادویه‌ای و گیاهی

 

محصول ۲۰۱۵

نوت‌های اصلی: زعفران، مشک، زیره، زنجبیل

فضای بویایی: جیر و چرم، تنباکویی و ادویه‌ای، پودری

 

محصول ۲۰۱۶

نوت‌های اصلی: نارگیل، رام، تنباکو، لوبیای تونکا

فضای بویایی: میوه‌ای و مشروبی، چوبی و خزه‌ای، تنباکو و ادویه‌ای

 

محصول ۲۰۱۶

نوت‌های اصلی: وانیل، گل‌های سفید، چوب صندل، هلو

فضای بویایی: گل‌بو و پودری، جانوری(چرکین) و صمغی، چوبی و میوه‌ای

 

محصول ۲۰۱۷ و یکی از پرفروش ترین عطرهای نیشان

نوت‌های اصلی: آناناس، مرکبات، پچولی، خزه

فضای بویایی: میوه‌ای و مرکباتی، چوبی و خزه‌ای، خاک‌بو

 

محصول ۲۰۱۷

نوت‌های اصلی: آناناس، انگور قرمز، عود، وتیور

فضای بویایی: چوبی و خاک‌بو، میوه‌ای و گل‌بو، آروماتیک‌ و سبز

 

محصول ۲۰۱۷

نوت‌های اصلی: انگور سیاه، ریواس، وانیل

فضای بویایی: میوه‌ای و سبز، وانیلی و عنبری، چوبی و گل‌بو

 

محصول ۲۰۱۹

نوت‌های اصلی: عود، عسل، زعفران، انجیر، گل رز

فضای بویایی: چوبی و ادویه‌ای، وانیلی و دودی، گل‌بو و میوه‌ای

 

محصول ۲۰۲۱ و از جدیدترین عطرهای لوکس نیشان

نوت‌های اصلی: گل رز، سیپریول، چرم

فضای بویایی: دودی و چرمی، چوبی و ادویه‌ای، گل‌بو و تازه

 

سخن پایانی

برند نیشان یکی از نام‌های معتبر و محبوب در عطرسازی معاصر است. این لاین عطرسازی نیش با تکیه بر سنت‌ها و تلفیق شیوه‌های عطرسازی شرقی با عطرسازی غربی و کلاسیک، موفق به خلق روایحی بدیع و ماندگار شده است. تأکید بر بکارگیری بهترین مواد اولیه و دوری از محدودیت‌های عطرسازی تجاری، یکی از عوامل اصلی موفقیت این خانه عطرسازی است. آزادی عمل اساتید عطرساز در مسیر خلق روایحی اصیل، جسورانه و خلاقانه سبب شده تا عطرهای نشان عمیق‌ترین احساسات و تفکرات مخاطبان را برانگیزند. عطرهای نیشان یک کالای لوکس نیستند، بلکه هر یک از آن‌ها همچون یک اثر هنری نفیس و فاخر است که لذت استشمام آن‌ها نامحدود و بدون مرز خواهد بود.

جهت خرید عطرهای نیشان کلیک کنید
مطلب قبلی معرفی عطرهای جدید برند آمواج
مطلب بعدی منتخبی از عطرهای زرجوف Xerjoff در فروشگاه شقایق
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
3.0
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته