معرفی عطرهای جدید برند آمواج
گالری عطر شقایق

معرفی عطرهای جدید برند آمواج

سری The Library Collection

برند آمواج Amouage

معتبرترین طراح و تولیدکننده عطر نیش در خاورمیانه چهارمین دهه از فعالیت‌های خود را با چندین عطر نفیس جشن می‌گیرد. خانه عطر آمواج یکی از نام‌های مطرح و محبوب مارکت جهانی عطر است که به جرأت می‌توان ادعا کرد یکی ازبهترین برندهای عطرسازی لوکس و هنری تاریخ این عرصه است. معرفی و ارائه هر عطر جدید از سوی این برند عمانی یکی از اتفاقات مهم و خبرساز در جهان عطر است که هر ساله بسیاری از مخاطبان عطر نیش انتظار آن‌را می‌کشند. خانه عطر آمواج یک برند سلطنتی و منحصربفرد است که محصولات خود را در بالاترین سطح کیفی طراحی و عرضه می‌کند و به همین دلیل است که امروزه هر مخاطب عطرسازی لوکس و هنری، علاقمند و پیگیر فعالیت‌ها و آثار این خانه است. طی دو سال اخیر عطرهای متعددی در قالب چندین مجموعه از سوی این خانه معرفی شده است. جدیدترین مجموعه از آثار خانه عطر سلطنتی آمواج یک مجموعه ویژه و زیبا است. به مناسبت ارائه آثار این لاین جدید در ایران و قبل از معرفی عطرهای جدید برند آمواج، مروری بر تاریخچه این خانه عطر خواهیم داشت.

تاریخچه و فلسفه برند آمواج

تاریخچه و فلسفه برند آمواج ریشه در آرزوها و اهداف خاندان سلطنتی عمان برای راه‌اندای یک لاین عطرسازی ممتاز و متمایز دارد. ساخت عطرهایی نفیس و منحصربفرد که بازتابی از فرهنگ، هنر و باورهای مردمان خاورمیانه و بطور ویژه، عمان، باشند رؤیای دیرینه خاندان سلطنتی این کشور است که در سال 1983 این آرزو محقق شد. خانه عطرسازی  Amouageدر این سال و به دستور و با حمایت پادشاه وقت عمان فعالیت‌های خود را آغاز کرد. این خانه عطرهای خود را با الهام از روایح ساخته شده از مرغوب‌ترین عصاره‌ها و ترکیبات رایج در عطرسازی عربی نظیر بخورهای معطر، صمغ‌های مر و کندر، عود و ادویه‌ها طراحی می‌کند. امضاء و هویت عطرهای برند آمواج از همین فضای شرقی قدرتمند گرفته شده است. بطری و درب عطرهای خانه عطر آمواج با الهام از معماری بناها و گنبد مشهور مسجد جامع شهر مسقط و یا خنجر(یکی از نمادهای مشهور در پوشش مردان عمان) طراحی شده‌اند. به منظور همگام شدن با عطرسازی مدرن، گروهی از اساتید عطرساز که در مؤسسات بین‌المللی طعم و رایحه نظیر Givaudan، IFF و Robertet فعالیت داشتند عهده‌دار ساخت عطرهای این برند سلطنتی شدند تا بدین ترتیب آمواژ(امواج) آیینه تمام نمای تعامل و همراهی سنت‌ها و فرهنگ شرقی با سایر تمدن‌ها و دنیای مدرن باشد.

نخستین عطر امواج توسط یکی از بزرگترین هنرمندان عطرساز بنام Guy Robert در سال 1983 با عنوان Gold pour Femme معرفی شد. تمرکز بر ساخت عطرهایی که روح عطرسازی عربی و مدرن را به زیبایی با یکدیگر تلفیق کرده بودند امواج را به یکی از نام‌های پیشگام و متفاوت در حوزه عطرسازی شرقی و البته عطر نیش تبدیل کرد. استقبال چشم‌گیر از عطرهای آمواج، نام این برند را به خارج از مرزهای خاورمیانه صادر کرد. به‌دنبال موفقیت جهانی برند عمانی آمواج در مارکت عطر فعالیت‌های این برند با احداث نمایندگی‌های بزرگی در فرانسه و نیویورک نیز دنبال شد. در حال حاضر خانه عطر آمواج در بیش از 80 کشور جهان نمایندگی داشته و هزاران فروشگاه بزرگ و معتبر عرضه کننده عطرهای لوکس Amouage هستند.

 

کتابخانه شگفت انگیز برند آمواج در The Library Collection

The-Library-Collection

برند آمواج Amouage در طول چهل سال فعالیت خود عطرهای متعددی را در قالب چندین مجموعه روانه بازار کرده است. یکی از این لاین‌ها که جزء محبوب‌ترین مجموعه‌های خانه عطر آمواج به‌حساب می‌آید The Library Collection است. این کالکشن که در ایران با عنوان مجموعه کتابخانه شناخته می‌شود؛ یک لاین ویژه و منحصربفرد است که بطری‌هایی متفاوت با سایر عطرهای آمواج دارد. در این لاین گروهی از اساتید بزرگ دنیای روایح و عطر نیش به هنرنمایی پرداخته و مجموعه‌ای فاخر و ارزنده را برای مخاطبان عطرسازی هنری به ارمان آورده‌اند. عطرهای این لاین تفسیر جدیدی از گروه‌های بویایی و نوت‌های عطرسازی ارائه می‌دهند و همچنان امضای شرقی قدرتمند عطرهای برند آمواج را نیز در خود دارند. این تلفیق جسورانه و جالب توجه موجب شده تا روایح بکر و بدیع عطر های کتابخانه آمواج که از سال 2010 به بازار ارائه شده‌اند موفقیت و محبوبیت ویژ‌ه‌ای کسب کنند.

با روی کار آمدن تیم طراحی و کارگردان هنری جدید خانه عطر آمواج در سال 2020 این برند تغییرات فراوانی در نحوه طراحی و ارائه عطرهای خود داشته است. طی سه سال اخیر عطرهای مختلفی در قالب چندین مجموعه توسط برند آمواج به مارکت عطر عرضه شده است. یکی از این مجموعه‌ها The Library Collection است که تغییرات چشم‌گیری نسبت به قبل داشته است. علاوه بر تغییر بطری‌ها، روایح این لاین هم دستخوش تغییر شده‌اند. در مجموعه جدید کتابخانه تعدادی از عطرهای محبوب و موفق قبل هم با رایحه‌ای به‌روز شده و قدرتمند حضور دارند. اما اهمیت و جذابیت تغییرات تازه این مجموعه در عطرهای جدیدی است که در همکاری با دو عطرساز مطرح یعنی سیسیل زاروکیان و برونو ژووانوویچ ساخته شده‌‌اند. روایح چندلایه، پیچیده، اسرار آمیز و چالش‌برانگیز که در عین غنی و قدرتمند بود، شفاف و قابل تفکیک هستند؛ ویژگی اصلی عطرهای برند آمواج در مجموعه کتابخانه است. در ادامه مطلب با معرفی عطرهای کتابخانه شگفت انگیز برند آمواج در The Library Collection با ما همراه باشید.

 

عطرهای جدید برند آمواج در فروشگاه شقایق

فروشگاه شقایق طی چهار دهه فعالیت برند آمواج  Amouage مجموعه‌ای از آثار این برند لوکس را در دسترس مخاطبان عطر نیش در ایران قرار داده است. بر همین اساس محصولات جدید خانه عطر آمواج در سالیان اخیر از طریق فروشگاه‌ها شقایق و وبسایت شقایق2 قابل تهیه هستند. جدیدترین عطرهای آمواج در قالب مجموعه کتابخانه و با بطری‌های متفاوت و جدید در سال 2022 ارائه شده‌اند و هم‌اکنون در مجموعه شقایق می‌توانید برای خرید آن‌ها اقدام کنید. قبل از خرید عطر یا عطرهایی از مجموعه کتابخانه، با عطرهای جدید برند آمواج در فروشگاه شقایق بیشتر آشنا شوید.

Opus-V-Woods-Symphony

نوت‌های اصلی: ریشه زنبق(اوریس)، عرق نیشکر(رام)، روایح چوبی، گل رز.

رایحه این عطر دعوت به سفر در فضایی چند بُعدی و حیرت‌انگیز است. ترکیبی از ظرافت و اغواگری رز و زنبق که استادانه با بوی چرکین و جانوری عود و مشک زبّاد(سیوت) به تعادل رسیده است. عطر رازآلود و گیرای نوشیدنی رام، زیبایی این رایحه را دو چندان کرده است!

 

Opus-VII-Reckless-Leather

نوت‌های اصلی: کندر عمان، روایح چرمی، باریجه(گالبانوم)، سیپریول، روایح ادویه‌ای.

عطری جسورانه و منحصربفرد برای طرفداران روایح چرمی. برند آمواج در ساخت این عطر بهترین روایح صمغی و ادویه‌ای از سرزمین‌های مختلف خاورمیانه را به‌کار برده است. نتیجه ترکیب این عصاره‌ها با ساختاری کلاسیک و چرمی، رایحه‌ای چند وجهی و گیرا است که هم‌زمان دودی و ادویه‌ای، چرکین و ظریف، تاریک و شفاف است.

 

  • عطر Opus XII – Rose Incense

Opus-XII-Rose-Incense

نوت‌های اصلی: کندر عمانی، گل رز، صمغ مرّ مکّی، وانیل.

کندر عمانی بهترین کندر جهان و رایحه ناب کندر یکی از بهترین ویژگی‌های این عطر است. این عطر یکی از آثار جدید خانه عطر آمواج است که فضای متفاوت آن مخاطبان عطر نیش را مسحور خود ساخته است. تقابل لطافت رز با غنای رایحه کندر، عطر جادویی و دارویی صمغ مر در کنار رایحه تاریک و افسونگر وانیل و زمینه‌ای زیبا از رایحه چوب صندل، عطری مقاومت‌ناپذیر پدید آورده است.

 

Opus-XIII-Silver-Oud

نوت‌های اصلی: عود، مشک سگ آبی(کستوریم)، درخت غان(بیرچ)، سیپریول.

عطر سیزدهم از کتابخانه برند لوکس آمواج اثری نفیس و گرانبها است. عود با رایحه چرکین و دارویی و صمغ‌آگین خود بعنوان نمادی از عطرسازی شرقی، مرکز این عطر است. کستوریم و درخت غان فضایی غربی و مدرن در عطر ایجاد کرده و بر تاریکی رایحه می‌افزایند. نوت‌های چوبی و ادویه‌ای پیچیدگی زیبایی به فضا می‌بخشند تا رایحه‌ای بی‌بدیل و شگفت‌انگیز را استشمام کنید. رایحه‌ای دودی، تاریک، چرمی، خاک‌بو و چوبی که در اوج ظرافت و وضوح نوت‌های خود به نمایش درآمده است.

 

Opus-XIV-Royal-Tobacco

نوت‌های اصلی: تنباکو، شیرین بیان، کندر عمانی، وانیل، صمغ مر.

ارائه‌ای بدیع و حیرت‌آور از رایحه تنباکو به سبک و سیاق برند آمواج که عنوان سلطنتی را برازنده این اکسیر کرده است. لایه‌هایی در هم تنیده از روایح ادویه‌ای و کهربایی که در هاله‌ای افسونگر از عطر صمغ‌ها و چوب‌ها جریان دارد. شیرینی متعادل وانیل و رایحه دودی قیر درخت غان به این فضا اضافه شده‌اند تا تجربه‌ای بی‌نظیر از استشمام عطر تنباکوی گرانبها و سلطنتی آمواج برای مخاطبان عطر نیش رقم بخورد!

 

 

... در پایان

خانه عطر آمواج، با الهام از موضوعات مختلفی همچون تاریخ، ادبیات، موسیقی، طبیعت و نیز فرهنگ اقوام و ملل مختلف طی چار دهه به خلق روایحی ارزشمند و ماندگار پرداخته است. دقت و ظرافت در تمامی مراحل طراحی و خلق هر یک از این عطرها، تلفیقی از هنر عطرسازی و تجمل در بالاترین سطح کیفی به مخاطبان عطر نیش ارائه می‌دهد. گواه این مدعا ساخت و عرضه بیش از 100 عطر نفیس و تحسین‌شده در مارکت جهانی عطر و در همکاری با گروهی از بهترین اساتید عطرسازی است.

در پایان جهت خرید عطر از برند آمواج و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از وبسایت شقایق دیدن بفرمایید.

مشاهده و خرید عطر از برند آمواج
 
مطلب قبلی معرفی عطر بلو شنل
مطلب بعدی عطرهای نیشان و معرفی خانه عطرسازی NISHANE
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
4.0
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته