قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 12-خرداد-1400 05:26 ب.ظ توسط  amirhoj hoj
مسابقه شماره 4
 22 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
صفحه 4 از 5 << < 12345 > >>
نویسنده پیام ها
سیدرضا حسینی تهرانی
کاربر جدید
کاربر جدید
Posts:3


--
25-خرداد-1395 08:02 ب.ظ
به نظر من برای ارزیابی عطر مناسب هر فصل باید دو نکته را در نظر گرفت که عبارتند از سرعت تبخیر و رایحه.
هر چه دما بیشتر شود، سرعت تبخیر مایعها بیشتر می شود و در نتیجه عطر زودتر تبخیر می شود. از این رو، هر عطری در هوای گرم، زودتر از هوای سرد تبخیر شده، پخش بوی آن افزایش یافته و ماندگاری آن کاهش می یابد و بر عکس هر عطری در هوای سرد، دیرتر تبخیر شده، پخش بوی آن کاهش یافته و ماندگاری آن افزایش می یابد.
عطرها بر اساس فصل مناسب به کار گیری طراحی می شوند. عطرهای فصلهای سرد، از موادی تشکیل شده اند که دمای تبخیر کمتری دارند تا در فصل سرما ماندگاری و پخش بوی خوبی داشته باشند. برعکس آنها، عطرهای فصلهای گرم از موادی تشکیل شده اند که دمای تبخیر بیشتری دارند تا در فصل گرما ماندگاری و پخش بوی خوبی داشته باشند.
انسان بخشی از طبیعت است و هماهنگ با طبیعت تغییر می کند. متناسب با تغییرات در طبیعت، خواسته های انسان نیز تغییر می کند. در بهار که فصل نو شدن طبیعت است، رایحه های خنکی که سبزی و نو شدن را القا می کنند بیشترین جذابیت را دارند. تابستان که فصل گرما، میوه ها و شنا کردن است، رایحه های خنک دریا، گلها و میوه ها جذابترینها هستن. پاییز که فصل سرد شدن تدریجی هوا و ریختن برگها است، رایحه های نسبتا گرم چوبی گیرایی خاصی دارند. در زمستان که هوا سرد شده و تنوع و رنگارنگی طبیعت کاهش یافته، رایحه هایی گرمی مانند وانیل، دارچین و ادویه که حس گرمی و تنوع را به ارمغان می آورند بهترین حس را منتقل می کنند.
با توجه به ویژگیهای گفته شده برای تبخیر و رایحه عطر، برای هر فصل عطری مناسب با آن شرایط طراحی می گردد. عطرهای زمستانی، عطرهایی هستند که در دمای کم پخش بو و ماندگاری مناسبی دارند و عموما از رایحه های گرم، مانند ادویه، دارچین و وانیل برخوردار هستند. این عطرها حس گرما را القا می کنند. در گرمای تابستان که همه به دنبال راهی برای خنک شدن هستند، به کار بردن عطری زمستانی که پخش بوی آن در هوای گرم افزایش یافته و حس گرما را شدیدا القا کند حس ناخوشایندی ایجاد می کند، حسی که شاید بتوان آن را با خفگی بیان کرد. سردرد و سرگیجه نیز از عوارض دیگری هستند که ممکن است هنگام به کار بردن عطرهای زمستانی در هوای گرم ظاهر شوند. به همین دلیل باید از به کار بردن عطرهای زمستانی در هوای گرم تابستان خودداری کرد. در این زمینه تجربه شخصی خودم هم موید این موضوع است. چند روز پیش از مطرح شدن این مسابقه، عطر Carven Pour Homme را که به نظرم عطری زمستانی است امتحان کردم. حس این عطر در هوای گرم برای من حسی شبیه به خفگی بود.
در میان عطرهایی که تاکنون به کار برده ام، به نظرم عطرهای زیر عطرهای مناسبی برای فصلهای بهار و تابستان می باشند:
Davidoff Cool Water
Clinique Happy for Men
(Bleu de Chanel (EDT
Paco Rabanne Invictus
Creed Aventus
Tom Ford Neroli Portofino
Azzaro Chrome Intense
حمید فخریان
کاربر جدید
کاربر جدید
Posts:3


--
26-خرداد-1395 05:57 ب.ظ
با سلام.در واقع ما عطر را بخاطر دیگران میزنیم چون بعد از چند دقیقه بخاطر عادت به ان دیگر بویی حس نمی کنیم پس عطر برای ایجاد احساسی بهتر از ما درنظر دیگران است پس احساس خنکی و سردی عطر در تابستان برای خود و دیگران خوشایند است.
حسن رفيعي
کاربر جدید
کاربر جدید
Posts:2


--
27-خرداد-1395 11:09 ب.ظ
در تابستان، همانطور که ما لباس های خنک می پوشیم، عطری که استفاده می کنیم نیز باید خنک باشد. آن قدر خنک که رایحه ای که از طرف ما به مشام می رسد، اطرافیان را یاد تعطیلات تابستانی بیاندازد عطرهای خنک در تابستان، باز شدن ذهن و رفع خستگی ناشی از گرماست. در روزهای گرم، یک دوش خنک چقدر می تواند حالمان را جا بیاورد استفاده از عطرهای خنک هم همین حس را به ما انتقال خواهد داد. از نظر روانشناسی، بوهایی که از اطراف به مشام می رسد، مهم ترین عامل در تداعی خاطره های تلخ یا دلنشین محسوب می شوند.
CREED Love in White-Chanel ALLURE HOMME SPORT EAU EXTRÊME-Yellow Diamond Versace (for women)n-Kokorico by Jean Paul Gaultier-(BRIT SUMMER EDITION (FOR MEN ۲۰۱۲
شایان قشقایی
کاربر جدید
کاربر جدید
Posts:3


--
30-خرداد-1395 11:13 ق.ظ
معمولا آدمی در فصل گرما دنبال خنک کردن محیط اطرافش هست. حالا با هر وسیله ایی که موجود هست میخواد این حس را به خودش انتقال بده. کولر ، نوشیدنی و حتی عطر. عطر های خنک میتوانند این حس را انتقال بدهند. طبیعی هست که استفاده عطر های گرم در روزهای گرم آزار دهنده باشند چون از تراکم بالاتری برخوردار هستند.
Acqua di Gio
Terre D`Hermes Eau Tres Fraiche
polo bhue
L'eau Par Kenzo
Loewe 7 Sport
کسری حسن پور
کاربر جدید
کاربر جدید
Posts:4


--
30-خرداد-1395 05:14 ب.ظ
با سلام و عرض ادب و تشکر
به دو موضوع می خوام اشاره کنم.
اول اینکه مفهومی وجود داره به نام دمای احساس شده. دمای احساسی با دمای واقعی فرق میکنه، و به دمایی گفته میشه که توسط فرد حس میشه. دمای احساس شده، تحت تأثیر عوامل زیادی مثل رنگ محیط (رنگ¬های سرد باعث میشود دما کمتر از میزان واقعی آن احساس شود)، میزان نور و روشنایی محیط و غیره تحت تأثیر قرار میگیره. یکی از عوامل مهم که روی دمای احساس شده اثر میذاره، رایحه و عطر است. عطرهایی که حس خنکی و تازگی را القا میکنند، باعث میشه ما دمای محیط رو کمتر از میزان واقعی حس کنیم، یا گرما را راحت تر تحمل کنیم. و ذهن ما می تواند کالبد خیالی ما را به فضایی خنک و آرامش بخش انعکاس دهد. پس اولین دلیل استفاده از عطرهای خنک تعدیل گرمای هوا برای فرد و اطرافیان میباشد. برخی رایحه ها طبع گرمی دارند، و گرما و خشکی را القا میکنند، چه کسی دوست دارد در گرما و عطش تابستان حس بویایی و چشایی اش توسط رایحه سنگین و گرم شکلات تحریک شود؟ حال با توجه به لزوم احترام به حریم افراد دیگر نیز بهتر است از عطرهای گرم و سنگین در فصل تابستان پرهیز کنیم، تا زمینه سردرد یا ناراحتی دیگران را ایجاد نکرده باشیم.
موضوع دوم اینکه عطار کانسپت یا داستانی را برای عطرش انتخاب میکند، بدین ترتیب که نت های مختلف بطور نظام مندی تبخیر شده و هارمونی خاصی را ایجاد کند، این تبخیر در دماهای خواصی صورت میگیرد. هنگامیکه عطری را که برای فصل سرد طراحی شده در فصل گرم استفاده میکنیم این هارمونی ایجاد نشده و تبدیل به آهنگ ناموزونی میگردد. و زیبایی حقیقی عطر ایجاد نمی گردد.
در مورد عطرهای مورد علاقه ام برای فصل گرم، (با توجه به مصرف بالا و اقتصادی بودن انتخاب ها) محصولات زیر را ترجیح میدهم:
Polo Blue Ralph Lauren
Terre D`Hermes Eau du toilette
Issey Miyake L'Eau de Issey
Egoiste Platinum Chanel
Giorgio Armani Acqua di Gio
با تشکر و آرزوی شادی
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
صفحه 4 از 5 << < 12345 > >>