قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 12-خرداد-1400 05:26 ب.ظ توسط  amirhoj hoj
مسابقه شماره 4
 22 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
صفحه 1 از 512345 > >>
نویسنده پیام ها
مشاور و کارشناس عطر
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
16-خرداد-1395 02:32 ب.ظ
    با سلام
    در این نوبت در واقع سوالی مطرح نمیشود ، بلکه ما از شما یک دیدگاه و نظر میخواهیم .
    چرا ما در تابستان عطرهای خنک ، تازه ، استفاده میکنیم ، یعنی در واقع چرا نباید عطر گرم و سنگین در تابستان استفاده کنیم ، لطفا در کنار این نظر همچنین 5 عطر خنک و تازه که مناسب فصل تابستان و یا بهار نیز که دوست دارید معرفی فرمایید .
    لطفا پاسخ های خود را در همین مکان درج فرمایید . و ترجیحا نگاه ، زاویه و احساس خود را بیان فرمایید .
    زمان پاسخ گویی : تا پایان روز 30 خرداد ماه
    جوایز : یک عدد عطر از برند Aigner = Aigner No 1 Sport و Aigner = Aigner Too Feminine هر کدام به قیمت 1580000 ریال برای 2 نفر از شرکت کنندگان .
    سيد محمد علي قرشي
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:11


    --
    17-خرداد-1395 02:33 ب.ظ
    با سلام و روز بخير خدمت همه عطر دوستان محترم
    انتخاب و خريد و استفاده از عطر و ادكلن ، معيارهايي دارد كه در صورت رعايت شدن ، بهترين رضايتمندي را براي ما به ارمغان خواهد آورد. بحث سازگاري فصلها و نوع ادكلن انتخاب شده، يكي از مهمترين ملاكهاي انتخاب عطر و ادكلن است.
    مقوله فصلها براي هر اقليمي متفاوت است . در كشور ما كه مشخصا چهار فصل هست ، اين مسئله بيشتر بايد رعايت شود.لازم است ادكلن و عطر با در نظر گرفتن فصول سال ( گرمي و سردي و رطوبت هوا ) انتخاب و مورد استفاده قرار گيرند. احساس ما انسانها از گرمي و سردي در دماهاي مختلف ، تقريبا مشترك است. دماي بهينه كه به آن دماي آسايش گفته مي شود ، براي انسانها ، دماي بين 24 تا 25 درجه سانتيگراد مي باشد. دماهاي كمتر و بيشتر از اين مقادير، در ما احساس سرما و يا گرما را ايجاد مي كند. در مواقعي كه از احساس آزار دهنده سرما و يا گرما به ستوه آمده ايم ، استفاده از عطر و ادكلن مي تواند اين احساس نا خوشايند را تعديل كند و بهبود ببخشد. اصولا عطرهاي گرم ، در ما حس گرما و حرارت را القاء مي كنند و برعكس ، عطرهاي خنك و شاداب ، حس خنكي و طراوت را به ما منتقل مي كنند. بنابراين براي ايجاد حسي بهتر و لذت بخش تر ، ميتوانيم با استفاده درست از عطرها ، احساس خوشايندتري از محيط اطرافمان را كسب كنيم. به اين منظور هر عطر و رایحه ای را نمی توان برای روزهای گرم تابستان استفاده کرد. گرماي تابستان بوي عطر ما را بيشتر مي کند، ماندگاري آن بيشتر مي شود و اين به دليل اين است که گرما روي رايحه ها تاثير مي گذارد و بايد از رايحه هاي خنک استفاده کنيم. همچنين در زمستان به خاطر نفوذ سرماي هوا و از بين بردن بوي عطر، از رايحه هاي گرم- شرقي- تلخ استفاده کنيم.
    در روزهای گرم تابستان لازم است بیشتر سراغ رایحه های تلخ و سرد با بوی خنک و ترش برویم تا ماندگاری عطر بیشتر باشد. برای تداعی صبح های باران خورده و بوی برگ درختان ، سراغ رایحه هایی که در آن از اسانس چوب سدر، کاج و عطر شکوفه های پرتقال و گریپ فروت استفاده شده، برویم. نکته مهم استفاده از رایحه ها و عطرهای خنک در تابستان، باز شدن ذهن و رفع خستگی ناشی از گرماست. تا حالا دقت کرده اید که در روزهای گرم، یک دوش خنک چقدر می تواند حالمان را جا بیاورد؟ استفاده از عطرهای خنک و ترش هم همین حس را به ما انتقال خواهد داد. از نظر روانشناسی، بوهایی که از اطراف به مشام می رسد، مهم ترین عامل در تداعی خاطره های تلخ یا دلنشین محسوب می شوند، لذا بو و احساس، رابطه نزدیکی با هم دارند. بو کردن رایحه ، واکنش مثبتی در مغز ما ایجاد مي كند و باعث می شود تا ما احساس خوبی داشته باشيم. ثابت شده است بوهایی که منشا طبیعی دارند، با تاثیر روی سیستم عصبی مرکزی و متابولیسم بدن، در بروز احساسات شخصی ، نقش کاربردی ایفا می کنند.
    با توجه به توضيحات بالا فرض كنيم در دماي 43 درجه سانتيگراد و يا بيشتر در شهرهاي جنوبي كشورمان ، يكي از عطرهاي خنك و شاداب زير را استفاده كنيم :
    1- Terre D`Hermes Eau Tres Fraiche
    2- Nautica Voyage
    3- Chanel Allure Homme Edition Blanche for men
    4- Aqua Universalis Maison Francis Kurkdjian for women and men
    5- Colonia Club Acqua di Parma for women and men
    در اينصورت حس خنكي و طراوت آن مي تواند تا حد زيادي احساس گرما و رطوبت آنجا را كاهش دهد. بر عكس فرض كنيد در همين مثال از ادكلني گرم و تند مثل Thierry Mugler A Men Pure Havane for men و يا Amouage Epic Eau De Parfum For Men استفاده كنيم ، در اينصورت ، حس گرمي و تندي اين عطرها بر شدت گرماي محيط افزوده و ما را دچار آزار بيشتري ميكنند.
    بهرام ف
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:1


    --
    17-خرداد-1395 04:22 ب.ظ
    با درود فراوان خدمت تمامی دوستان عطر دوست
    اینکه چه عطری مناسب چه فصلی است، دقیقا به فرهنگ استفاده از عطر برمیگرده. بعضی عطرها ذاتا گرم هستند و با اسپری آنها بر روی پوست احساس گرما به انسان دست میده و همچنین این عطرها به علت قدرت تبخیر بالا در دمای پایینتری تبخیر میشوند و به همین دلیل باید در فصول سرد مورد استفاده قرار گیرد. در مقابل عطرهایی هستند که با اسپری آنها بر روی پوست و استشمام رایحه حس خنکی و شادابی در مغز ما ایجاد میشود. به این دسته از عطرها واژه خنک اطلاق میشود. از جمله عطرهای معروف این دسته عطرهای آکواتیک هستند که حس قرار گرفتن در کنار دریا و یا دریاچه را برای ما تداعی میکنند. اینگونه عطرها یه علت قدرت تبخیر پایین نیاز به گرمای بیشتری برای تبخیر شدن دارند و برای همین میبایست در فصول گرم استفاده شوند. تا اینجای بحث قضیه فقط به خود شخص مربوط میشد ولی این را هم باید در نظر داشت که اطرافیان ما نیز در استشمام بوی عطر ما نیز شریک هستند. پس برای رعایت حال آنها باید به خنک و یا گرم بودن عطر توجه نمود و عطرهای مناسب فصل را انتخاب کنیم تا باعث آزار و اذیت دیگران نشویم.
    از جمله عطرهای خنک که در فصول گرم مورد پسند بنده است عبارت است از:
    1- Lalique encre noir sport
    2- cool water davidoff
    3-Terre D`Hermes Eau du toilette
    4- Creed aventus
    5- He wood ocean wet
    سید امیرحسین احمدیان
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:1


    --
    19-خرداد-1395 02:18 ق.ظ
    با سلام
    عطر و ادکلن از جمله نیازهای غیر قابل انکار فصل گرم تابستان است، نیازی که اغلب در این فصل علاوه بر کمک به رفع بوی بد بدن، امکان خنکی و حفظ طراوت را نیز به فرد می دهدشما هم مثل
    همه ی افراد نمی خواهید در فصل تابستان در محیط کار و دیدار های دوستانه از خود خاطره ای با بوی بد ثبت کنید برای همین بیشتر به استفاده از عطر و ادکلن ها پناه می برید و از عطرهای سرد که در واقع اين قبيل عطرها معمولاً بوي تميزي، جواني، و انرژي مي دهند. درون مايه رايحه اين قبيل عطرها بوي اقيانوس ها را در ذهن زنده مي كند. در اسم چنين عطرهايي اغلب نام "آب " ، "يخ " ، "باران " ، و يا "خنك " به كار مي رود و معمولاً در شيشه هاي آبي توليد شده و جعبه هاي بسته بندي آنها نيز به رنگ آبي انتخاب مي شوند. خانواده اين قبيل عطرها بيشتر براي خانم هاي فعال و ورزش دوست پيشنهاد مي شود.
    (در ميان رايحه ها بيش از هر چيز رايحه پرتقال، بهارنارنج، درخت كاج، چوب صندل و نعناع به دليل خنك بودن، حس تازگي به به انسان منتقل مي كنند و براي تابستان پيشنهاد مي شود).
    اما هر عطری را نمی شود در تابستان استفاده کرد- نکاتی را در مورد عطر های تابستانی وجود دارد که به آن می پردازم .
    بهتر است بیشتر سراغ رایحه های تلخ و سرد با بوی خنک و ترش بروید تا ماندگاری عطر بیشتر باشد.همچنین در روزهای گرم تابستان برای تداعی صبح های باران خورده و بوی برگ درختان سراغ رایحه هایی که در آن از اسانس چوب سدر، کاج و عطر شکوفه های پرتقال و گریپ فروت استفاده شده، بروید. نکته مهم استفاده از رایحه ها و عطرهای خنک در تابستان، باز شدن ذهن و رفع خستگی ناشی از گرماست. تا حالا دقت کرده اید که در روزهای گرم، یک دوش خنک چقدر می تواند حالتان را جا بیاورد؟ استفاده از عطرهای خنک و ترش هم همین حس را به شما انتقال خواهد داد. از نظر روانشناسی، بوهایی که از اطراف به مشام می رسد، مهم ترین عامل در تداعی خاطره های تلخ یا دلنشین محسوب می شوند.
    خلاصه کلام اینکه در روزهای گرم تابستان نمی توانید انتظار داشته باشید رایحه دلنشین دلخواه تان تمام روز با شما بماند البته این رایحه در همان زمان کوتاه هم به قدر کافی پخش می شود و دقیقا به همین دلیل است که شما در فصل تابستان بیشتر از هر فصل دیگری رایحه عطر اطرافیان تان را حس می کنید. برای ماندگار شدن عطرهای خنک تابستانی تنها تکرار استفاده از ادکلن راهکار امر است در غیر اینصورت هر نوع عطر و ادکلنی در این دمای بالای هوا از بین می رود. عطر خنک عطری است که در شما احساس خنکی دلچسبی ایجاد کند. انتخاب این عطر هم اصلا سخت نیست کافی است عطر یا ادکلنی را انتخاب کنید که باز کردن در آن و بوییدنش همان باشد و احساس برخورد نسیم ملایم و دلنشین بهاری با پوست را به شما القاء کند.
    از مشهورترين انواع اين عطرها مي توان به موارد زير اشاره كرد:
    Issey Miyake L'Eau de Issey -
    Bulgari Blu Notte -
    Marc Jacobs Rain -
    Giorgio Armani Acqua di Gio -
    Davidoff Cool Wate -
    علی اکبر آباده ای
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:3


    --
    20-خرداد-1395 11:17 ق.ظ
    با عرض سلام ، عطرهاي خنک معمولاً بوي تميزي، جواني، و انرژي مي دهند. همانطور که در روزهای گرم، یک دوش خنک می تواند حال آدم را جا بیاورد استفاده از عطرهای خنک و ترش هم همین حس را به آدم انتقال خواهد داد. استشمام این عطرها معمولا باعث می‌شود که طعمِ میوه‌هایی مانند خیار و هندوانه را به خاطر بیاوریم. در ميان رايحه ها بيش از هر چيز رايحه پرتقال، بهارنارنج، درخت كاج، چوب صندل و نعناع به دليل خنك بودن، حس تازگي به انسان منتقل مي كنند و براي تابستان پيشنهاد مي شود. رايحه اين قبيل عطرها بوي رودخانه و آب را در ذهن زنده مي كند. اغلب اسامی عطرهاي خنک با نام "water " ، "ice " ، "rain " ، و يا "cool " و "sport " به كار مي رود و معمولاً در شيشه هاي آبي ( آبی جزو رنگهای سرد است ) توليد شده و جعبه هاي بسته بندي آنها نيز به رنگ آبي انتخاب مي شوند. عطرهای خنک بيشتر براي افراد فعال و ورزش دوست پيشنهاد مي شود. همانند عطرهای زير:

    Bulgari Blu Notte
    Issey Miyake L'Eau de Issey
    Flower by kenzo summer
    Bleu de Chanel
    Dior Fahrenheit
    Bvlgari BLV EDP
    Giorgio Armani Acqua di Gio
    Marc Jacobs Rain
    Davidoff Cool Water
    همچنین در روزهای گرم تابستان برای تداعی هوای باران خورده و بوی برگ درختان از رایحه هایی که در آن از اسانس نعناع ، چوب سدر، کاج و عطر شکوفه های پرتقال و گریپ فروت استفاده میشود. نکته مهم استفاده از رایحه ها و عطرهای خنک در تابستان، باز شدن ذهن و رفع خستگی ناشی از گرماست. در گرما یا تابستان، از عطرهای سرد و به میزان بیشتر استفاده میکنیم . الکل موجود در ادکلن های مختلف در گرما سریع تبخیر می شود. احساس خنکی و سردی عطر نیز برای دیگران خوشایند است.
    در فصل بهار معمولا از عطرهای استفاده می شود که بسیار ملایم هستند و شامل عطر گل های بنفشه ، منگولیا و تمشک می باشند.
    هرچقدر هوا به سمت گرمی پیش میرود برای آنکه رایحه یک عطر از بین نرود باید تعداد دفعات بیشتری از آن عطر استفاده کرد. عطر سرد عطری است که حس خنکی و تازگی را القا ‌کند. عطرهای سرد باعث آرامش روحی نیز می‌شوند. در باشگاه‌های ورزشی، هوای داخل باشگاه را معمولا با رایحه‌های سرد و ترش مطبوع می‌کنند.
    عطرهای گرم و شیرین باعث ایجاد گرمای بیشتر و کلافگی می شوند لذا استفاده از عطرهای خنک ضروری است. در واقع گرمای هوا به پخش بیشتر رایحه کمک می کند و همین باعث می شود اثر عطر در روزهای گرم خیلی زود کم رنگ شود. از طرف دیگر تعریق زیاد در روزهای تابستانی هم باعث می شود تا شما نیاز بیشتری به استفاده از عطر و ادکلن پیدا کنید چون رایحه دلنشین انتخابی شما به خاطر همین تعریق خیلی زود اثرش را از دست می دهد.
    معمولا پوست های خشک قابلیت مناسبی برای نگهداشتن مولکول های عطر ندارند بنابراین اگر پوست خشکی دارید، بهتر است حتما قبل از استفاده از عطر پوست تان را مرطوب کنید. به طور کلی چربی روی پوست تاثیر زیادی در ماندگاری عطر روی بدن دارد، پس بهتر است همیشه به خصوص در روزهای گرم تابستانی اول از کرم های مرطوب کننده ها استفاده کنید و بعد سراغ عطر بروید
    با اينكه بر روي جعبه عطر هيچ مطلبی از نوع تركيبات معطر آن ديده نمي شود، ولي شناسايي ويژگيهاي روغنهاي معطر كمك بزرگي به انتخاب و خريد عطر مي كند. به عنوان مثال ، نعناع بوی خنك و تر و تازه دارد و نعناع باعث جلاي مغز مي شود. بسيار پرطراوت براي آدمهاي گرمايي است.


    علی اکبر آباده ای – ارومیه - ۰۹۱۴۳۴۰۴۲۰۹

    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
    صفحه 1 از 512345 > >>