قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 12-خرداد-1400 05:26 ب.ظ توسط  amirhoj hoj
مسابقه شماره 4
 22 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
صفحه 2 از 5 << < 12345 > >>
نویسنده پیام ها
محمد حسین کاشانی
کاربر جدید
کاربر جدید
Posts:1


--
21-خرداد-1395 06:43 ب.ظ
طبیعی هست که در فصل تابستان بدلیل گرمی هوا عطرهای خنک متبوع و مطلوب هستند همانطور که در فصل زمستان عطرهای گرم.
اینکه نباید در تابستان عطر گرم استفاده کرد یک گزاره و هنجار اجتماعیست و مثل تمام هنجار های اجتماعی دربرگیردنده مصلحت اجتماع و زندگی اجتماعی هستش. چرا که استعمال عطرهای گرم و با پخش بوی بالا در مکان های عمومی و در فصل تابستان امکان آزار و اذیت دیگران را در پی دارد و به نوعی بی احترامی به حقوق دیگران است پس همانطور که مثلا در مکان های عمومی نباید سیگار کشید در فصل تابستان نیز نباید عطر گرم مصرف نمود. البته تمامی این موراد عرفی هستش و برمیگرده به عرف و فرهنگ هر اجتماع.
به شخصه چون بیشتر در حال حاضر روغن معطر مصرف میکنم و این موراد معمولا پخش بوی بالایی ندارند در فصل تابستان نیز مثل زمستان عطرهای گرم استفاده میکنم.
عطرهای تابستانی مورد علاقه بنده:
1- کرید جاغدین د آمالفی
2- جیمز هیلی سل مارین
3-سن لورن غیو گوش
4-آتلیه کالان اورنج سنگوین
5-فلوریس JF
nahid jalilyan
کاربر جدید
کاربر جدید
Posts:1


--
21-خرداد-1395 07:32 ب.ظ
اینکه ما چرا در تابستان از عطرهای خنک و تازه استفاده می‌کنیم تنها به یک دلیل است گرمای هوا و تأثیری که گرما روی سیستم فیزیولوژیک بدن دارد. ما در تابستان برای کاهش دمای بدن و مقابله با گرمای هوا اقداماتی مثل گرفتن دوش آب خنک، نوشیدن شربت‌های حاوی آب لیمو، بهارنارنج، برگ نعنا، بیدمشک و یا خوردن میوه‌هایی مثل هندوانه، خیار، طالبی و یا حتی بعضی ادویه‌های تند مثل زنجبیل و فلفل قرمز هم برای این کار مفید هستند. معلوم می‌شود که این مواد سیستم فیزیولوژیک بدن را در مقابل گرما تنظیم می‌کند پس دلیل ندارد بوییدن آنها این کار را انجام نده به خصوص که انسان‌ها به طور طبیعی حافظه‌ی بویایی بسیار قوی‌تری نسبت به حافظه‌ی چشایی یا بینایی دارند و این به خاطر ارتباط مستقیم گیرنده‌های حس بویایی با سیستم لیمبیک مغز است. این بخش از مغز مرکز پردازش هیجان و یادآوری و حافظه را به عهده دارد. معنیش این است که احتمال اینکه انسان چیزی را که رایحه‌ی آن را حس کرده و خاطره مربوط به آن را به یاد بیاورد بسیار بیش‌تر از وقتی است که آن را صرفا دیده یا چشیده. عطرهای خنک معمولاً از ترکیبات دارای طبیعتی خنک گرفته شده‌اند و احساساتی را در انسان برمی‌انگیزند که یادآور خاطرات مربوط به آنهاست. مثل آب، خاک، ریشه‌ی گیاهان، سرو، کاج، هندوانه، خیار، بوهای سبز، بوهای اوزونیک (اقیانوسی) بوهای علفی، سرخسی و مرکبات. خب وقتی که عطر خنکی را بو می‌کنیم یک سری احساسات در ذهن انسان بیدار می‌شود که یادآور خنکی، سبکی و هوای تازه است و نتیجه‌ی بیدار شدن این احساسات در مغز پیام‌های عصبی در جهت خنک شدن بدن است. و همه اینها مقابل استفاده عطرهای گرم و سنگین است. چون همه در تابستان دنبال هوای خنک و سبک هستند نه گرم و سنگین.
عطر خنک و ترش مثل joy of pink lacoste و armani eau pour homme خنک و تلخ مثل paradiso azzurro roberto cavalli و piper nigrum lorenzo villorosi و خنک و شیرین مثل fierce cologne abercrombie & fitch و iskander perfume d'empire یا حتی aigner too feminine.
behnam Gh
کاربر جدید
کاربر جدید
Posts:48


--
22-خرداد-1395 05:56 ب.ظ
عطرای که به حساب عطرای فصول سرد هستن از یه سری ترکیبات استفاده میشن که وقتی تو هوای خیلی گرم استفاده بشه کاملا تغییر ماهیت میدن یعنی کیفیت عطر شدیدا میاره پایین جدایه این هم خود طرف اذیت می کنه هم اطرافیان ,
تو گرمای تابستون معمولا ترکیبان مرکباتی خیلی حال خوب می کنه یا مرکباتی و گلی
Aqua Allegoria Pamplelune
Eau d'Hadrien Annick Goutal
Ninfeo Mio Annick Goutal
Le Jardin de Monsieur Li Hermes
Hermes Terre d'Hermes Eau Tres Fraiche
SINA EE
کاربر جدید
کاربر جدید
Posts:2


--
23-خرداد-1395 02:47 ق.ظ
با سلام
همانطور که در تابستان با خوردن یک بستنی خنک و یک شربت خنک حالمون جا میاد و در مقابل، وسط گرمای تابستان یه سوپ گرم و سنگین حتی اگر خیلی هم خوشمزه باشه دلمونو میزنه و ممکنه دست رد به سینش بزنیم، صحبت عطر هم از این مثال مستثنی نیست،در هوای گرم یه عطر خنک و تازه حال مارو جا میاره و در مقابل استفاده از یه عطر سنگین و گرم در تابستان حتی اگر عطر خیلی خوبی هم باشه ممکنه تاثیر برعکس روی ما بذاره، حتی اگر هم ما با اون عطر گرم وسط گرمای تابستان راحت باشیم، اگر یه کمی هم فکر اطرافیانمون باشیم که قراره عطر ما حتی گذرا و کوتاه از مشامشون بگذره و شاید حس و حال بدی براشون تداعی بشه،شاید از این حس راحتیمون صرف نظر کنیم بهتر باشه.پس چرایی اینکه در تابستان عطرهای خنک و تازه مناسب تر هستند و استفاده از عطرهای سنگین و گرم در تابستان نامناسب، پر واضح میباشد.
عطرهایی که در فصلهای گرم سال استفاده کردم میتونم از Davidoff Cool Water for men ، Atelier Cologne Vativer Fetal ، Polo Blue، Polo Red White & Blue و Allure Homme Sport Chanel نام ببرم که همه مواردی رو که نام بردم هر کدام به نحوی برام زیبا و دل انگیز هستند برای من حس خوبی رو در هوای گرم ایجاد میکنند.
***
آرمین ذوالفقار
کاربر جدید
کاربر جدید
Posts:2


--
23-خرداد-1395 01:25 ب.ظ
استفاده از عطرهای خنک یا سرد در تابستان باعث حس شادابی و آرامش و رفع خستگی میشه که خوشاینده
کلا بوهای خنک ماندگاری کمی دارند که در گرمای تابستان کلافه کننده نیستن
در مقابل استفاده از عطرهای گرم در هوای گرم تابستان باعث تشدید احساس گرما شده و کلافگی و اذیت شدن استفاده کننده و اطرافیان رو در بر داره
مثال : ایو سن لورن ل هوم اسپرت - ورساچه پوغ اوم - جیورجیو آرمانی آکوا دی جیو اسنزا - ازارو کروم اسپرت - ایسه میاکی لئو د ایسه پورهوم
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
صفحه 2 از 5 << < 12345 > >>