خرید عطر مناسب سن
سهیل صمدی

خرید عطر مناسب سن

 

خرید عطر مناسب سن

اگر می خواهید انتخاب درست و اصولی در خرید عطر داشته باشید، بهتر است غیر از سلیقه شخصی خود به موارد دیگری از اصول انتخاب عطر هم توجه بفرمایید. یکی از این اصول که بسیار اهمیت دارد، خرید عطر مناسب سن است. عطر به شکل مستقیمی با روحیه و شخصیت اشخاص ارتباط دارد. پس باید در انتخاب عطر برای سنین مختلف دقت و حوصله به خرج برد. می توان گفت برای هر سنی عطر و رایحه مطابق آن سن در نظر گرفته می شود.

همانگونه که ممکن است لباس ها و سلایق شما در این زمینه در طول سالها تغییر کند، انتخاب عطر شما هم ممکن است دستخوش تغییرات با توجه به سن شما بشود.

مثلا ممکن است عطری را که برای مادر خود خریده اید، جدای از سلیقه شخصی به دلیل اختلاف سنی مورد پسند خواهر شما قرار نگیرد. پس توجه به این مورد را داشته باشید.

وقتی از یک عطر استفاده می کنید در حقیقت ماهیت اصلی شما را نشان می دهد و فاکتورهای انتخاب عطر برای شما وسیع تر می شود. اگر از معیارهای خرید عطر مناسب سن بی خبر هستید، بهتر است که در این مقاله همراه ما باشید. همه ما می دانیم که برای انتخاب عطر، فصلی که عطر را در آن استفاده می کنیم هم در نظر می گیریم. اما انتخاب عطر مناسب فرد، در همین جا تمام نمی شود و دارای رمز و رازهای بیشتری است. در ادامه درباره عطر مناسب هر گروه سنی بیشتر می خوانیم.

همچنین مقاله عطر های مردانه برای سنین مختلف را نیز مطالعه بفرمایید.

عطر مناسب برای نوجوانان

در سن نوجوانی شور و هیجان و جنب و جوش خاصی برقرار است. نوجوانان معمولا به بوهایی که کیک و شیرینی را به یاد می اندازد، توجه خاصی دارند. در نتیجه معمولا اغلب نوجوانان عطرهایی را با رایحه شیرین و گرم مثل هلو، انگور و وانیل را ترجیح می دهند. البته این نکته را بگوییم که پسرها در سن نوجوانی به رایحه خنک نیز تمایل و علاقه نشان می دهند.

عطر مناسب برای رده سنی 21 تا 25 سال

در این گروه سنی، خرید عطر مناسب سن کمی حوصله و دقت را لازم دارد. کمی هم انتخاب ما در این رده سنی حساس می شود. افراد از سن نوجوانی وارد به این مرحله شده اند و در حال رشد و تغییر هستند. علاوه بر مدل و سبک لباسی که انتخاب می کنند، انتخاب عطر مناسب خودشان هم می تواند بسیار جذاب باشد. خانم ها بیشتر عطرهای جذاب و شیک را می پسندند. معمولا عطرهای هنرمندان مشهور، عطرهایی با رایحه گل های خوشبو یاسمن، مگنولیا، لیلی و نیز کارامل مد نظرشان است. آقایون هم در این رده سنی عطرهایی با رایحه اسطوخودوس را بیشتر می پسندند.

عطر مناسب سن 25 تا 32 سال

در این رده سنی افراد کمی پخته تر می شوند و عقایدشان تغییر کرده و افکار بزرگتری در ذهن آن ها ایجاد شده است. ممکن است در ده سال پیش از این سن، تیشرتهایی با طرح گرافیکی می پوشیدیم که دیگر این انتخاب را دوست نداریم. لباسهایی مانند خواننده های معروف و رپ می پوشیدیم که در این سن دیگر سراغی از آن ها را نمی گیریم.

این تفاوت سلیقه در عطر هم نمایان می شود. احساس بزرگی و مسئولیت پذیری بیشتری به سراغ ما آمده است. می توان گفت که خانم ها در این سن بیشتر به دنبال عطرهایی با رایحه مرکبات هستند.

خرید عطر مناسب سن 33 تا 45 سال

معمولا در این رده سنی افراد آزادند و هر عطری را با توجه به سلیقه شخصی خودشان انتخاب می کنند. در این گروه سنی اقایان بیشتر عطرهایی با رایحه های شیک را می پسندند.

خانم ها هم عطرهایی را با رایحه گل مریم، چمن، چوب صندل را دوست دارند و انتخاب می کنند. ممکن است که این رایحه ها برای دیگر سنین کمی تند به نظر آید و این به دلیل قوی بودن حس بویایی در افراد با سن کمتر است. خرید عطر مناسب سن 33 تا 45 سال می تواند عطرهایی شیک و خاص باشد.

عطر مناسب سنین بالای 45 سال

در این سن آقایان بیشتر به انتخاب عطر مناسبی علاقه دارند و حساسیت به خرج می دهند. عطرهایی شیک را با رایحه گرم و شیرین را بیشتر مد نظر دارند و انتخاب می کنند. بعضی افراد هم در این گروه سنی عطرهایی را با رایحه چوب صندل می پسندند که بسیار شیک و گرانبها است.

انتخاب عطر برای خانم ها در سن 60 سالگی

خانم ها در این سن معمولا یاد و خاطره گذشته را در ذهنشان مرور می کنند. علایق و سلیقه های آن ها خیلی شبیه به دوران نوجوانی آن ها خواهد بود. پس عطرهایی را می پسندند که جوانی را برایشان به تصویر بکشد و رنگ و بویی از حس و حال دوران جوانی را داشته باشد.

اغلب این افراد عطرهایی با رایحه گل های خوشبو و مرکبات را انتخاب خواهند کرد. این عطرها آن ها را به روزهای شادابی و جوانی می برد.

تاثیر سن بر روی تغییر بو چیست؟

گاهی اتفاق می افتد که افراد در سنین مختلف یک عطر را انتخاب می کنند. اما عطر و بوی متفاوتی از ان ها احساس می شود. از دلایل این تفاوت، سن آن ها است. سن افراد و نیز رژیم غذایی اشخاص تاثیر زیادی بر روی عطرها می گذارد. پس بوی عطر در افراد با سنین مختلف تغییر می کند.

سوالات متداول خرید عطر مناسب سن

  1. افراد در سن نوجوانی چه رایحه های را می پسندند؟
    طی تحقیقات علمی که صورت گرفته شده است، گفته می شود که دختران نوجوان بیشتر بوهایی مثل بوی کیک و شیرینی را ترجیح می دهند. در کل بوهای شیرین را دوست دارند. افراد در این سن، این بوها را به عنوان نشانه ای از شخصیت و روشی برای تعیین قلمرو خود قرار می دهند.
  2. آیا می توان خرید عطر را بر اساس عطر مخصوص ماه تولد انجام دهیم؟
    بهتر است برای خرید عطر مناسب خودتان از اصول مهم تری مانند، سن، فصول، موقعیت و مکان استفاده از عطر انتخاب نمایید.
  3. آیا افزایش سن بر روی کارکرد حس بویایی و انتخاب عطر برای افراد تاثیرگذار است؟
    افزایش سن از عواملی است که روی کارکرد و قدرت حس بویایی اثر می گذارد. با افزایش سن ممکن است بوهایی که قبلا برایتان جذاب بوده، دیگر نباشد. پس خرید عطر مناسب سن از نکات مهم در نحوه انتخاب و خرید عطر است.

 

مطلب قبلی عطر مناسب استفاده روزانه
مطلب بعدی نحوه انتخاب عطر بر اساس شخصیت
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
5.0
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته