عطر مناسب استفاده روزانه
سهیل صمدی

عطر مناسب استفاده روزانه

استفاده از عطر و ادکلن و خوشبو کردن بدن از موارد مهمی است که که این روزها چه خانم ها و چه آقایان آن را رعایت می کنند و برای آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اکثر ما قبل از آن که بخواهیم وارد مکانی شویم و به جایی برویم از عطر و ادکلن استفاده می کنیم. ولی استفاده از عطر و ادکلن هم برای خودش قوانینی را دارد. اگر قصد که در مکان های مختلف از عطر استفاده کنید، بهتر است که شرایط و قوانین عطر مناسب استفاده روزانه را بدانید.

عطر روز و شب

افراد به دو مدل رسمی و غیر رسمی در مکان ها حضور پیدا می کنند و برحسب آن لباس مناسبی را می پوشند. برای انتخاب و خرید عطر هم همین گونه است. مانند انتخاب لباس، دو مدل رسمی و غیر رسمی داریم.

در واقع می توان گفت که انتخاب هر عطری مناسب مکان و محیط خودش است. خوب است که این را بدانید که عطرها هم مناسب برای استفاده روز و شب هستند و به این دو دسته تقسیم می شوند. در ادامه این مطلب با عطر روز و شب و عطر مناسب استفاده روزانه بیشتر آشنا می شویم.

عطر روز

عطرهای روزانه اغلب دارای رایحه هایی هستند که برای استفاده در محیط کار، گردش، خرید و مکان های عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا این عطرها دارای رایحه های ملایم و سبکی هستند.

از روایحی که در عطرهای روز مورد استفاده قرار می گیرد می توان به رایحه میوه های تازه و گلی، چوب معطر که بوی معطری را هم دارد، اشاره کرد. این رایحه ها هم سبک است و هم جنبه آراستگی را برای افراد دارد.

اگر در محیط های غیر رسمی و مکان های عمومی از عطرهای تند استفاده کنید، محیط برای افراد غیر قابل تحمل می شود. عطر مناسب استفاده روزانه نباید مزاحمتی را برای دیگر افراد ایجاد کند.

ویژگی های عطر روزانه
  • عطرهای روزانه اغلب برای استفاده در اماکن عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • سطح پوست را با رایحه ای ملایم خوشبو می کند.
  • دارای پخش بوی ملایمی است.
  • ماندگاریش زیاد نیست.
  • هدف از عطر روزانه ایجاد آراستگی برای افراد است.
  • بو و رایحه عطر روزانه اطرافیان را آزار نمی دهد.
  • رایحه میوه و گل ها در این نوع از عطرها استفاده شده است.

اهمیت استفاده از عطر مناسب استفاده روزانه

این مورد که ما نیمی از زندگی و وقت خود را در محیط روزانه در محل کار و جاهای عمومی سپری می کنیم، انکار ناپذیر است. اگر از زمان خوابمان فاکتور بگیریم، فقط یک چهارم عمر ما در مهمانی های شبانه و شیک می گذرد. پس باید در انتخاب عطر مناسب استفاده روزانه خود دقت داشته باشیم. استفاده از عطر روزانه می تواند تاثیر بسزایی در سلامت رابطه با افراد داشته باشد.

نکات مهم در استفاده از عطر روزانه

  1. خوب است که از عطرهای روزانه مردانه یا زنانه ملایم در مکان های عمومی استفاده شود. استفاده از عطر مناسب استفاده روزانه تاثیر زیادی در روند کارهای شما دارد و باعث می شود که روابط و کارها بهتر پیش رود.
  2. برای انتخاب عطر در باشگاه و یا قدم زدن بهتر است که از عطرهایی با رایحه سرد و ترش انتخاب شود. این عطرها هم شما را سرحال می اورد و هم اینکه بوی تند عرق را از بین می برد.
  3. خوب است که برای عطر خودتان امضا داشته باشید. بوی عطر شما نماینده افکار و سلیقه شما است. با شنیدن آن همکاران و دوستانتان را شما را به یاد می آورند.

رایحه های مناسب برای عطر روزانه

همانگونه که اشاره شد، رایحه هر عطری مناسب برای مکان خاصی است. عطرها بخش جزئی و نادیدنی از استایل شما هستند. پس همانگونه که در انتخاب لباس مناسب برای هر مکان دقت و وسواس به خرج می دهیم، برای انتخاب عطرمان هم باید اینگونه باشد. همه ما تابع یک ضوابط خاصی هستیم و انتخاب عطر هم ار این اصول مشابه با تفاوت های خاصی باید صورت بگیرد. خوب است روایح مختلف را برای آشنایی بیشتر بررسی کنیم.

هر عطری مناسب کجا است؟

عطرها می گویند که چه کسانی از آن ها استفاده می کنند. مثلا افرادی که روحیه ای شاد و جوان را دارند، از رایحه های میوه ای و شیرین استفاده می کنند.

افراد زیبا و ظریف رایحه های شرقی را می پسندند.

کسانی هم که علاقه به وقت گذرانی در فضاهای باز را دارند، رایحه گل ها را بیشتر می پسندند. رایحه گل حس تازگی را انتقال می دهد.

انسان های معاشرتی هم رایحه های قوی را بیشتر ترجیح می دهند. در مقابل، انسان های خجالتی هم عطرهای ملایم و آرام را بیشتر می پسندند.

عطر شب چیست؟

کاربرد عطرهای روز با عطرهای شب بسیار متفاوت است. این عطرها مناسب جایی هستند که بعد از ساعت روز و کار خود در آن جا سپری می کنید. برای مکان های رسمی و مهمانی ها و مراسم در شب مناسب هستند. باید از رایحه های قوی تر و شاخص تر در عطرهای شب استفاده نمود. رایحه هایی چون بوی عود، چرم، اودیه های شرقی، مشک، چوب های معطر و غیره. برای انتخاب عطر مناسب استفاده روزانه در مکان های مختلف باید دقت عمل را در انتخاب داشته باشیم.

سخن اخر

در این مقاله درباره خصوصیات و ویژگی های عطر روزانه آشنا شدیم. با آگاهی از رایحه های عطر روزانه و شبانه می توانید انتخاب درستی را از عطر مناسب خود با توجه به زمان و مکان حضورتان داشته باشید. برترین عطر 2020 از نگاه مشتریان کدام عطر است؟ بر روی لینک مربوطه کلیک کنید تا با این عطر های محبوب آشنا شوید.

سوالات متداول عطر مناسب استفاده روزانه

  • عطر تلخ برای چه مکانی مناسب است؟
    برای مجالس رسمی معمولا از عطرهای تلخ، گرم و شیرین استفاده می شود. دارای بوی تندی هستند و باعث می شود که حضور شما در یک مجلس به خوبی حس شود. این عطرها معمولا نیازی به تمدید ندارند و ماندگاری بالایی هم دارند.
  • عطر مناسب مکان های ورزشی چیست؟
    اگر قصد رفتن به باشگاه را دارید بهتر است که از عطرهایی با رایحه سرد و ترش استفاده نمایید. این رایحه ها ایجاد بوی نامطبوع عرق جلوگیری میکند.
  • بهترین عطر برای مهمانی های دوستانه چیست؟
    برای مهمانی های دوستانه خوب است که از رایحه های سبک استفاده شود. معمولا هم رایحه های سرد و ترش استفاده می شود. ایجاد حس طراوت و آرامش در افراد ایجاد شده و شادابی و جوانی را القاء می کند. با استشمام این عطرها یاد مرکبات می افتید.

 

مطلب قبلی نحوه خرید و انتخاب عطر زنانه
مطلب بعدی خرید عطر مناسب سن
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
5.0
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته