قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 15-مهر-1395 03:18 ب.ظ توسط  مشاور و کارشناس عطر
JOY از Jean Patou ( قوی سپید ، قوی سیاه )
 0 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مشاور و کارشناس عطر
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
15-مهر-1395 03:18 ب.ظ

    بزرگی و قدمت برند Jean Patou و عطر Joy برای علاقه مندان عطرهای کلاسیک و دنیای عطر پوشیده نیست ، عطری که اگر از Chanel N°5 بزرگ تر و شناخته شده تر نباشد ، کمتر هم نیست ، منتها متاسفانه در ایران این برند آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است .
    آثار شناخته شده ای اصلی این برند عموما در دهه 30 خلق و تولید شده ، ولیکن از کنار آثار ارزشمندی چون Patou pour Homme ، 1000 ، Sublime و ... نیز به راحتی نمیتوان گذر کرد ، این برند در سال 2013 و 2014 محصولات قدیمی خود را در بطری های جدیدی مجددا ارائه نموده است .

    اما عطر joy که در زیر نگاهی کوتاه به نسخه ی ادو توالت سال 1984 ، که عطری گلی آلدئیدی با فضای انیمالیک و کمی پودری دارد ، خواهیم داشت .
    عطر با یک فضای گلی که در ابتدا ترکیب مریم و گل رز خود نمایی کرده و کمی سبزی گیاهی انرا همراهی میکند .
    در این ترکیب گل رز تازه و بسیار با کیفیت ارائه شده و توانایی عقب راندن رایحه ی مریم را داشته به همراه کمی فضای سبز گیاهی همچون ساقه شکسته گل ها مشهود خواهد بود . گل مریم در این هارمونی گلی تقریبا محو و یا حداقل برای من قابل تشخیص نیست و قطعا در ترکیب رایحه ی انیمالیک گلی نقش داشته .
    سپس کمی رایحه ی الدئیدی احساس خواهد شد که رایحه ی گل رز را تحت تاثیر قرار داده و از تازگی آن خواهد کاست ، این فضای الدیئدی در حضور مریم و با ترکیب آن به نرمی و بسیار آرام ته بویی نشاسته ای نرم و پودری را ایجاد میکند که آهسته ، اهسته تبدیل به فضایی انیمالیک خواهد شد . ( این ترکیب با اضافه شدن گل یاس پر رنگ تر و مشهود تر قابل احساس خواهد بود) .
    همه زیبایی این عطر که در بستر قلب عطر ایجاد خواهد شد و هم زمان با فضای انیمالیک و در مسیری جداگانه و یا شاید درهم تنیده با آن ، ترکیب رایحه ی گل رز دیگری خواهد بود ، یعنی رایحه ی گل رز با تازگی و پر رنگ تر مجددا در قلب عطر از فضایِ انیمالیک نرمِ ، در حال رشد عطر خود نمایی میکند و سپس با تازگی کوتاه مدت ، اما تمیز ، سفید و لطیف گل موگه سر آغازی برای حضورِ گل اصلی عطر یعنی گل یاس خواهد بود . یاس در این اثر دارای 2 چهره خواهد بود و به نوعی در بخشی قوی سفید و در بخش دیگری از عطر قوی سیاه خواهد بود .
    ترکیب هنرمندانه یاس و رز در قلب عطر در کنار رایحه ی ترکیبی ( انیمالیک ، پودری و گلی ) بسیار زیبا و جذاب طراحی شده به نوعی که گل یاس که گلِ برتر و نقشِ اصلی را در این عطر دارد از طرفی با تاکید بیشتر بر فضا و حسِ گلی خود بر ترکیب گلی موجود که گل های فراوانی خواهد بود که عمده قابل احساس برای من گل رز است ( قوی سفید ) و از چهره ی دیگر خود که ته بوی انیمالیک گلی ( ایندولیک ) خواهد بود ، که در ترکیب و قوامِ فضای انیمالیک با گل مریم و سایر گل های دارای این خصوصیت مثل یلانگ یلانگ ... و فضای الدئیدی نقش بازی خواهد کرد ( قوی سیاه ) ...
    در واقع گل یاس دارای 2 نقش گلی و گلی انیمالیک خواهد بود و این هنر عطار بوده که از هر دو بخش و ماهیت این گل به زیبایی هر چه تمام تر استفاده نموده است .

    فضای کلی : عطری گلی ( یاس با قدرت بیشتر در کنار رز ) و سایر گل ها با کارکرد متفاوت - الدئیدی ( البته نت الدئیدی در این عطر قدرت مند نبوده ولی در همراهی با یاس ، مریم و مشک و... در ارائه فضای انیمالیک که مشهود است نقش پر رنگی دارد ) – و کمی پودری و یا شاید چوبی .

    این اثر محصول سال 1930 یا 1935 منابع مختلف ... ( تست بر روی نسخه سال 1984 بوده )
    عطار آن اقای Henri Alméras
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.