قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 23-دی-1395 10:29 ق.ظ توسط  مشاور و کارشناس عطر
Mouchoir de Monsieur از Guerlain ( پرده ی نمایش )
 0 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مشاور و کارشناس عطر
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
23-دی-1395 10:29 ق.ظ
    زمانی که در یک سالن نمایش نشسته اید و منتظر هستید تا اجرای نمایش آغاز شود حد فاصل شما و محل اجرا پرده ای است ، این پرده تا قبل از اجرای نمایش چیزی است که به آن نگاه میکنید تا اینکه به کناری رود و نمایش آغاز شود ، چشمان شما پرده ای را میبیند که چشمان زیادی همچون شما آنرا دیده و در انتظار کنار رفتن آن هستند ، پرده به خودی خود نوعی پارچه مخملی و... میتواند باشد از هر جنسی و رنگی ، فقط در اینجا خطی است و یا محلی است برای جدا کردن فضا و یا محل اجرا و یا شاید بخشی از نمایش باشد .
    این عطر همچون پرده نمایش که چشمان زیادی به آن دوخته شده است میتواند فصل آغازی برای شروع یک نمایش بزرگ باشد ، میتواند حتی بخشی از نمایش باشد چرا که شما همچون تماشای یک نمایش به آن نگاه میکنید .
    این پرده خود میتواند شاهد نمایش های بزرگی بوده باشد که در گذشته اجرا شده و یا اجرا خواهد شد ، پس یک پرده خود میتواند نمایش های بسیار زیادی را در جان خود به نمایش بگذارد ، و البته این شما هستید که نمایش خود را را از میان هزاران نمایش دیگر انتخاب میکنید .
    این اثر (Mouchoir de Monsieur ) از برند Guerlain بوده ، البته تست از روی نسخه های جدید این عطر می باشد که مجددا طراحی و تولید شده است . عطری بسیار خوش ساخت ، کمی عجیب و جالب ، که چیزی حدود 110 سال پیش طراحی شده است ( 1904 ) زمانی که ما حتی در این دنیا حضور نداشتیم ، این عطر همچون پرده نمایش رازها و داستان های بسیاری در نهان خود حمل نموده تا اکنون به دست ما رسیده است .
    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    عطر با شروعی نیمه شیرین و گلی با ته بوی تندِ ( ادویه مانند ) اسطخودوس آغاز میشود که نوعی خیسی ، تلخی و تازگی گیاهی نیز آن را همراهی میکند ، کمی بعد رایحه ای مرکباتی خنک و ساده ، کمی خاکی و شفافی احساس خواهد شد ، سپس این رایحه ی ابتدایی در مواجه با نت های قلب عطر که فضایی کمی محو و گنگ همچون کُنده چوبی قطور که مدت های زیادی در آبِ راکدی مانده و روی آن خزه بسته و حسِ ماندگی و خیسی در تمام جانِ چوب رسوب کرده و چوب را سنگین و مُتورم نموده و حالتی لزجی پیدا کرده و نوعی حسِ زُهم مانند شبیه بوی سفیده تخم مرغ را ارائه میکند ، در اینجا رایحه ی نعناع هندی و سپس دارچین پر رنگ احساس خواهد شد . سپس کمی این رایحه با رایحه ی محو اما کمی تازه گلی کمی از حالت ماندگی ( کثیفی حاصل از ماندگی در خیسی ) آن کم کرده و کمی حسِ کِرِم مانند پیدا کرده و در ادامه اشاره ای ظریف و کم رنگی از رایحه مرکباتی ، گلی (Neroli ) باعث احساس تازگی بسیار خفیفی در انتهای رایحه ی نت های قلب عطر میگردد .
    در قلب این عطر با فضایی کمی کثیف و متفاوت مواجه میشویم ، این رایحه ی کثیف حسی حیوانی و چرک ( حاصل از نت های حیوانی ) و یا کثیفی ناشی از رایحه خاص گل های سفید ( مریم ، یاس و.. ) نبوده ، بلکه ترکیبی از دارچین ، نعناع هندی و رایحه مرکباتی خواهد بود . و نوعی کثیفی گیاهی مرطوب خواهد بود .
    سپس به آرامی رایحه ی نرم و خفیف کهربا از فضای محو گنگ و کرم مانند احساس خواهد شد که باعث تلطیف تندی رایحه ی اسطخودوس و ته بوی ادویه ای چوبی قلب عطر شده و کمی از حالت کثیفی ذکر شده را تعدیل میکند .
    کهربا در اینجا ، نرم ، کمی خاکی و ساده بوده و قوام یافته و پررنگ نیست و همچون دست نوازشی نرم و ساکت بوده این فضای نرم ، کمی ملایم به همراه رایحه وانیل ترکیبی چوبی کمی پودری و نرمی را ایجاد میکند ، ولی با این حال رایحه ی تازه اسطخودوس با تازگی مرکباتی هنوز هم در عطر مشهود خواهد بود .

    اما رایحه ی کثیفی قلب عطر تقریبا در ترکیب غالب اسطخودوس و مرکباتی به همراه فضای چوبی و کمی ادویه ای خیلی کم رنگ و خفیف خواهد شد .

    فضای کلی : عطری اروماتیک ( با محوریت اسطخودوس و همراهی کم رنگ تر برگاموت ) چوبی ادویه ای ( وانیل ، کهربا ) کمی پودری و نرم ، کمی خاکی خواهد بود .

    عطر برای آقایان و فصل مناسب استفاده در پاییز ، بهار و کمی هم زمستان خواهد بود ( بهترین فصل استفاده پاییز )
    پیوست ها
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.