قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 11-مهر-1395 04:09 ب.ظ توسط  مشاور و کارشناس عطر
Une Fleur de Cassie Frederic Malle
 0 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مشاور و کارشناس عطر
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
11-مهر-1395 04:09 ب.ظ
    در زمانی که آقای " مال " در سال 2000 اقدام به تاسیس شرکت ( برند ) خود نمود ، از تعدادی از عطارها در خواست خلق و ارائه آثاری نمود . یکی از این آثار Une Fleur de Cassie را آقای Dominique Ropion برای ایشان طراحی نمود .

    اثری بسیار زیبا و گلی که نه میتوان گفت کلاسیک است و نه مدرن ، حضور نت های آلدئیدی ، صندل ، میخک ، فضای انیمالیک تقریبا مشهود و غالب ، نوع رایحه ی ایجاد شده و فضای کلی رایحه ( گلی ، سنگین ، متراکم ، لایه بندی ، فضای چوبی ) عطر را به سوی عطرهای کلاسیک و از طرف دیگر نوعِ ارائه و طراحی عطر و ساختار کلی ساخت عطر مدرن به نظر می رسد.
    چنانچه رایحه ی عطر را فقط در نظر بگیریم ، این عطر یک عطر کلاسیک می باشد .

    گاهی در هنگام تماشای یک اثر زیبا ، نقاشی ، فیلم و یا عطر ... در تونل زمان گم میشویم ، این فرایند در زمان تست عطر بسیار اتفاق می افتد که در هنگام تست ، شما به یک محل و یا به یادِ شخصِ دیگری می افتید ، و در زمان حرکت می کنید .
    برخی از عطرها پا را فراتر از این گذاشته ، زمانی که شما محو زیبایی شده اید ، این شما نیستید که محو زیبایی شده اید بلکه زیبایی است که محو شما شده است . *

    +++++
    عطر با یک ته بوی ترشِ خفیف مرکباتی و تازگی گلی اغاز شده فضای گلی در ادامه پر رنگ شده ( تازه ، فاقد حسِ شیرین گلی کمی تازگی نمدار ) این ترکیب با نوعی حس ِ تازگی و سبز مانند گلِ میخک ترکیب شده و فضای بسیار خاصِ گلی را در ابتدای عمر عطر ایجاد کرده که تقریبا تا انتهای عمرعطر مشهود است فقط در زمان های مختلف تحت تاثیر اکورد های مختلف قرار گرفته ولی بعد از لحظاتی مجددا این فضای گلی مشهود خواهد بود تا زمان رسیدن به پایان عمر عطر که تحت تاثیر فضای چوبی به یک بالانس با سایر نت ها خواهد رسید ( البته باز هم مشهود تر است ) . .کمی ته بوی ادویه ای نیز در میان فضای گلی خودنمایی و سپس محو می شود ، ولی این فضای ادویه ای باعث تغییر مسیر رایحه ی عطر به سمت نوعی کثیفی خواهد شد ، به نوعی که با اینکه محو میشود ولی نوعی تغییر بافت در فضای گلی ایجاد میکند .
    سپس رایحه ی گل یاس از ته بوی ادویه ای محو شده ، احساس میشود ، ابتدا رایحه ای گلی و تمیز داشته ولی سپس با ترکیب فضای گلی و ته بوی الدئیدی که در ادامه به عطر اضافه میشود ، ترکیب کثیفی گلی را ایجاد میکند که در لحظاتی خیلی پر رنگ شده و فضای گلی غالب اثر را تحت تاثیر قرار میدهد . رایحه ی الدئیدی کمی باعث تراکم و سنگین رایحه ی عطر می شود و فضای گلی را کمی کدر و پیر میکند ، ولی حضور گل بنفشه ( صاف ، کمی مخملی ، گلی ، کمی پودری در ترکیب ) باعث حذف رایحه ی ترش مانند و نشاسته ای الدئید میشود و فضای پودری و کمی مخملی و گنگی را ایجاد میکند و رایحه ی کثیفی گلی را کنترل میکند .
    (در اینجا تا قبل از وارد شدن یکی از نت های اصلی عطر ( صندل ) ما با فضایی ، گلی ( در ابتدا تازه ، کمی ملایم با ته بوی سبز مانند گلی ) و در ادامه با اضافه شدن یاس کم سفید و پاک ولی به سرعت با ترکیب با الدئید و ته بوی کثیفی موجود در گل های سفید عطر به سمت نوعی کثیفی گلی ( گل های سفید ) حرکت میکند و سپس با اضافه شدن بنفشه عطر یک ترکیب کاملا گلی پیچیده با تازگی گلی ، کثیفی و ته بوی پو دری بسیار محوی همراه خواهیم بود .)
    فضای گفته شده در میان ( --- ) بالا با اضافه شدن فضای چوبی به مرور زمان تازگی ، سبزی گلی ، کثیفی خود را از دست داده ( از بین نرفته ولی به مرور تحت تاثیر قرار میگیرد ) و فضای چوبی ملایم رایحه صندل به مرور این مجموعه را به یک آرامش می رساند . نمیتوان گفت که صندل غالب است یا فضای گلی نوعی فضای رفت و برگشتی احساس میکنم گاهی گل و تازگی گلی و گاهی صندل ( اگر بخواهم انتخاب کنم در بعد از یک تا دو ساعت از عمر عطر فضای گلی به نظرم کمی محسوس تر خواهد بود) در اینجا انتخاب صندل به عنوان نت پایه در کنار فضای گلی ارائه شده ، شناخت دقیق و هنرمندانه عطار را نشان داده به نوعی که با اضافه شدن چوب صندل فضای عطر ترکیبی گلی ، چوبی خواهد بود ولی لطافت و نرمی رایحه ی صندل به زیبایی در فرایند ادامه ی عمر عطر نقش خود را به زیبایی بازی میکند و باعث دوام و قوام رایحه ی گلی عطر و ترکیب نهایی عطر خواهد بود .


    فضای کلی : عطری گلی ( میموسا ، میخک ، یاس ، بنفشه ) تازه ، کمی مخملی ، کمی سبزی گلی مانند ، کمی محو و گنگ ، چوبی ( صندل ) نرم و ارامش بخش ، کثیفی گیاهی ( یاس با ترکیب سایر نت های گلی و الدئیدی )
    محصول سال 2000 و عطار آن اقای Dominique Ropion
    عطری مخصوص خانم ها و آقایان ، البته تمایل بیشتر به سمت زنانه
    مخصوص استفاده بهار و پاییز
    • Venus at her Mirror : Diego Velázquez
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.