قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 13-تیر-1395 10:27 ق.ظ توسط  مشاور و کارشناس عطر
Maurice Roucel
 1 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مازیار بهروز
کاربر جدید
کاربر جدید
Posts:16


--
13-تیر-1395 03:19 ق.ظ
    آقای موریس روسل متولد Cherbourg واقع در شبه جزیره Cotentin در جنوب فرانسه است. او که از زمره عطارهای مشهور معاصر است، ابتدا در کمپانی Chanel به عنوان کروماتوگراف (جداسازی رایحه از مواد) مشغول به کار بود. پس از 6 سال فعالیت در این زمینه با سمت مدیر کروماتوگرافی Chanel، در سال 1973 وارد حرفه عطاری شد و شروع به آموختن فنون عطر سازی از Henri Robert, عطار آن زمان Chanel شد. موریس در سال 1978 به صورت حرفه ای وارد عرصه عطر سازی شد. او پس از Chanel به Quest پیوست و حدود 12 سال در این کمپانی مشغول به فعالیت بود. موریس مدت کوتاهی هم به همکاری با Dragoco و IFF پرداخت و پس از آن در سال 1996 به کمپانی Symrise پیوست، موریس در حال حاضر عطار ارشد Symrise است.
    او تا به حال بیش از 100 اثر موفق خلق کرده که جوایز بین المللی متعددی برای او به ارمغان آورده است، از جمله جوایز Fifi Awards فرانسه و آمریکا، جایزه Prix François Coty سال 2002، مدرک Master Perfumer و عنوان Chevalier de l’Ordre des Arts et des Lettres.
    شاید بتوان امضای موریس در آثارش را Michelia longifolia دانست، همان White Sandalwood که در بیشتر کارهایش به عنوان نت میانی یا پایه به کار برده است. به عنوان برخی از آثار شاخص موریس می توان به DKNY Be Delicious و Frederic Malle Musc Ravageur و Hermes 24 Faubourg و Serge Lutens Iris Silver Mist و K de Krizia و Lalique Pour Homme و Le Labo Jasmin 17 و Le Labo Labdanum 18 اشاره کرد.
    برخی منابع : wikipedia.org و nstperfume.com و perfumerflavorist.com
    مشاور و کارشناس عطر
    کاربر فعال
    کاربر فعال
    Posts:380


    --
    13-تیر-1395 10:27 ق.ظ
    با سلام
    اقای بهروز
    خیلی ممنون از تهیه مطالب و زحمات شما که باعث آشنایی بیشتر همه ی ما با طراحان عطر میگردد .

    http://www.parfumo.net/Perfumers/Maurice_Roucel
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.