قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 10-تیر-1395 12:14 ب.ظ توسط  مشاور و کارشناس عطر
Serge Lutens هنرمندی تمام عیار
 1 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مازیار بهروز
کاربر جدید
کاربر جدید
Posts:16


--
09-تیر-1395 11:59 ب.ظ
    سرج لوتنس در سال 1942 میلادی، در بحبوحه جنگ جهانی در جنوب فرانسه، شهر Lile چشم به جهان گشود. در همان چند هفته اول عمرش از مادرش جدا شد و سرپرستی او به خانواده دیگری سپردند و این جدایی تاثیری عمیق روی شخصیت او گذارد. این زندگی دو پاره بین دو خانواده، باعث شد او بیشتر در رویاهایش زندگی کند و آدمی خیال پرداز شود. دوستانش در مدرسه مونتسکیو به او می گفتند "On the moon". سر کلاس هم هیچ توجهی به درس نداشت و معلم هایش می گفتند او داستان سرای قهاری ست.
    او در 14 سالگی (سال 1956) از آنجا که آرزو داشت بازیگر شود، در یک سالن زیبایی در Lile مشغول به کار شد و پس از دو سال صاحب سبک و ابتکارات خودش در آرایش چشم، زیبا سازی پوست و مدل موی کوتاه زنانه شده بود، آن زمان او به استفاده از رنگ سیاه معروف بود و در تمام کارهای آرایشی اش این رنگ مشهود بود. سرج آن زمان ابتکاراتش در آرایش را روی عکس هایی که از دوست دختر هایش می گرفت پیاده می کرد.
    18 سالگی سرج مصادف بود با "جنگ الجزایر"، زمانی که برای خدمت سربازی و پیوستن به ارتش احضار شد. او تمرد کرد و این جریان باعث شد بزرگترین تصمیم زندگی اش را بگیرد ... ترک Lile و رفتن به Paris ... سال 1962.
    او با کمک یکی از دوستانش Madeleine Levy و ارائه رزومه ای از مجموعه عکس هایش، در مجله Vogue پاریس مشغول به کار شد. کار در این مجله مد باعث شد او بتواند ایده هایی که در زمینه زیبایی و میک آپ در ذهن داشت به معرصه ظهور برساند. سرج در زمانی کوتاه به یکی از مشهور ترین افراد در زمینه گریم و میک آپ و طراحی جواهرات و لوازم شخصی بدل شد و مجله های مشهور مد پیگیر کارهای او بودند ... Elle ... Jardin des Modes ... Harper’s Bazaar ... بلافاصله او به همکاری با بزرگترین عکاسان آن زمان پرداخت و در کنار آن هنر عکاسی و ایده های خودش را هم دنبال می کرد. سرج آن سال ها تجربیات فراوانی اندوخت.
    در سال 1967، Christian Dior برای راه اندازی خط تولید لوازم آرایشی و زیبایی خود از سرج دعوت به همکاری کرد. Christian Dior آن سال ها رنگ و ملزومات عکاسی تولید می کرد و این فرصت خوبی برای سرج و هنر عکاسی اش بود. در سال 1970، Diana Vreeland سردبیر مشهور مجله Vogue آمریکا، سرج را بزرگترین تحول میک آپ نامید ... "!Serge Lutens, Revolution of Make-up"
    موفقیت سرج در این زمینه هم چنان ادامه یافت و او به سمبل ساختارشکنی و سبک نوین میک آپ بدل شد.
    سرج در سال 1974 از روی قریحه ای که از کودکی به سینما داشت و علاقه اش به هنرپیشه های زن مشهور، کارگردانی و فیلم سازی را هم با ساخت فیلم کوتاه " Les Stars " به مجموعه آثار هنری خود اضافه کرد و در ادامه نیز فیلم کوتاه " Suaire " را در سال 1976 تهیه و کارگردانی کرد. آن سال ها سرج به ژاپن و مراکش سفر کرد و دیدن فرهنگ غنی و متفاوت این دو کشور احساس و بینش او را متاثر کرد.
    او در سال 1980 به ژاپن بازگشت، زمانی که به عنوان سرپرست طراحی و تولید با شرکت تولید لوازم آرایشی Shiseido وارد همکاری شده بود. شرکتی که تا آن زمان در بازار بیت المللی جایگاهی نداشت و پس از ورود سرج به یکی از سردمداران بازار لوازم آرایشی دنیا در دهه 80 و 90 میلادی بدل شد. سرج آن سال ها عکس، پوستر و تیزر های تبلیغاتی Shiseido را هم طراحی می کرد که برایش دو جایزه " Lions d’Or " از فستیوال بین المللی فیلمهای تبلیغاتی به ارمغان آورد.
    سرج در سال 1982 اولین ا ثر خود در هنر عطرسازی را خلق کرد، برای Shiseido به نام " Nombre Noir " با همان بطری لوستری شکل سیاه، با کانسپتی که آن سال ها تقریبا همه جا بویش به مشام می رسید. پس از آن در سال 1992 سرج با خلق Féminité du bois و Les Salons du Palais Royal و طراحی بطری های رویایی شان انقلاب خود در هنر عطر سازی را پایه گذاری کرد. خلق آثاری چون Ambre sultan و Tubéreuse criminelle و Cuir mauresque برگ جدیدی را در تاریخ هنر عطرسازی باز کرد.
    این حرکت در سال 2000 با تاسیس فروشگاه و ثبت برند Serge Lutens تکامل یافت، فروشگاهی در Palais Royal پاریس که هنر خاص و ایده های بدیع سرج در عطر و میک آپ (" Nécessaire de beauté ") را عرضه می کند و تا کنون جوایز معتبر بسیاری از جمله جوایز متعدد FiFi را برای او به ارمغان آورده است. او از سال 2001 تا 2004، چهار سال متوالی جایزه " Best Original Concept " از Fifi Awards را به خود اختصاص داد. سرج در سال 2005 خط تولید لوازم آرایشی Sege Lutens را به مجموعه خود افزود.
    در سال 2004 به دعوت Lille, European Capital of Culture، سرج لابراتوار و مدرسه عطرسازی ای در Lille، شهر دوران کودکی اش تاسیس کرد که بعد ها به موفقیت های بین المللی بزرگی دست یافت.
    سرج در سال 2006 جایزه " Talent d’Or " را از Sommet du Luxe دریافت نمود و در سال 2007، دولت فرانسه لقب Commandeur dans l’Ordre des Arts et Lettres را به او اعطا کرد.
    سرج در سال 2010 سبک و دیدگاهی جدید از رابطه میان ادبیات و هنر عطر سازی با عنوان " L’Eau Serge Lutens " منتشر کرد. او مسیر تازه ای برای هنر عطرسازی تصویر کرده که خودش آنرا ضد عطر ( anti-perfume ) می نامد.
    برخی منابع : nstperfume.com و wikipedia.org و sergelutens.com
    مشاور و کارشناس عطر
    کاربر فعال
    کاربر فعال
    Posts:380


    --
    10-تیر-1395 12:14 ب.ظ
    با سلام
    اقای بهروز بسیار ممنون . سرج لوتنس عطار مورد علاقه ی من نیز هست و خیلی آثار او را می پسندم .
    ممنون که وقت میگذارید و مطالبتون رو در تالار گفتگوی شقایق منتشر میکنید .
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.