قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 05-فروردین-1395 11:51 ق.ظ توسط  مشاور و کارشناس عطر
پیشنهاد عطر مناسب فصل بهار برای آقایان ( 1 )
 0 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مشاور و کارشناس عطر
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
05-فروردین-1395 11:51 ق.ظ
    فصل بهار و حال و هوای بهاری همیشه در نوسان است ، یک روز هوا آفتابی و رو به گرم شدن و روز دیگر هوا ابری و بارانی و خنک ، عموما انتخاب عطر در بهار به نظرم کار دشواری است حتی به نسبت فصل پاییز ، دمای هوا و نوسان آن در بهار زیاد اجازه نمیدهد از عطرهای مرکباتی و خیلی خنک استفاده کرد، در هوای بهاری که دمای هوا از سردی رو به گرمی در حرکت است ، سبزه ها و چمن ، ترکیب رنگی سبز و تازه به محیط خواهد داد و این سبزی تنِ لختِ درختان را به آرامی سبز پوش خواهد کرد و شکوفه گلها و درختان بر لطافت آن اضافه خواهد نمود .

    در پیشنهادهای زیر سعی در معرفی عطرهای بهاری برای آقایان خواهد بود ، نگاه کمتری به عطرهای مرکباتی و خنک شده و بیشتر به عطرهای سبز ، گیاهی و گاها خزه ای مورد توجه قرار گرفته است .


    1- Yerbamate از Lorenzo Villoresi
    این عطر یکی از سبزترین و گیاهی ترین عطرهایی است که در این برند یافت میشود ، لورنزو ویلورزی ، عطار بسیار خلاقی بوده و به دنیای حاکم بر عطر توجهی نداشته و صرفا بر اساس علاقه و سلیقه خود اقدام به طراحی عطر می نماید ، که این نکته باعث میشود علاقه مندان رایحه های خاص با دنیای عطری او ارتباط برقرار نمایند .
    عطر با فضای سبز و تازه چمنی ، و حس خنک نعناع و خنکی خیلی کم لیمو شروع شده و به ارامی تبدیل به رایحه سبز برگ چای شده که خنکی و سبزی گیاهی در پس زمینه آن را همراهی میکنند ، در ادامه با رایحه گیاه ماته عطر کمی حالت نمدار و اضافه شدن علف خشک و شاید کمی نت پودری از حس تازگی عطر کمی کاسته شده و تبدیل به رایحه ای سبز ، گیاهی با کمی حس نمدار و کمی شیرینی گیاهی شده .
    فضای کلی : عطری گیاهی ، سبز ، تازه ( به مرور کم شده ) کمی نمدار و نرم خواهد بود .

    پیشنهاد های دیگر :
    - Corsica Furiosa از Parfum d`Empire
    - Panorama از Olfactive Studio
    - Tokyo Bloom از The Different Company
    - Herba Fresca از Guerlain


    2- Juniper Sling از Penhaligon`s
    عموما مخاطبین دنیای رایحه به دنبال نشر بو و ماندگاری بسیار بالا هستند ، در این بین علاقه مندانی هم هستند که برای آنها کیفیت رایحه و ساخت عطر از اهمیت بالاتری برخوردار است . این عطر از همان دسته می باشد ، رایحه این عطر بسیار تازه ، لطیف ، کریستالی ، شفاف و نزدیک به پوست بوده .
    عطر با فضایی لطیف، خنک و بسیار ظریف مرکباتی در کنار رایحه سرو کوهی یا ارس (Juniper Berries ) که رایحه ای گیاهی ، تیز و برنده ، کمی شیرینی گیاه مانند دارد ، که با ترکیب مرکبات رایحه ای بسیار لطیفی ایجاد میکند این حس تازه گیاهی به ارامی کمی از تند و تیزی آن کاسته شده و کمی نرم و ملایم میشود و در ادامه با اضافه شدن خس خس ( وتیور ) و ادویه کمی حس و حال چوبی و ادویه ای پیدا خواهد کرد .
    فضای کلی : عطری چوبی ، سبز (رایحه خاص سرو کوهی ) ،( اروماتیک ) ، کمی ادویه ای خواهد بود . این عطر فضایی سبز ، تازه ، زلال خواهد داشت .


    پیشنهاد های دیگر :
    - French Lover از Frederic Malle
    - L'Eau Bleue d'Issey Pour Homme از Issey Miyake
    - De Bachmakov از The Different Company
    - A * Men Pure Shot از Thierry Mugler
    - Paradis Perdu از Frapin
    - Chevignon for men از Chevignon
    - Colonia Club از Acqua di Parma
    - Dry Wood از Ramon Monegal


    3- Encre Noire Sport از Lalique
    این عطر برای مخاطبان نسخه اولی Encre Noire ( جوهر مشکی ) چندان جذاب نبود ( نداشتن نشر بو و ماندگاری زیاد ) ، ولی Lalique در ارائه این عطر یک قدم بزرگ به جلو داشت ، با خلق این اثر رایحه ای وتیور پایه ، اروماتیک و سبزی را ارائه نمود ، تا علاقه مندان به نسخه اصلی در فصل بهار و تابستان نیز با عطر مورد علاقه خود همراه باشند .
    در دنیای عطر ، عطرهای خس خس (vetiver ) پایه بسیار معروفی وجود دارد از شاهکار Guerlain گرفته تا Terre d’Hermès و.... ولی انتخاب من این اثرِ سبک و ملایم ، به نسبت نسخه اولی خواهد بود .

    عطر با فضایی مرکباتی ، تازه و خنک و کمی ادویه آغاز کرده به ارامی رایحه سبز سرو در کنار ته بوی گلی ادویه ای اسطخودوس عطر را به سمتِ عطری اروماتیک ، سبز و کمی ادویه ای و سبک حرکت خواهد داد، در اینجا با اضافه کردن نت " آب " عطر حس تازگی و لطافت بسیار زیبایی پیدا خواهد کرد و فضایی آرام و نرم ، برخلاف نسخه ی اولی برای حضور وتیور آماده میکند. وتیور تحت تاثیر این فضای لطیف ، نرم ، سبز ، تازه ، کارکتری چوبی ، نرم و تازه پیدا خواهد کرد .
    فضای کلی : عطری چوبی ( وتیور ) سبز ( سرو ) تازه ( اب و مرکبات در پس زمینه ) که فضای نسخه اولی را نیز حفظ خواهد کرد و این هنر عطار توانای این اثر بوده .


    پیشنهاد های دیگر :
    - Vetiver از Guerlain
    - Terre d’Hermès از Hermes
    - Vetiver Dance از Tauer Perfumes
    - Grey Vetiver از Tom Ford
    - Theseus از Lorenzo Villoresi
    - Vetiver Fatal از Atelier Cologne


    4 - Un Jardin en Méditerranée از Hermes
    اوایل فکر میکردم این عطر مناسب تابستان است ، ولی به مرور زمان متوجه شدم این عطر فقط و فقط برای فصل بهار است و نه حتی اوایل پاییز ، این عطر اولین نسخه از سری باغی ، هرمس و مربوط به سال 2003 بوده .
    عطر با رایحه ی ترش و شیرینی از مرکبات شروع شده و به آرامی شیرینی آن که به همراه گلهای قلب عطر است کمی شیرین و گلی خواهد شد ( رایحه ای مانند آّب ( تازگی و لطافت ) معطر پیدا خواهد کرد ، البته نه مثل گلاب ) ، در نهایتِ تازگی و لطافت ، در ادامه رایحه ی تلخ و سبزِ گیاهی برگ انجیر به همراه سرو فضایی تلخ ، سبز و کمی خاکی ولی تازه ای را ارائه میکند ، ترکیب ارائه شده حسی چوبی و تازه و کمی سبزِ خاصی را ارائه خواهد نمود که در انتها کمی هم حس چوبی ، پودری پیدا میکند .
    فضای کلی : عطری سبز ( اروماتیک ) کمی تلخ گیاهی ، چوبی ، با پس زمینه ای از مرکبات و تازگی ( آب مانند ) .


    پیشنهاد های دیگر :
    - Marc Jacobs Men از Marc Jacobs
    - Ashoka از Neela Vermeire Creations
    - Salvatore Ferragamo pour Homme از Salvatore Ferragamo
    - Philosykos از Diptyque
    - Dune از Christian Dior


    5- Azemour Les Orangers از Parfum d`Empire

    تصمیم نداشتم عطر مرکباتی در این نوشته معرفی کنم ، ولی کیفیت فوق العاده این اثر باعث شد تا با انتخاب این عطر نگاهی هم به عطرهای مرکباتی برای اواخر بهار و اوایل تابستان که دمای هوا رو به افزایش خواهد گذاشت نمایم .
    قبلا در مورد کیفیت نت ها و رایحه ها این برند صحبت شده ، فقط در اینجا به ظرافت و دقت عطار اشاره میکنم که نت های انتخاب شده در این اثر همچون دانه های زنجیر طلایی به دنبال هم ، پیوسته ، با ظرافت در اثر مشاهده شده ، و هر کدام بخشی از کلمات این جمله زیبا (Azemour Les Orangers ) خواهند بود .

    عطر با شروعی خنک ، تازه و لطیف ترکیبی از مرکبات و ادویه آغاز شده که قدرت ادویه ها در این اثر کمتر به چشم آمده و رایحه تازگی مرکبات پر رنگ تر خواهد بود ، به آرامی این رایحه تازه با فضایی گلی کمی آرام شده و عطر به آرامی به سمت یک حسِ خاکی خزه مانند عطرهای کلاسیک در حرکت خواهد بود ، خزه بلوط با غالب شدن در این عطر رایحه عطرهای کلاسیک را به عطر اضافه میکند ولی این اثر یک اثر کلاسیک نخواهد بود ، بلکه در پس زمینه ترکیب بسیار هنرمندانه ی مرکبات دیگر و سرو کمی حس شیرینی میوه مانند و سبز گیاهی به عطر اضافه میکند تا فضای خاکی مانند خزه بلوط در این ترکیب و رایحه پرتغال که در این اثر مشهود است ، فضایی بسیار جذاب و لطیف و در عین حال مردانه و مدرن را در پس زمینه عطر به عطر تزریق میکند .
    بررسی دقیق و کامل این عطر در آینده ارائه خواهد شد .
    فضای کلی : عطری مرکباتی ، خزه ای( فضای کلاسیک ندارد ) ، اروماتیک با پس زمینه لطیفی از سایر مرکبات و گل ها . تازه ، شفاف ، ساده ( در عین تغییرات زیاد و ظریف ) .


    پیشنهادهای دیگر :
    Uomo از Lorenzo Villoresi
    Dilmun از Lorenzo Villoresi
    L`Humaniste از Frapin
    Yuzu Fou از Parfum d`Empire
    Voyage d`Hermes از Hermes


    • تعدادی از عطرهای معرفی شده در اینجا قابل استفاده برای خانم ها نیز می باشد .
    • لطفا با توجه به اینکه عمده عطرهای معرفی شده از رایحه ای خاص برخوردار هستند ، قبل از تهیه حتما تست نمایید.



    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.