قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 10-فروردین-1395 03:02 ب.ظ توسط  مشاور و کارشناس عطر
پیشنهاد عطر مناسب فصل بهار برای خانم ها ( 2 )
 0 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مشاور و کارشناس عطر
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
10-فروردین-1395 03:02 ب.ظ
    گل یاس (Jasmine ) : A La Nuit از Serge Lutens
    در گذشته وقتی وارد حیاط خانه های قدیمی میشدیم ، حضور گلدانی از رز ، شمعدانی و یاس در کنار حوضِ آب به چشم میخورد ، اکنون کمتر این تصاویر و فضا ها در زندگی ماشینی حاکم به چشم میخورد .
    رایحه یاس ارائه شده در این اثر کمی نامتعارف بوده ، و آن هم نگاه خاص ( زاویه دید ) خودِ سرج لوتنز به این گل بوده و نام عطر که به معنی " شب " است .
    این عطر با فضای گلی ( یاس ) با کمی فضای ادویه ای که در ابتدای عمر عطر پر رنگ و قابل احساس است ، البته این فضای ادویه ای در بستری گلی حضور دارد و به ارامی فروکش کرده و در انتهای عمر عطر در پس زمینه عطر قابل استشمام خواهد بود .
    رایحه گل یاس که در این عطر احساس میشود در ابتدا بعلت حضور ادویه کمی خشدار است و باعث میشود گل یاس نرمی و تازگی گیاهی نداشته باشد ( طبیعی به نظر نیاید ) ولی با اضافه شدن رایحه ملایم و شیرین عسل باعث نرم شدن و کمی لطیف شدنِ گل یاس خواهد شد ، در کنار رایحه عسل فضایی تازه و گیاهی و ظریفی نیز به عطر اضافه خواهد شد .
    ترکیب عسل ، ادویه و خودِ گل یاس ته بوی کثیفی گلی مانندی در ته بوی عطر اضافه خواهد کرد .
    فضای کلی : عطری گلی ، سفید ، نرم ( یاس ) شیرین و گلی با ته بویی ادویه ای ظریف در پس زمینه

    پیشهادهای دیگر :
    - Collection Extraordinaire California Reverie از Van Cleef & Arpels
    - Jasmine Rouge از Tom Ford
    - Beauty از Calvin Klein
    - Jasmin Noir از Bvlgari
    - J’adore از Dior
    - Alien Eau de Toilette از Thierry Mugler



    گل رز ( Rose ) : Collection Extraordinaire Rose Velours از Van Cleef & Arpels

    گلِ رز و رایحه ی جان بخش آن متاسفانه از علایق و انتخاب خانم های ایرانی دور شده در حالی که تمام خانه های عطر و تمام عطار های شناخته شده سعی در ارائه ی عطری با گل رز دارند تا به نوعی هنر خود را با ارائه ی عطری گلی و آن هم رزی نشان دهند.
    علاوه بر موضوع اشاره شده ، گل رز را شاید بتوان به نوعی تشبیه به یک خانم زیبا نمود و این موضوع باعث نگاهِ خاص تری به این گل زیبا شده است .
    رایحه گل رز ارائه شده در این اثر بسیار ساده ، لطیف و نرم خواهد بود . عطر با رایحه تاز و سبز و کمی مرکباتی و گیاهی شروع شده ، این تازگی مقدمه ای برای شروع رایحه گل رز بسیار ساده و بی تکلفی خواهد بود که در ادامه با شما همراه خواهد بود ، گل رز با کمی شیرینی عسلی و کمی رایحه گل زنبق رایحه ای نرم ، مخملی ، تازه و در عین سادگی باشکوه و وقاری از رایحه ی گل رز را ارائه خواهد نمود .

    فضای کلی : عطری گلی ( رز ) ساده ، نرم ، مخملی و لطیف و با وقار


    پیشنهاد های دیگر :

    - Sa Majeste la Rose از Serge Lutens
    - La Fille de Berlin از Serge Lutens
    - A La Rose از Francis Kurkdjian
    - Rose Privée از L`Artisan Parfumeur
    - Paris از Yves Saint Laurent
    - Mohur از Neela Vermeire Creations
    - Eau Suave از Parfum d`Empire
    - L'Eau de Chloe از Chloe
    - Stella از Stella McCartney

    پیشنهاد ویژه : Jour ( روز ) : Jour d'Hermes از Hermes
    این سری از عطرهای هرمس که در حال حاضر 3 نسخه می باشند ، برداشت و یا نگاه به یک زن ، با به تصویر کشیدن ، گل ها بوده است .
    استاد عطار این سری از آثار در نهایتِ ظرافت ، لطافت ، پاکی و نرمی عطرهایی طراحی نموده است همچون مینیاتورهای استاد فرشچیان ، ساده در ارائه کلی اثر ولی پر از ظرافت و لطافت .

    - نسخه اول در سال 2012 Jour d'Hermes : عطریست با شروعی خنک و تازه و کمی ترش ولی نرم و خنک از مرکبات ، خنکی که در کنار این فضای تازه و لطیف ، رایحه گلی بسیار نرمی نیز احساس خواهد شد ، در این اثر حضور مرکبات کمی پر رنگ تر از گلها شاید باشد ، که باعث ارائه ترکیبی خنک ( کمی ترش و یا سبز ) و حضور رایحه گلهای سفید ، رایحه ای بسیار تازه از گل ها را ارائه میکند . ( سحر گاه )

    - نسخه دوم در سال 2014 Jour d` Hermes Absolu : در این نسخه از حضور مرکبات در فضای کلی اثر کمتر استفاده شده و به نوعی مرکبات به پس زمینه فضای گلی رانده شده و دیگر نقش اصلی را بازی نمیکند ، این اثر نسخه پرداخت شده و صیقلی نسخه ابتدایی بوده و در آن رایحه ی گل های سفید نرم ، تازه ، پاک در فضای کلی اثر به چشم آمده و فضای مرکباتی و خنک فقط سعی درتلطیف و تازه نگاه داشتن رایحه گلها بازی میکند . ( صبح گاه )

    - نسخه سوم در سال 2015 Jour d'Hermes Gardenia : در این عطر دیگر از مرکبات خبری نیست و فقط در لحظات ابتدایی ان هم جزیی کمی حس تازگی و تلخی خاصی به عطر اضافه میکند و دیگر احساس نشده ، ترکیب گل های ارائه شده بسیار لطیف و در عینِ داشتن حسِ تازگی با کمی تلخی ، همچون گلبرگ های له شده گل مریم در لحظات ابتدایی عطر قابل استشمام بوده ولیکن رایحه گل گاردنیا با رایحه شیرین گلی و خاص خود باعث ارائه عمق و لایه بندی در این اثر میشود . این اثر عطری کاملا گلی ، قوام یافته و کامل است . ( ظهر گاه )

    در واقع شاید بتوان گفت عطار در این 3 نسخه در حال حرکت درساعات مختلف روز بوده و به نوعی از یک خانم جوان و شاداب ( سحرگاه ) به خانمی که در شروع مراحل رشد ، پختگی ، استقلال و اعتماد به نفس است ( صبح گاه ) و در نهایت ( چنانچه این اخرین نسخه باشد ) به خانمی که در اوج شکوه ، پختگی ، متانت و ظرافت ( ظهر گاه ) میرسد .



    پیشنهاد خاص : Aedes de Venustas Eau de Parfum از Aedes de Venustas

    شاید کمتر خانمی را در حال حاضر بتوان شناخت که تمایلی به استفاده از عطر ترش و شیرین داشته باشد ، ( به دور از عطرهای گلی میوه ای حاکم بر بازار عطر زنانه ) این عطر با ترشی رایحه ریواس و کمی ترشی سیب سبز آغاز شده که کمی هم حس تندی و یا تازگی ادویه مانند که رایحه برگ گوجه فرنگی است به این رایحه ترش و شیرین اضافه میگردد و آن را تعدیل میکند و فضایی سبز و ترش و اروماتیکی را ایجاد میکند در ادامه با اضافه شده " خس خس " و فضای گلی ملایم عطر به ارامی کمی شیرین ( شیرین چوبی مانند ) شده و ترکیبی ترش و شیرین ، میوه ای کمی سبز و شیرین پیدا خواهد کرد .
    عطری با رایحه ی بسیار خاص برای خانم هایی که میخواهند متفاوت باشند .


    پیشنهاد عطرهای زنانه جهت هدیه:

    اصولا هدیه دادن عطر کار بسیار دشواری است ، چرا که درک و رسیدن به این نقطه که شخص هدیه گیرنده دارای چه افکار ، رویا ها ، تمایلات ، نیازها و.... است کاری سخت و چالش بر انگیزی است . بنابراین عموما برای هدیه دادن بهتر است به همراه شخصی که برای او میخواهید هدیه ای تهیه فرمایید حضوری اقدام به تهیه عطر نمایید ، ولیکن چنانچه تمایل به این دارید که شخصِ مورد نظر شما شگفت زده شود و بدون حضور ایشان اقدام به تهیه عطر می نمایید ، بهتر است به نکات زیر توجه فرمایید .
    1- خرید عطرهایی که شبیه به عطرهای قبلی ایشان باشد .
    2- خرید عطرهایی که شناخته شده است و از رایحه عام پسندی برخوردار باشد .
    3- از فروشنده بخواهید سمپل دست ریزی از عطر تهیه و به شما ارائه کند تا چنانچه رایحه عطر انتخابی شما مورد نظر ایشان قرار نگرفت ، بتوانید عطر را که سلفن آن باز نشده است تعویض نمایید .

    در عطرهای پیشنهادی زیر عموما ، به عطرهای بهار و تابستانی ( فصل پیش رو ) نگاه شده است .

    - L'Amour از Lalique ( عطری گلی ، ملایم و لطیف )
    - Amethyst از Lalique (عطری گلی میوه ای شاداب و تازه )
    - Tresor In Love از Lancome ( عطری گلی میوه ای ، شیرین ، گلی کمی پودری )
    - Nina از Nina Ricci ( عطری گلی میوه ای ، خنک ، شیرین و ملایم )
    - Be Delicious از DKNY ( عطری گلی میوه ای ، خنک کمی ترش و شیرین و تازه )
    - Chance از Chanel این سری که در حال حاضر 4 نسخه از ان موجود است
    - سری عطرهای daisy ، Dot ، Lola از Marc Jacobs که عطرهایی عموما خنک ، شاداب و تازه و در عین حال از شیشه های جذابی نیز برخودارند
    - L'Eau d'Issey از Issey Miyake ( عطری گلی آبی خنک تازه و لطیف )
    - Acqua di Gioia از Acqua di Gioia ( عطری گلی آبی، خنک ، سبز و شیرین )
    - La Panthère از Cartier ( عطری گلی ، تازه , شیرین ، کمی خاکی )
    - Eau des Merveilles از Hermes ( عطری چوبی شرقی ، ملایم ، شیرین کمی چوبی )
    - Le Parfum از Elie Saab ( عطری گلی ، تازه با شیرین ملایم عسلی )
    - و....
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.