قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 17-شهریور-1397 06:52 ق.ظ توسط  مشاور و کارشناس عطر
جادوی فرانسیس کورکجیان
 4 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مدیر سایت - Administrator
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
15-دی-1394 10:22 ق.ظ
    عطار مشهور "فرانسیس کورکجیان" در سال 2009 خانه ی عطرسازی خود را با مشارکت همکار سابق خود ، "مارک شایا-Marc Chaya" ، تاسیس کرد . این دو از سال 2003 با هم همکاری داشته اند .
    "فرانسیس" در سال 1969 از والدینی "ارمنی" در پاریس متولد شد . او از کودکی به هنر علاقه داشت ولی در 14 سالگی نتوانست در رقابت برای تحصیل در مدرسه ی رقص اوپرای پاریس موفق باشد و این شکست ، آغازی برای موفقیت های او به شمار میرود . بعد ها تصمیم گرفت که عطار شود و در همین راستا ، در سال 1990 وارد مدرسه ی عطرسازی "ISIPCA" در "ورسای" فرانسه شد و بعد از 3 سال ، آموزش های لازم را کسب کرد . اوهمچنین موفق شد مدرک فوق لیسانس خود را از "انستیتوی تجارت لوکس پاریس" اخذ کند .
    اولین عطر ساخته "فرانسیس" ، در سال 1995 به بازار آمد ، "Le Male" از برند "Jean Paul Gaultier" که از جمله پر فروش ترین عطرهای مردانه ، از زمان تولیدش تابحال بوده است و اولین موفقیت او در زمینه ی عطرسازی به حساب می آید . بعد از آن ، "فرانسیس" با تعداد زیادی از مشهور ترین برند های دنیای عطر همکاری داشته است ، از جمله :
    Dior – Guerlain – Narciso Rodriguez – Armani – Yves Saint Laurent – Lancome – Elie Saab
    او هنرمند متولد شده و عطرسازی او منحصر به فرد است . ذاتا انسانی کنجکاو و ریسک پذیر است و دیدگاه جدیدی را در عطرسازی پدید آورده است .
    در سال 2001 ، بر خلاف روند دنیای عطر آن زمان ، اولین کسی بود که آتلیه عطر سفارشی خود را تاسیس کرد و همچنین جایزه ی "François Coty" را در همین سال کسب کرد . او در سال 2006 "کاغذ ارمنی-Papier d'Arménie" (نوعی خوشبو کننده ی خانگی) را بازتولید کرد و دو سال بعد ، دولت فرانسه ، لقب "شوالیه هنر و ادبیات-Chevalier des Arts et des Lettres" را به پاس خدماتش ، به او اهدا کرد .
    سرانجام در سال 2009 و در زمانی که شرایط اقتصادی چندان مناسب نبود ، او با همراهی "مارک شایا" ، برنامه شان را پیاده کردند و پایه های این خانه ی عطرسازی گذاشته شد . این اتفاق به اندازه ای برای "فرانسیس" خوشایند بود که تمام این فشار ها را تحمل کرد و توانست برای مراسم افتتاحیه ی بوتیک پاریس مجموعه ی عطری گوناگونی را ارائه کند که با گذشت زمان تکمیل شد .
    "فرانسیس" هنرمندان مختلف با استعدادی را دور هم جمع کرده است ، از طراح و سازنده گرفته تا عکاس و موزیسین ، تا بدین وسیله از تمام زوایا ، آثار کامل و ارزشمندی را خلق کند . آثاری مدرن با حفظ سنت عطرسازی فرانسوی که با دقت و ظرافت و همچنین خلاقیت "فرانسیس" ، با استفاده از بهترین مواد خام طبیعی ، نتایجی منحصر به فرد را ارائه میکند .
    یکی دیگر از فعالیت های او ساخت "تاسیسات بویایی-Olfactive Installations" میباشد که بیشتر در فستیوال ها و مراسم مورد استفاده قرار میگیرد . او همچنین همکاری های هنری زیادی با اشخاص مختلفی داشته است .
    خود "فرانسیس" در مورد کارش و عطر میگوید :
    ""عطار بودن کمی مثل جادو کردن است . درباره ی برداشت شما از احساسات شخص دیگری است . رسیدن به ترکیب درست و مناسب 6 ماه وقت من را میگیرد چون عطاری برای من صرفا ترکیب مواد نیست ، بلکه خلق یک خاطره است که ماندگار شود .""
    ""یک عطر فوق العاده ، رایحه ی خوب ندارد ، رایحه ای زیبا دارد .""
    خانه ی عطرسازی "MFK" تاکنون حدود 33 عطر مختلف را به دنیای عطر معرفی کرده است .
    پیوست ها
    مهنوش خاص
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:7


    --
    13-شهریور-1397 02:43 ق.ظ
    سلام
    بنظر من فرانسیس نابغه هست
    با توجه به تعداد و تنوع طراحیهای فرانسیس کورکجیان بنظر شما موفق ترین طراحیش از خانه عطر خودش کدومه ؟ ( از برند MFK )
    مشاور و کارشناس عطر
    کاربر فعال
    کاربر فعال
    Posts:380


    --
    14-شهریور-1397 09:27 ق.ظ
    با سلام و احترام
    بله همونطور که شما گفتید اقای کورکجیان یکی از عطاران نابغه عصر ما ست و به نوعی میشه گفت ایشون عطار مُد این روزهای دنیای عطر هست .
    از عطرهای برند خودش من از این کارهای زیر خوشم میاد شما از کدوم کارش خوشتون میاد خانم خاصی ؟ و یا سایر دوستان نظراتشون رو بگن ببینیم کدوم عطر ایشون پر مخاطب تر خواهد بود تا به یک جمع بندی برسیم ... البته بدون شک همه باکارات روژ رو حتما در لیستشون خواهند داشت .
    Absolue Pour le Soir
    APOM Pour Femme
    Lumiere Noire Pour Homme

    علي ميرزايي
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:1


    --
    15-شهریور-1397 04:55 ب.ظ
    سلام
    با توجه به اينكه le mail جزو موفقترين عطرهاي اقاي كوركچيان هست در بخش عطارها اين كارشون وجود نداره بهتره كه كارهاي شاخص عطارها بيشتر معرفي بشه با سپاس
    مشاور و کارشناس عطر
    کاربر فعال
    کاربر فعال
    Posts:380


    --
    17-شهریور-1397 06:52 ق.ظ
    با سلام و احترام
    بله دقیقا این عطر یکی از معروفترین اثار ایشان بوده و شاید بتوان گفت با ارائه این کار به استعداد ایشان بیشتر و با دقت تر در دنیای عطر نگاه شد . حتما در اثار ایشان در قسمت عطارها این عطر اضافه خواهد شد ممنون از یاد آوری خوب شما . خیلی ممنون
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.