خرید عطر اورجینال
سهیل صمدی

خرید عطر اورجینال

همه ی انسان ها خوش بویی را دوست دارند،  خوشبو بودن احساس خوبی هم برای خودتان وهم برای اطرافیانتان به همراه دارد.

  امروزه به دلیل درخواست های زیاد برای خرید عطر و ادکلن،  بازار های فروش متنوعی به صورت حضوری و غیر حضوری ایجاد گردیده اند و محصولات خود را از این طریق می فروشند. اما یکی از دغدغه های همیشگی و بزرگ مردم تشخیص ادکلن اصل از تقلبی بوده است، چرا که هیچ کس نمیخواهد بابت پولی که میپردازد ادکلن نامرغوب و تقلبی دریافت کند. در این مقاله قصد داریم برای شمایی که قصد خرید عطر اورجینال را دارید، در همین زمینه اطلاعات کافی را دراختبارتان قرار دهیم تا بتوانید خرید مناسبی داشته باشید.

خرید عطر و ادکلن اورجینال  

برای خرید عطر اورجینال مورد نظرخود سعی کنید همیشه از فروشگاه های معتبرخرید خود را انجام دهید و مطالعه کافی در این مورد داشته باشید.

سوالات متداول خرید عطر اورجینال

  • اگر عطری لیبل وزارت بهداشت و طرح شبنم داشته باشد آیا از اصل بودن آن مطمئن شویم؟

بله، اگر عطری دارای لیبل و طرح شبنم حقیقی باشد می تواند اصل باشد.

  • آیا عطرهای تقلبی می توانند باعث ایجاد حساسیت شوند؟

بله عطر های تقلبی می تواند باعث ایجاد خارش، جوش یا واکنش های آلرژیک روی پوست شوند.

  • ماندگاری عطر دلیلی بر اصل یا تقلبی بودن آن دارد؟

در گذشته این تصور درست بود ولی هم اکنون تولیدکنندگان عطرهای تقلبی راه کارهای ماندگاری راحیه های عطر را یاد گرفته اند و این موضوع نمیتواند دلیلی براصل یا تقلبی بودن عطر باشد.

 تشخیص عطر اصل از تقلبی

  • بوی الکل

یکی از علامت هایی که میتوانید ادکلن اصل را از تقلبی تشخیص دهید بوی الکل است؛ دقت کنید، ادکلنی که خریداری می کنید بوی الکل ندهد.

  • بسته بندی

به نوع نوشته و نوع فونت روی جعبه و شیشه دقت کنید. نوع نوشته و فونت در ادکلن های تقلبی همیشه متفاوت با نوع اصل آن می باشد و حروف انگلیسی در ادکلن های تقلبی معمولا اشتباه درج می شوند و همین طور در عطرهای اصل سلفون به صورت محکم دور عطر پیچیده شده است دقت کنید که قسمتی از آن باز یا شل نباشد.

  • قیمت

قیمت های خیلی ارزان و نامتعارف به هر دلیلی،  ممکن است حاکی از تقلبی بودن آن عطر باشد. اگر عطر با برند معروفی دیدید که قیمتی ارزان داشت، می توانید به اصل بودن آن شک کنید

  • درب عطر

در عطر یا ادکلن های تقلبی، درب پلاستیکی استفاده می شود که گاها ممکن است با خراش ناخن رنگ آن بریزد.

 

اشتباهات گرامری یا نوشتاری

قبل از خرید حتما متن و نوشته های روی جعبه را چک کنید، عطر اورجینال نباید هیچ غلط املایی و گرامی داشته باشد و باید اطلاعاتی درست راجع  به عطر بر روی جعبه آن درج داده شده باشد.

  • بارکد

به بارکد روی جعبه دقت کنید بارکد باید درقسمت پشتی جعبه در پایین ترین بخش درج شده باشد و نباید در بخش کناری آن باشد.

میتوانید از نرم افزار scanner بارکد عطر را اسکن نمایید سپس نام کمپانی، نام عطر و مشخصات عطر مورد نظر برایتان نمایش داده شود. از این طریق می توانید از صحت بارکد اطمینان حاصل کنید.

  • ساخت شیشه و رنگ عطر

شیشه عطر اورجینال تمیز، صیقلی و بدون پستی بلندی می باشد ولی عطرهای مصنوعی شیشه بی کیفیت دارند و از پلاستیک در ساخت آن ها استفاده می شود. در عطرهای اصل رنگ مایع  شفاف است و درپوش های عطر نیز نباید نشتی داشته باشد و باید کیپ بسته شده باشد.

فروشنده معتبر

خرید از فروشگاه های معتبر و اختصاصی عطر و ادکلن همیشه مطمئن تر است چرا که در صورت نارضایتی می توانید عطر خریداری شده را پس بدهید. سعی کنید تا حد امکان از دست فروش ها خرید نکنید زیرا در صورت نارضایتی ممکن است که نتوانید هیچ وقت عطر خود را پس دهید یا تعویض کنید. بنابراین با خرید از فروشگاه معتبر، از خرید عطر تقلبی تا حدی جلوگیری می کند؛ همچننین با این کار شما می توانید بسته بندی ادکلن را نیز از نزدیک بررسی کنید.

شما می توانید برای خرید عطر اورجینال به عطر شقایق که یکی از معتبرترین مراجع برای عرضه انواع عطر و ادکلن است مراجعه کنید.

  • شماره سریال

شماره سریال، شماره کنترل و batch نامبر را چک کنید. برای  صحت اطلاعات در تمامی عطرهای اصلی این اطلاعات حک می شوند.

لایه های عطر

عطر های اورجینال  دارای سه لایه بویایی هستند که شامل نت آغازین، نت میانی و نت پایانی می باشد. شما در هنگام استفاده از عطر متوجه پیچیدگی خاص عطر خواهید شد و از زمانی که عطر را میزنید نت های آن را احساس خواهید کرد ولی عطر های تقلبی این خصوصیت را ندارند و بوی عطر پس از مدت زمانی محو می شود. در عطرهای اورجینال و اصل از ترکیب مواد طبیعی و مصنوعی استفاده شده ولی در عطر های مصنوعی این چنین نیست.

  • سایت عرضه کننده عطر

با چک کردن سایت عرضه کننده عطر می توانید اطلاعات لازم در زمینه جای بارکد، بطری و بسته بندی کسب کنید و می توانید نحوه سلفون کشی و ظاهر عطر را در وب سایت مشاهده کنید.

سخن آخر

هنگام خرید از فروشگاه های اینترنتی دقت کنید که حتما آدرس سایت و شماره مشخص ذکر شده باشد و همین طور بتوانید با فروشنده ارتباط آنلاین از طریق تلگرام، ایمیل و...داشته باشید.

  محصول و نظرات کاربران را هم بررسی کنید. فروشگاه مورد نظر حتما دارای نماد اعتبار الکترونیکی باشد، به ظاهر و طراحی سایت هم دقت کنید. سایت های تقلبی معمولا هزینه زیادی برای طراحی و زیبایی سایت خود صرف نمی کنند.

بعضی از کمپانی ها فرمول عطر خود را به کمپانی های دیگر میفروشند و آن کمپانی ها رایحه عطر اصلی را با موادی ارزان تر تولید می کنند. این عطرها تقلبی محسوب نمی شوند ولی اورجینال هم نیستند و با قیمتی ارزان تر از ادکلن اورجینال به فروش میرسند.

امیدواریم بتوانید با مطالعه موارد گفته شده درباره تشخیص عطر اصل از تقلبی اطلاعات لازم را کسب کرده باشید.

 

 

مطلب قبلی اسانس عطر چیست؟
مطلب بعدی خرید سمپل عطر
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته