قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 24-خرداد-1399 03:41 ب.ظ توسط  شیما کرانی
پیشنهاد عطرهای پاییزی برای خانم ها قسمت 1
 2 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مشاور و کارشناس عطر
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
21-شهریور-1395 05:36 ب.ظ
    با تغییر فصل ها ، شرایط محیطی ، تغییرات دما ، فضا ، طبیعت و ... باعث می شود پاره ای از عطرها کارکرد ، خود را از دست داده و برخی دیگر در فصل پیش رو خودنمایی بیشتری کنند ، در واقع بودن در زمان و مکانِ مناسب ، میتواند تصویرِ واقعی یک عطر را بیشتر نشان دهد ، برای مثال Eau des Merveilles از Hermes شاید در بهار و تابستان هم زیبا باشد ، ولی به نظرم بهترین فصل استفاده این عطر از اواسط شهریور که دمای هوا کمی کاهش پیدا میکند تا اواخر آبان بوده ( نظر شخصی ) .
    بنا براین علاوه بر انتخاب عطر مناسب که با شخصیت فکری ، رفتاری و ... شما هماهنگ باشد ، تشخیص اینکه ، عطر مورد نظر در چه زمانی بهترین احساس را در شما ایجاد کند نیز خود میتواند چالش دیگری برای علاقه مندان دنیای عطر باشد .
    با توجه به مطالب فوق در حد توان سعی در معرفی عطرهایی مناسب این فصل خواهیم داشت ، در این مورد برای خانم ها در 2 پست جداگانه ، سعی در معرفی تعدادی عطر بر پایه چرم و در پستی دیگر معرفی عطرهای پودری ( که اتفاقا اخیرا مد نیز شده است ) خواهیم پرداخت .

    عطرهای چرمی :
    عطرهای چرمی تقریبا از سبد و سلیقه خانم های ایرانی خارج است ، فارق از اینکه عطرهای چرمی بهترین کارکرد خود را در پاییز ارائه میکنند ، میتواند یک انتخاب شجاعانه ، متهورانه و تغییر سبکی باشد در عطرهای شما برای فصل پاییز ، در این زمینه با توجه به سال ساخت ، ساختار و سبک عطر در دو بخش عطرهای چرمی کلاسیک ، و عطرهای مدرن تعدادی عطر معرفی خواهد شد .

    *** نکته مهم ( لطفا هرگز بدون تست عطر خریداری نفرمایید )


    عطرهای کلاسیک :
    در این بخش عطرهای مورد نظر Bandit از Robert Piguet و Les Exclusifs de Chanel Cuir de Russie خواهد بود .

    ++ Bandit از Robert Piguet
    عطر یک شاهکار به معنی واقعی در زمان خود بوده عطری که محصول سال 1944 بوده و نسخه جدید آن در سال 1999 و سپس 2012 مجددا طراحی گشته است .
    عطر با رایحه ای الدئیدی که به همراهی مرکبات کمی ترش به نظر رسیده آغاز میشود ، سپس سبزی گیاهی تازه ای با پس زمینه خاکی به عطر اضافه میشود ( رایحه ای سبز ، خاکی و کمی فضای الدئیدی )
    در ادامه رایحه ی ملایمی از گلها که البته کمی خفیف با قدرتِ بیشتر گلِ میخک که نوعی تازگی گلی ، گیاهی دارد به عطر اضافه میشود ، این فضا تحت تاثیر فضای چوبی و خاکی خزه بلوط ، بستری برای ارائه ی رایحه ای چرمی ، صاف ، خشک و کلاسیک آماده میکند که کمی دودی به نظر می رسد ، رایحه ی چرمی در ابتدا خشن و کمی مردانه است ، ولی در ادامه با اضافه شدن فضای ملایم نشاسته ای و کمی نت حیوانی ، نت چرمی تحت تاثیر نت های فوق کمی نرم و دارای عمق خواهد شد .
    فضای کلی : عطری چوبی ، خاکی ، ادویه ای و چرمی ملایم در پس زمینه . ( چرم در نسخه جدید این عطر کمی به پس زمینه رانده شده است )
    این عطر به خانم های علاقه مند عطرهای کلاسیک پیشنهاد میگردد .

    ++ Les Exclusifs de Chanel Cuir de Russie
    در ابتدا, رایحه ای ملایم , کمی تلخ و شیرین با شدت بیشتر نارنج با کمی تلخی مرکباتی بنظرم مشهود تر است , فضایی تمیز , ملایم و تازه ی اولیه عطر , با ترکیب ملایم گلی ، تحت تاثیر قرار میگرد , ترکیب گلها مشهود و قابل تشخیص و به نوعی اینکه گلی پر رنگ تر احساس شود نیست بلکه حجمه ای ملایم و کمی نرم از فضای گلی احساس میشود .
    در میان این فضای گلی , عطر رایحه ای بسیار ملایم چوبی مانند با کمی خش پیدا میکند همانند چوبی که با نفت اغشته شده باشد و خشک شده باشد , چوب نفتی خشک شده و بعبارتی نفت بخار شده باشد ولی در خورد ( درون چوب ) نفوذ کرده و ته بویی از نفت از چوب احساس شود این رایحه نفت مانند به اهستگی از عطر خارج و یا تغییر حالت داده و تبدیل به فضایی دود مانند میشود که با شروع رایحه چرم ( تلخ و خشک نیست , نرم , بدون خشونت , ملایم , خیس نیست , نازک ) برای مدتی محو شده چون رایحه چرم غالب شده ولی این فضای دود مانند در پس زمینه رایحه چرمی عطر به ظرافت خواهد بود , شاید همه خلاقیت این عطر به نوعی ارائه یک عطر چرمی زنانه با پس زمینه دودی ظریف خواهد بود . ( در این مرحله با اضافه کردن فضای دودی ظریف به عطر به نوعی همان مرحله جوشش و فوران حس خلاقیت در نهاد عطر و زن بوده )
    فضای کلی : عطری چرمی , کمی چوبی با فضای گلی که سعی در تلطیف رایحه چرمی و چوبی مانند غالب عطر داشته و فضای دودی ظریفی در پس زمینه عطر .

    سایر پیشنهاد ها :
    - Les Heures de Cartier: L`Heure Fougueuse IV
    - Fendi از Fendi


    عطرهای چرمی مدرن :
    در این سری از عطرهای چرمی ، با چرم هایی ، نرم ، تازه ، با عمق بیشتر ، ترکیب پر رنگ گل ها و مرکبات ، چوب و کهربا و.. مواجه خواهیم شد و دیگر از نت های الدئیدی ، خزه بلوطی ، حیوانی و غیره یا خیلی کمتر استفاده شده و یا اصلا دیگر دیده نمی شود .
    این سری از عطر ها میتواند مخاطب بیشتری در میان خانم ها داشته باشد .

    ++ Bottega Veneta ( 2011 )

    شروع کار این اثر با ترکیب رایحه برگاموت و نت ادویه ای مثل فلفل شروع میشود ، رایحه ای ترش و تلخ که به سمت تندی ادویه ای حرکت میکند ، این حس حرکت در تمام لحظات عطر با شماست حرکت از حال به گذشته ، به آینده و هیچ حس سکون و یکنواختی در رایحه عطر حس نخواهید کرد .
    ترکیب رایحه برگاموت با فلفل رایحه ای شبیه نعناع هندی ایجاد میکند با کمی شیرینی میوه مانند ، با حضور نت نعناع هندی با کیفیت بسیار بالا و ته بویی شیرین شما به یاد اثر پچولی ویلارزی خواهد انداخت . به آرامی حس چوبی و خاکی با حالت خیس و ادویه ای پچولی بر عطر غالب میشود ، شاید تا اینجا وقتی عطر را تست میکنید برای شما تداعی عطرهای کلاسیک و قدیمی را ایجاد کند چرا که عموما در عطاری مدرن از نت خزه بلوط زیاد استفاده نمیشود بخاطر همان حس خاکی و چوبی این نت ، ولی عطار با دقت و ظرافت و هنر بالای خود از این رایحه بهره جسته تا از ترکیب این نت ها با هم رایحه مورد نظر خود را ایجاد کند .
    چرم :
    چرم در این اثر بر خلاف عطرهای چرمی قدیمی ( خشک ، سخت ، خاکی ، حس مردانه و کمی حیوانی ) و نت چرمی در عطرهای جدید ( دودی ، تلخ ، شیرین ) رایحه ای متفاوت را ایجاد میکند ، چرا که این عطر عطری زنانه با ظرافت های لازم در عین وقار و قدرت یک زن را طلب میکند که عطار به زیباترین حالت از عهده ارائه این رایحه بر آمده است .
    چرم در این اثر بسیار ظریف همچون چرم های نازک و چرم روسی بوده ( رایحه چرم ظریف برش خورده ) با ته بویی چوبی و پودری یکی از زیبایی های این اثر حالت نرم ، پودری و کمی حالت روغنی چرم است . که حالت پودری روغنی با ته بوی چوبی و کمی حس دودی و یا ادویه ای است، این هنر عطار است که برای اینکه نت چرم را لطیف کند از ترکیب آن با چوب و سایر نت های عطر رایحه چرم را به این حالت پودری تبدیل کرده است .
    حرکت در این عطر به گونه ای است که شما در بستری از حس چوبی برای لحظاتی رایحه نعناع هندی را استشمام کرده و برای لحظاتی حس چرمی ، البته شاید این حالت بخاطر حرفه ای نبودن تست اینجانب باشد ولی این حالت رفت و برگشتی برای من در تجربه عطر تقریبا تا انتهای اثر وجود داشته ، که در انتها به نظرم رایحه چرم غالب میشود.

    فضای کلی :
    رایحه ای چرمی ، کمی پودری با ته بوی چوبی ، خاکی یا ادویه ای بسیار ملایم . نت چرم به نظرم نت غالب این اثر در کنار حالت پودری ، چوبی خواهد بود با ته بویی خاکی .


    ++ Kelly Caleche از Hermes ( 2007 )
    شروع گلی و مرکباتی عطر فضای لطیفی را ایجاد میکند رایحه ی گل سفید زنبق دره ( سفید ، پاک ، خنک و ظریف ) با خنکی و ته بوی خاکی مرکباتی گریپ فروت فضای لطیفی را ایجاد کرده ، که با ترکیب گلی ، که گل مریم در ابتدا کمی این فضای شادابِ گلی مرکباتی را تحت تاثیر قرار داده و عطر کمی نرم و عمیق به نظر خواهد آمد ، در ادامه با حضور گل رز این فضای گلی عمق بیشتری پیدا خواهد کرد تا بستری گلی و نرم برای ورود رایحه ی چرمی( نرم ، ظریف ، کمی پودری ) را آماده میکند ، تا چرم با ترکیب گل زنبق کمی تازه تر و پودری تر قابل احساس باشد.
    فضای کلی :
    عطری گلی ( لطیف ) که فضای چرمی( ملایم ، نرم ، ظریف ) را به همراهی مرکبات ( تازه ) که در پس زمینه قابل استشمام خواهد بود احاطه کرده و در حاشیه ته بوی پودری گلی نیزکمی فضای چرم را نرم تر و پودری خواهد نمود .


    سایر پیشنهاد ها :
    Alaïa از Alaïa ( 2015 )
    Iris Prima از Penhaligon`s
    Dzing! از L`Artisan Parfumeur
    Black از Bvlgari
    Alien Les Parfums de Cuir از Thierry Mugler
    Mimosa Indigo از Atelier Cologne
    Oud Saphir از Atelier Cologne
    Cuir Ottoman از Parfum d`Empire
    Iris Nazarena از Aedes de Venustas


    در پیشنهاد های فوق تعدادی از عطر ها مناسب خانم ها و آقایان بوده ، ولی قابل استفاده برای خانم ها نیز می باشد .
    مشاور و کارشناس عطر
    کاربر فعال
    کاربر فعال
    Posts:380


    --
    13-شهریور-1397 07:37 ق.ظ
    پیشنهاد های پاییزی
    شیما کرانی
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:2


    --
    24-خرداد-1399 03:41 ب.ظ
    لیستی از بهترین [url=https://mootanroo.com/products/category/perfume-women-2510]عطرهای زنانه[/url] که میتونید برای فصل سرد، پاییز و زمستان استفاده کنید و از عطر خوش و دلنشین اون لذت ببرین تو سایت مو تن رو می تونید پیدا کنید.
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.