قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 20-شهریور-1395 03:35 ب.ظ توسط  مشاور و کارشناس عطر
Fat Electrician Etat Libre d`Orange for men
 0 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مشاور و کارشناس عطر
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
20-شهریور-1395 03:35 ب.ظ

    بررسی آثار Etat Libre d`Orange کار دشواری است ، از اسم عجیب عطرها گرفته ، استفاده نت های عجیب ، ارائه رایحه های متفاوت و ... باعث میشود ، کمی دست به عصا به عطرهای این برند نگاه کنیم .
    البته عطر مورد نظر به نسبت سایر آثار این برند کمی سبک تر و ساده تر به نظر می آید ، این عطر نگاهی به نت وتیور داشته که در نوع خود جالب است . وتیور ارائه شده فضایی چوبی ( نرم و فضای چوبی شیرین ) کمی ادویه ای ، دودی و خاکی در پس زمینه خواهد بود . عمر عطر تا لحظه پایانی طولانی بوده ، تغییرات عمده و شاخص زیادی ندارد ولی تغییرات خیلی ظریف و خفیف بسیار زیادی دارد . که همچون آرایه های موسیقی در لحظاتی ظاهر و در فضای کلی عطر جذب شده و باعث زیبایی رایحه ی عطر میگردد .

    عطر با رایحه ی کمی گنگ و محو از وانیل با ته بویی خاکی و خوردنی آغاز شده ، رایحه ی وانیل صاف و بدون عمق است ، مثل یک لایه رنگِ آب رنگ ... این رایحه در ادامه کمی حسِ ادویه خفیف به آن اضافه شده ، به همان میزانِ وانیل و آن هم بدون عمق و تراکم زیاد ، از پسِ این رایحه ی ادویه ای به آهستگی رایحه ی وتیور با چاشنی ادویه ای که از قبل آماده بوده خودنمایی میکند ( یعنی در واقع وتیور را ته بویی خفیف و خیلی کم زبرِ ادویه همراهی میکند ) کمی هم حسِ خاکی در این بین احساس می شود .
    وتیور با این چاشنی ذکر شده در حالِ خودنمایی است که رایحه ای ملایم ، نرم و صمغی به ته بوی ادویه ای و خاکی جلای بیشتری داده تا کمی عمق و نرمی پیدا کرده و از حالت خشکی و زبری وتیور و این پس زمینه کاسته شود ، در این میان و در موازات تغییرات جانبی ، وتیور نیز با شدت و قدرت بیشتری در کنار این چاشنی خود نمایی میکند و رایحه ی غالب و قدرتمند خود را بیشتر نشان داده ...
    این دو خط موازی در کنار هم و البته با قدرت بیشتر وتیورِ در عطر قابل احساس خواهد بود .
    ترکیب و یا حس و حال صمغی ( البته برای من رایحه ای شبیه فندق را دارد ! ) کمی در افزایش رایحه ی نرم و کمی عمیقِ چوبی و خارج ساختن رایحه ی شناخته شده ی وتیور موفق است و باعث میشود ، کمی گرما ، نرمی ، و رایحه چوبی که تمایل به شیرینی * دارد را به وتیور القا کند و حسِ سرد ، خنک ، یخی و تلخ وتیور را کاهش می دهد ، ولی در نهایت وتیور تغییر بسیار زیادی نمیکند ولی کمی در مسیر مورد نظر عطار حرکت میکند و از خودنمایی که در سایر عطرهای وتیوری میتوان یافت کوتاه می آید .
    در نهایت ما با رایحه ی وتیور تغییر شکل یافته ای مواجه خواهیم شد که حسُ و حالی چوبی دارد با لایه بندی بسیار ظریفی در موازات رایحه وتیور و چه بسا این رایحه به خورد وتیور تحمیل شده باشد ... اینکه بحث موازی را میکنم نه اینکه عطر از دو بخش دو و یا چند پاره تشکیل شده باشد ... خیر ترکیب و هارمونی کلی عطر ، هنرمندانه ، با ظرافت ، بدیع و سبکی نو و تازه از وتیور ارائه میکند همچون عطر Sel de Vetiver از The Different Company سعی در گریز از رایحه کلاسیک و شناخته شده وتیور دارد .

    - * شیرینی ذکر شده در این محل شیرینی میوه ای شبیه Vetiver Fatal و یا فضای خنک و شاداب مرکباتی نخواهد بود ، بلکه در اینجا عطر فضا و حس ِ چوبی ملایم و شیرینی پیدا میکند که پس زمینه ادویه ای خاکی آن را کمی دارای خش میکند .

    فضای کلی : عطری چوبی ( وتیوری ) با پس زمینه ترکیبی از فضای ادویه ای ، خاکی ( برخی صمغ ها ) و کمی شیرینی و نرمی چوبی مانند ( برخی صمغ ها )

    عطر مخصوص آقایان طراحی شده است .
    فصل بهتر استفاده این عطر پاییز ، بهار و کمی هم زمستان می باشد .
    اثر محصول سال 2009 بوده و هم اکنون در فروشگاه برای تست و خرید موجود می باشد .
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.