قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 11-دی-1278 12:00 ق.ظ توسط  Anonymous
فرشته ای بر روی شانه ها (Angéliques Sous La Pluie by Frederic Malle )
 0 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مشاور و کارشناس عطر
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
09-شهریور-1395 06:03 ب.ظ
    بر اساس افسانه ای ژاپنی در زمانی که خورشید در حال تابیدن بوده و ناگهان باران نیز شروع به باریدن کند ، روباه ها در حال برگذاری مراسم ازدواج هستند و به هیچ عنوان تمایل ندارند کسی به تماشای آنها بنشیند .
    مادر با گفتن این افسانه هشدار داد که به جنگل نزدیک خانه در این زمان نروم . از میانِ مهی نرم ، سبک و پاک ، صدای دلنشین و ملایم فلوتی که طبلی آنرا همراهی میکند به گوش می رسید .
    نسیمی سبز ،صاف ، تازه و مسخ کننده ای با خود رایحه ی دودی ادویه ای ، سبز و صاف که با توی بوی خفیف و نمدار درختان ، همراه است مرا غافل کرده و یکی از روباه ها مرا می بیند.
    مادر مرا به خانه راه نداد و گفت باید به جنگل رفته و از روباه ها عذر خواهی کنم . در جنگل در میان درختان دختری را مشاهده کردم که هیچ کس او را نمی دید ، بجز من ، درختان در حال بر گذاری جشنی بودند . *



    نزدیک شدن به این عطر ظریف و صاف که با یدک کشیدن نام برند ، عطار و رایحه ی خاص آنجلیکا که در آثار این برند حداقل در 2 اثر بسیار پررنگ و در چند اثر دیگر نیز وجود داشته ، که نگاه و بررسی این اثر را دشوار میکند ، چرا که دقت نظر ، نوع نگاه و فکرِ پشت طراحی این عطر بسیار لطیف بوده .

    عطر با فضایی ادویه ای ( خشک ، صاف ، برنده ( تیز نیست که خودنمایی کند ) کمی تازه ) آغاز میشود ، رایحه ای تازه ، که حسِ تازگی گیاهی در ابتدا نداشته ، صاف و خشک بوده ، در ادامه رایحه ی چوبی و ظریف سدر که به نرمی از این بستر ادویه ای خارج شده ، در این بین این رایحه در فضای رایحه ی آنجلیکا کمی زبر به نظر رسیده و در ادامه به عقب رانده شده تا در ته بوی رایحه با فضایی چوبی آشنا خواهیم شد و به نوعی در بن مایه ی رایحه ، فضای چوبی حکم فرما خواهد شد .
    انجلیکا با ورود در ترکیب با ادویه ها رایحه ای تازه ( گیاهی ( تازه ، شاداب ، سبز و درخشان نیست ) ادویه ای ( خشک ، صاف ) ) صاف ، گنگ و کمی حالت سرگشتگی به عطر اضافه میکند ، در واقع این قسمت از رایحه ی عطر باعث مست شدن شما خواهد شد . در ابتدا کمی ، گنگ و سپس از خود بیخود خواهید شد ، بدون اینکه خودتان متوجه شده باشید .
    در ادامه کمی حس ِ سبزی و تازگی گیاهی دیگر به عطر اضافه شده ، به نوعی که کمی حس ِ نمدار شدن به این فضای تازه ، گیاهی ، سبز و خاکستری مانند اضافه میکند . ولی این حس ِ نمداری یا خیسی سریعا محو شده و نوعی تازگی گیاهی خفیف به عطر اضافه میکند ، در واقع جونیپر نوعی تازگی و لطافت ، به مانند یک رگبار کوتاه را به عطر اضافه میکند .

    نکته : ترکیب ادویه ای این عطر به نوعی بسیار مهم تر از انتخاب سایر نت ها بوده ، چرا که فضایی برای اتصال دو بخش عطر خواهد بود ، فضای انجلیکا و جونیپر به فضای چوبی قابل احساس در پس زمینه عطر را به هم پیوند می دهد.

    فضای کلی : عطری تازه و صاف ( انجلیکا ) ، ادویه ای ( سبک ) و کمی چوبی

    عطر از نشر بو و ماندگاری متوسط و یا کمی برخوردار بوده ولی با رایحه ای بسیار خاص ، لطیف و نافذ خود همچون دست کشیدن بر شانه ی فرشته ای خواهد بود .

    عطر مخصوص خانم ها و آقایان طراحی شده
    مناسب فصل بهار و تابستان
    محصول سال 2000 و عطار آن اقای Jean-Claude Ellena می باشد .

    • با نگاهی به فیلم رویاها ( بخش اول ) از آکیرا کوروساوا
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.