قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 05-فروردین-1396 12:02 ب.ظ توسط  مشاور و کارشناس عطر
تصویر نرگس در چشمه Ostara Penhaligon`s for women
 1 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مشاور و کارشناس عطر
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
27-اردیبهشت-1395 04:46 ب.ظ
    بررسی و شرح این عطر بر اساس نت ها کار بسیار دشواری است ، عطرهای گلی فراوانی هستند که در قلب عطر ، از گل های فراوانی استفاده شده باشد ، ولیکن تشریح نت به نت این عطر از توان من خارج بوده و بیشتر سعی شده در این شرحِ به حسِ و حال و فضای عطر توجه گردد .

    بر اساس اسطوره نارکیسوس ( او جوانی زیبا بود و دوسداران فراوانی داشت ولیکن به هیچ کدام از آنها توجه نمیکرد . تا اینکه روزی در کنار چشمه ای برای نوشیدن آب تصویر خود را دیده و شیفته و شیدای خود میگردد و برای در اغوش کشیدن خود به درون چشمه پریده ، ولی غرق میگردد . خدایان وی را تبدیل به گل نرگس نموده تا در کنار چشمه همیشه نظاره گر خود باشد . *

    در این اثر ترکیب سایر گل های موجود در قلب عطر به نوعی چشمه و آینه ای را پدید می آورد تا گل نرگس خود را در ان مشاهد نماید . ( نظر شخصی ) این بدان معنی است که ترکیب و انتخاب گل های موجود در قلب عطر موجب دو کارکرد در این عطر خواهند گردید .
    نگاه اول : ترکیب گلها و ( فضای سبز و تازه که جداگانه بررسی خواهد شد ) باعث میشود که عطر از ابتدا تا انتها با یک طراوات و تازگی خاصی همراه باشد که این تازگی و طراوات در نوع خود مثال زدنی بوده که تا پایان عمر این عطر این حسِ بسیار لطیف و زیبا قابل احساس خواهد بود .

    نگاه دوم : ترکیب گلها شاید فضایی همچون یک چشمه را ایجاد میکند تا گل نرگس تجلی و انعکاس رایحه خود را مجددا احساس نماید. بدین معنی است که ترکیبِ رایحه ی گلی و سایر نت های قلب عطر ، رایحه ای مشابه رایحه ی گل نرگس را خلق خواهند نمود و همچون موم زنبور عسل محلی برای نگهداری و حفظ توامان با طراوت رایحه ی گلِ نرگس که نتِ غالب این اثر خواهد بود پدید می آورند و اینچنین این رایحه گلی ( نرگس ) تا پایان عمر عطر تازه ، لطیف وجاودان میگردد ، همچون " نارکسیوس" که شیفته و شیدای خود گردید .

    فضای سبز :
    فضای سبز در این عطر در ابتدا گیاهی ، کمی تیز ، و خنک بوده ولی در ادامه این سبزی در این عطر تبدیل به فضای لطیف و تازه ای میگردد و دیگر آن سبزی و گیاهی اولیه را در عطر شاهد نخواهیم بود .
    در کل با فضای تلخ و گیاهی مواجه نخواهیم شد ، بلکه این یک حسِ تازگی همچون علف های مرطوب و نمدار خواهد بود که هر چه از عمر عطر میگذرد از حسِ گیاهی ( علفی ) آن کاسته و به یک حسِ تازگی گیاهی گلی تبدیل خواهد شد .


    عطر با فضایی مرکباتی ( ترش و شیرین ) جذاب آغار شده که همراهی فضای گیاهی و تازه که در این بین رایحه نعناع همچون نسیمی در این بین قابل تشخیص بوده ادامه پیدا میکند در حال بررسی نت ها هستید که رایحه ای گلی و تازه قابل استشمام خواهد بود که بیشتر حسِ تازگی گلی ( سنبل ) مشهود بوده این رایحه ی گلی به ناگاه با رایحه ای گلی حسی تمیزی و خاکی و گلی به عطر القا میکند که احتمالا ( من گل یلانگ یلانگ را از نزدیک تست نکرده ام ) مربوط به گل یلانگ یلانگ است و بیشتر در عطرهای کلاسیک دیده میشود فضایی کوتاه اما قابلِ تشخیص عطرهای کلاسیک برای لحظاتی در عطر استشمام میشود . این رایحه کوتاه بوده و تحت تاثیر تازگی گلی دیگری ( پیچ گلیسین) ( گلهای بنفش رنگِ خوشه ای که در بهار رایحه ی دل انگیزی را خلق میکنند ) قرار میگرید .
    با توجه به اینکه عطار این اثر در خلقِ رایحه برای فضاها و مکانهای خاص تبحر خاصی داشته ، ممکن است این اثر به نوعی تداعی بهار در مکان خاصی برای او باشد .

    ترکیب گلهای ذکر شده و سایر گل ها معجونی گلی و در عین حال لطیفی را خلق میکند که در میان آن رایحه ی گل نرگس با ته بویی خاصِ خاکی مانند و تازه خود مشهود خواهد بود البته این رایحه در بستری تازه و گلی همراه خواهد بود . این تازگی و رایحه ی گلی خالص و تازه تا انتها با همان کیفیت اولیه ارائه خواهد گردید.
    فضای گلی درخشان و شاداب و نرم ، همچون بهار باعث زندگی ، امید و تحرک میگردد .

    فضای کلی : عطری گلی ( نرگس ) ، تازه ( ترکیب گل ها و فضای تازه گیاهی ) لطیف ، کمی شیرین

    در مورد کیفیت بالا ، شفافیت ، دقت ، ظرافت و ... این عطر هرچه گفته شود باز هم کم است .


    عطر مخصوص خانم ها برای فصل بهار ( بیشتر ) و تابستان این اثر در سال 2015 خلق گردیده است .

    • https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%86%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D9%88%D8%B3


    http://www.shaghayegh2.co...OSTARA-FOR-WOMEN-EDT


    مشاور و کارشناس عطر
    کاربر فعال
    کاربر فعال
    Posts:380


    --
    05-فروردین-1396 12:02 ب.ظ
    فصل بهار فصل گلها است مخصوصا برای خانم ها ، یکی از این گلهای زیبا نرگس است که در این اثر به زیبایی طراحی شده است این اثر ویژه بهاری رو از دست ندید .
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.