قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 23-اردیبهشت-1395 07:03 ب.ظ توسط  مصطفی عظیمی
آرامشی همراه با انتظاری بی پایان ( Jasmin Angélique Atelier Cologne )
 3 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مشاور و کارشناس عطر
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
23-اردیبهشت-1395 03:27 ب.ظ
    گاهی اوقات شاید دیدن مورچه ها روی زمین کار سختی باشد ، چون خیلی کوچک هستند و همرنگ سطح زمین ، ولی اگر روی یک سطح سفید حرکت کنند مثل یک سرامیک بزرگ یا یک صفحه ی کاغدی سفید ، اون وقت خیلی بزرگ به نظر میان و اصلا دیگه کسی به سطح سفید رنگ توجه نمیکند و مثل این هست که مورچه تمام صفحه را پر کرده و بزرگتر از اندازه واقعی خود به چشم می آید .
    این چند خطِ مقدمه را به نوعی به عطر وصل خواهم کرد در ادامه ...با این حال این عطر از رایحه خاصی برخوردار است ، خاص به صورتی که اگر یک بار آن را تست کنید هرگز رایحه ی این عطر را با عطر دیگری اشتباه نخواهید گرفت .
    ---
    رایحه ی این عطر مثل زخمی قدیمی که روی جسم و جان نقش بسته ، ماندگار و مانا ، به تیزی زخمی که روح را خراش داده با هر بار یاد آوری ، بران و نافذ همچون لحظه اول در روح اثر خواهد گذاشت .
    ---
    عطر با رایحه ی بسیار آبکی و ملایم و صاف از مرکبات همچون شربت بسیار رقیقِ لیمو که مقدار آب آن بیشتر از عصاره لیمو باشد آغاز میشود . رایحه مرکبات اصلا شاداب و زنده نیست ، و خودنمایی نمیکند ، فقط یک حسِ آرامش و صافی ملایمی ایجاد میکند ، سپس رایحه ی ادویه ای که همانند همان لیمو رمق آن گرفته شده فضایی کمی ادویه ای ایجاد میکند با خَش و صافی خاصی که این فضای خنک ملایم ادویه ای فضایی جهت ورود انجلیکا ایجاد میکند ، رایحه ای تازه ، گیاهی، سبز ( خاکستری مانند ، سبز تازه و زنده نیست ) با ته بویی ظریف ادویه مانند ( فلفل سیاه ) الان ما یکی از ارکان این رابطه ی عاشقانه رو داریم . رایحه ای صاف ، شفاف ولی در عین حال خَش دار ، مثل یک مردِ خوش تیپ و شیک که ظاهرِ جذابی داره ولی قلبی سنگی داره ...
    در حال ورود به قلب عطر هستیم :
    عطر کمی نرم ، تازه و گلی شده ، ولی حسِ گلی در عطر غالب نیست * بلکه فضایی سبز و خاکی ، کمی پودری ، نرم و تمیزی (این حالت پودری و نرم گذرا و حسِ تمیزی بسیار خفیف بوده ولی در عطر احساس میشود ) احساس خواهد شد .
    حجم گلی موجود که هنوز پر رنگ نشده و قوام نگرفته مجددا تحت تاثیر یک فضای خشکُ و دودی قرار میگیرد به نوعی ترکیب 3 نت ذکر شده در عطر در تقابلی با رایحه ی گلی قرار دارند .
    ترکیب انجلیکا و باریجه و بخور با همدیگر ترکیبی سبز خاکی و نافذ ( بخور در اینجا برای من حسِ ادویه ای پیدا کرده ) را ایجاد میکند . که در تقابل و یا شاید در جانِ فضای گلی عطر قرار میگیرد ( همچون مورچه ذکر شده در ابتدا ، این رایحه در فضای گلی شناور بوده ولی ظاهرا ( یا حداقل برای من ) بیشتر به چشم می آید) ، این در حالی است که عطر ، عطری گلی و سبز می باشد .

    ---
    فضای کلی :
    عطری گلی ( یاس ) که با تاثیر از نت های دیگر ، رایحه ی شناخته شده گلی خود را از دست داده است و به نوعی تحت تاثیر قرار گرفته است . سبز و تازه ( زنده و شاداب نیست این فضای سبز و تازه و فضایی خاکی و ادویه مانند دارد )
    ---
    یاس :
    یاس در این عطر تحت تاثیر نت های همراه تغییر حالت داده و فضایی گلی و سفید و تازه را ارائه میکند و به نوعی دچار نوعی دگرگونی شده ولی حسِ گل و تازگی گلی قابل احساس است . گل یاس دگرگون شده برای مثال هیچ شباهتی به یاسِ سرج لوتنس نداشته که حسی طبیعی و تازه داشته باشد . شاید نوعِ خاصی یاس باشد چون من همه یاس ها را نمیشناسم و قادر به تشخیص و تمیز آن نیستم .
    رایحه ی گلِ یاس تازه و شفاف نیست ، البته مانده و سنگین نیز نیست ، بلکه مثل کسی است که دچار شوک شده و به نوعی در شوک است ، صاف ، بهت زده ، سفید ِ متمایل به خاکستری ، است .
    نوع آرامشِ خاصی در این عطر احساس میشود ، آرامشی همراه با انتظاری بی پایان .
    در اواخر عمرِ این عطر ، ته بویی کثیفِ( گیاهی گلی) که این خانواده گلهای سفید دارند نیز در عطر قابل استشمام بوده. البته خفیف و گذرا خواهد بود.

    عطری مخصوص خانم ها و آقایان برای فصل بهار ( بیشتر ) و تابستان محصول سال 2015

    رایحه ی خاص و نافذ این عطر باعث می شود که لطفا بدون تست به هیچ عنوان اقدام به خرید ننمایید.



    مصطفی عظیمی
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:10


    --
    23-اردیبهشت-1395 04:01 ب.ظ
    سلام و عرض ادب حضور شما عزیزان
    خسته نباشید و وقتتون بخیر...

    باز هم یک ر ویوی زیبا؛فنی و کاربردی از جناب کارشناس عزیز.
    توصیف شما از این عطر و مقدمه ی این پست بنده رو یاد این گفته میندازه:
    انسانها؛همگی عشق را تجربه می کنند؛لیک تاثیری که می پذیرند و دریافتی که دارند؛متفاوت و منحصر به فرد خواهد بود...
    این برداشت شخصی بنده از این محصول خانه ی آتلیه هست که بعد از خوندن ر ویوی خوبتون حس خوبی بهم داد.
    ضمنا این توصیفی که از یاس بکار رفته در کار داشتین برای من تداعی گر شکوفه ی سنجد هست که رایحه ای بس عجیب و ناب و زیبا داره و وقتی با برگها و شاخه های نازک دخت اونو بو می کنید حسی تمیز و مبهوت کننده به شما میده که البته کمی سنگین و مست کننده هست...

    تشکر از زحماتتون
    به امید دیدار...
    مشاور و کارشناس عطر
    کاربر فعال
    کاربر فعال
    Posts:380


    --
    23-اردیبهشت-1395 04:18 ب.ظ
    سلام
    اقای عظیمی
    ممنون از شما که مطالب سایت رو دنبال میکنید ..
    راستش شکوفه سنجد رو بو نکردم نمیدونم چه بویی داره ، ایا نزدیک و یا حسِ این عطر رو داره یا نه ..
    این اثر برای من خاص هست ، هم خودِ رایحه و هم حسِ شخصی که به من منتقل کرد .
    مصطفی عظیمی
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:10


    --
    23-اردیبهشت-1395 07:03 ب.ظ
    سلام مجدد خدمت جناب کارشناس عزیز
    ممنونم از لطف شما...
    شکوفه ی سنجد به واقع عطری جادویی و عجیب داره که در ترکیبش با سایر روایح؛برداشتهای مختلف و البته زیبایی ازش میشه.اما در کل عطری شیرین و سبز که تا حدودی سنگینه داره که تا حدودی چرکین و انیمالیک اما حس چرکین اون خیلی ضعیفه و بیشتر اون حالت شیرین و سبزش حس میشه.در کل رایحه ایست بسیار زیبا و جادویی.
    البته مطلب بنده در کامنت قبلی و قیاس با شکوفه ی سنجد در موردپاراگراف ما قبل آخر جنابعالی که یاس به کار رفته در عطر رو استادانه توصیف کرده بودین؛بیان شد و بی تردید فضای کلی کار همونگونه که فرمودین بسیار خاص و زیباست که نظر شما رو معطوف به خود کرده.امیدوارم امکان تست این کار فراهم بشه.
    ممنونم از شما بابت وقتی که صرف خوندن و کامنتهای بنده و سایر دوستان میکنید.
    سلامت و شادکام باشید
    عصر بخیر...
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.