قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 22-فروردین-1395 02:44 ب.ظ توسط  مشاور و کارشناس عطر
عطرهای برگزیده در سال 94
 0 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مشاور و کارشناس عطر
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
22-فروردین-1395 02:44 ب.ظ
    در طی سال عطرهای زیادی را ما تست میکنیم ، که بعضی از آنها بعلت ساختار ، نت های جدید و کلا رایحه جدید و یا حرف تازه ای برای شما ارائه میکند .
    در سال 94 عطرهای زیادی که هر کدام زیبایی ها و حس و حال خاص خود را داشتند از عطرهای ظریف ، لطیف و
    زیبایی چون سری Jour d`Hermes و یا sa majeste la rose ( serge lutens) تا اثاری سنگین چون Absolue Pour le Soir از Francis Kurkdjian و ... تست شد عطرهایی که در عین زیبایی و هنرمندانه بودن در طراحی و ساخت برای ما جذاب بوده باشد ولی در ذهن شما ردی از خود به جا نگذاشته باشد .
    عطرهایی که در زیر نام برده خواهد شد ، سلیقه شخصی من بوده و هر کدام بنا به دلایلی در ذهن من باقی مانده و باعث شده تا در یادِ من نقش ببندند . شما هم لطفا تجربیات خود را با ما در میان گذاشته ، شاید در میان عطرهای شما عطرِناشناخته و جذابی برای ما و یا سایر همراهان سایت باشد ، که باعث کنجکاوی و تست عطر جدیدی برای همه گردد.

    10 - Jasmin Angélique -- Atelier Cologne :
    این عطر با گل یاس آغاز شده ولی در ادامه وارد دنیای عجیبی خواهد شد ، عطر به آرامی سبز و گلی ، سپس گلی بخوری و در انتها تبدیل به فضایی گلی ، سبز و چوبی خواهد گردید ، رایحه ای گلی و متفاوت از یاس که توسط Angelica و بخور تبدیل به رایحه ای متفاوت و خاص میگردد ، البته رایحه خاص ارائه شده از آن روایح می باشد که حداقل من نمیتوانم به صورت پشت سر هم و مدوام از آن استفاده نمایم ، ولی در حالت کلی رایحه جالب و جدیدی داشت .
    علت انتخاب : فضای و نوع رایحه ی متفاوت از گل یاس



    9- Bois d’Ombrie -- Eau D`Italie
    این عطر تصویرِ جنگلی در ایتالیا می باشد ، جنگلی که بیشتر رایحه ای چوبی نم دار ( درختانی خیس شده از باران شب قبل که در حال خشک شدن با نور خورشید ) و سرخس های مرطوب و خاکی را ارائه میکند .
    عطر با فضایی خاکی ، کمی نمدار با ته بویی گیاهی سبز آغاز شده و به آرامی تبدیل به فضایی چوبی خشن که به آهستگی تبدیل به حسِ چوبی نرم شده در ادامه کمی شیرین مانند میوه های خشک و کمی حسِ خاکی به عطر اضافه میشود .
    علت انتخاب این عطر تصویری سازی خلاقانه ، زیبا و ارائه فضای بسیار طبیعی از یک جنگل مرطوب و کمی مه آلود در صبحگاه می باشد .



    8- Junky -- Jardins d’Ecrivains
    باغ نویسندگان ( نام این برند ) با استفاده از نام نویسندگان و حال و هوای نوشته های آنها سعی در خلق عطرهای خود می نماید .
    این اثر با نگاهی به آثار ویلیام اس. باروز سعی در نگاه ( حال و هوای ) به زندگی افراد معتاد داشته است ...
    عطر با رایحه ای سبز ، کمی تلخ و دودی و خاکی آغاز شده و در ادامه به فضایی گلی ، نرم ، کمی پودری نزدیک و شده و در انتها حال و هوایی چوبی را پیدا میکند ...
    عطری چوبی ، گلی ( پودری ) ، سبز و دودی و خاکی خواهد بود .
    علت انتخاب : رایحه متفاوت و جدید از ترکیب گلها و cannabis ، گیاهی که در ترکیب زمخت ، تراش نخورده و بدون خلاقیت و یکنواخت و خسته کننده ، در ترکیبِ چوبی ، عودی و بخوری black afgano محو و نابود گشته است .




    7 - Opus 1144 – UNUM
    این عطر همچون آثار هنری در عین سادگی با پیچیدگی خاصی همراه بوده در ابتدا با رایحه ی ترش و کمی گازدار مرکبات و صمغی مانند آغاز شده و در ادامه با ترکیب کمی چوبی و مُشکی ادامه پیدا میکند تا رایحه وانیلی که در ابتدا کمی قابل احساس است ، پررنگ خواهد شد ... این عطر همچون ماشین های گازوییلی و عطرهای کلاسیک کمی طول میکشد تا به رایحه نهایی خود دست یابد .
    در نهایت با عطری چوبی ، وانیلی با فضایی ( گازدار ، کمی شور ، چرب ، ترش صمغ مانند ) و ته بوی مِّشکی همراه خواهد بود .
    بررسی این عطر کار بسیار دشواری است برای من ، فقط میتونم بگویم اثر بسیار جالب ، بزرگ و زیبایی است .




    6 - Ashoka -- Neela Vermeire Creations
    مدت ها در انتظار تست آثار این برند بودم تا اینکه 5 اثر از آثار این برند که عطار توانا Bertrand Duchaufour آنها را طراحی نموده است به فروشگاه اضافه گردید.
    در این اثر با فضای سبز ، شیرین ، نرم ، چوبی خاصی مواجه میشویم ، این خاصی بعلت ترکیب نت های متفاوت ( برگ انجیر ، چرم ، تونکا ، بخور ، صمغ و.... )
    عطر با فضایی تازه ، سبز برگ انجیر که اصلا خودنمایی نمیکند ، معمولا تلخیِ برگ انجیر در عطرهایی که در آنها این نت پررنگ بوده مشهود است ، ولی در این عطر با فضای گلی ، تازه و کمی چوبی در ابتدا و سپس با اضافه شدنِ نتِ چرم و تونکا حالتی پودری و شیرینُ ، نرمی را ایجاد میکند که باعث کنترلِ تلخی برگ انجیر شده و آنرا تبدیل به سبزی ملایم گیاهی خواهد شد که در این بستر چرمی ، چوبی و کمی دودی ( که فضایی چوبی ، کمی پودری و نرم و دودی ظریفی ایجاد میکند ) حالتی محو و گنگ پیدا میکند .
    علت انتخاب : ترکیب نت های ظریف و دقیق در کنار هم باعث ارائه رایحه ای در عین حال ساده با پیچیدگی ها و ظرایف زیادی شده است .



    5 – Sartorial -- Penhaligon's
    این اثر به نوعی سعی در خلق حال و هوای خیاط خانه معروف و قدیمی در شهر لندن را دارد ، پیوند فلز و پارچه ( نت فلزی و ترکیب اسطخودوس با سایر نت ها ) در فضا و زمانی خاص و یا شاید باعث تبلور خاطره آن فضا باشد .
    عطری که ترکیب بسیار زیبایی از اسطخودوس ، نت فلزی و نت های فراوانی که با هنرمندی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و این توانایی خلق فضا توسط رایحه توسط عطار آن بوده .
    علت انتخاب : تست اولین عطری که نت فلزی دارد .
    بررسی کامل تر و دقیق تر در لینک زیر موجود است .

    http://www.shaghayegh2.co...%DA%AF%D9%88/aft/191




    4-- Pear & Olive -- Slumberhouse
    رایحه ملایم ، صاف ، شفاف گلابی بدون خودنمایی و در عین حال مشهود در ابتدا قابل احساس بوده که به آرامی در کنار ان کمی حسِ سبزِ بسیار ملایم و ارامش بخش اضافه میشود ( رایحه سبز : تلخ ، تازه ، تیز نیست ) که به نوعی برای خروج عطر از حالت یکنواخت رایحه ی گلابی و ته بوی شیرینی خاصی است ، این رایحه سبز ملایم و کمی پخته مانند برای ایجاد تناقض استفاده شده تا خط جدا کننده ای باشد برای رایحه گلابی .
    در ادامه عطر کمی حالت چوبی و کمی چرب ( تمیز ) پیدا میکند . این فضا کمی از تازگی گلابی کم کرده و فضای عطر کمی چوبی و ملایم تر خواهد کرد . ولی در مجموع رایحه گلابی باز هم مشهود هست.
    عطری ساده ، لطیف و بی آزار
    علت انتخاب : کیفیت بسیار بالا و سادگی نت های ارائه شده



    3-- Le Jardin de Monsieur Li – Hermes
    این آخرین عضو خانواده سری باغی هرمس چندان موفق نبوده است . اکثر منتقدانِ دنیای عطر این اثر را ، اثری متوسط در کارنامه عطری طراح و عطار آن دانسته و به نوعی این اثر را کم ارزش تلقی نمودند .
    با این حال این عطر نگاهی به باغِ چینی دارد ، باغی که در آن طراحِ عطر در ویدئو پیوست به تمامی ظرایف ، دقت ، سادگی و ریزه کاری در محل قرار گرفتن درختان ، گلها ، سنگها و چشمه ها در آن اشاره میکند .
    در عطر نیز این ظرافت و سادگی به وضوح مشاهده شده ، عطری مرکباتی (کامکوات ) که رایحه ای خنک ، ترش و نرم داشته که آن حالت تند و تیزی و تازگی سایر مرکبات را دارد با این تفاوت که بسیار نرمَ صیقلی خواهد بود در کنار رایحه گل یاس که ان هم بسیار ساده و نرم بوده .
    نکته قابل اشاره : ارائه حسِ تفکر ، تعمق ، سکوت و نوعی شنیدنِ درون در این عطر خواهد بود که باعث انتخاب این عطر بعنوان عطر شماره 3 شده است .

    https://www.youtube.com/watch?v=deAxmH5cXjQ




    2-- Timbuktu -- L`Artisan Parfumeur
    این اثر نیز همچون اثر قبلی از همان عطار و مجددا سعی در خلق فضای شهری به نام Timbuktu در کشور مالی می باشد .
    استفاده از وتیور در ارائه ی رایحه ای خاکی در این اثر با ساختاری متفاوت از Terre d’Hermès و قبل از آن ، اثر را با ساختار و ظرایفی بسیار پیچیده ای ارائه نموده است .
    علت انتخاب : فضایی اسرار آمیز در ساختار بسیار پیچیده ، این عطر را تبدیل به انتخاب شماره 2 نموده است .
    بررسی کامل تر و دقیق تر در لینک زیر موجود است .

    http://www.shaghayegh2.co...%DA%AF%D9%88/aft/186



    1-- Parfum d`Empire
    عطر شماره یک من یک برند است ، برندی که به واقع کیفیت ( نت های استفاده شده ، دقت عطار در انتخاب نت ها ، ساختار انتخاب نت ها ) ظرافت و خلق روایح جدید در آن موج میزند .
    نمیتوانم عطر خاصی از این برند را با ارزش تر از دیگری بدانم ، فقط این سلیقه من خواهد بود که در انتخاب هر کدام از عطرهای این برند نقش خواهد داشت .
    در حال حاضر از این برند تعداد 15 عطر در فروشگاه موجود می باشد ، که تست آن ها را به همه علاقه مندان عطر پیشنهاد میکنم .

    http://www.shaghayegh2.co.../439/ProductTypeId/1
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.