قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 03-اسفند-1394 03:26 ب.ظ توسط  مدیر سایت - Administrator
بفرمایید چای ... ( BVLGARI و برگ سبز چای )
 0 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مدیر سایت - Administrator
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
03-اسفند-1394 03:26 ب.ظ
    چای به عنوان نوشیدنی شناخته شده در تمام دنیا استفاده میشود ، این نوشیدنی که خواستگاه اصلی آن چین بوده بعنوان نوشیدنی که باعث رفع خستگی و تنش ، آرامش بخش بوده شناخته میشود . ***
    بولگاری ( bvlgari ) در سری از عطرهای Eau Parfumee با نگاهی خاص و ویژه به این گیاه سبز سعی در ارائه عطرهایی با قابلیت ویژه این گیاه داشته که در تعدادی از آنها نیز موفق بوده به نوعی که حس آرامش حاصل از استفاده عطرهای این خانواده در نوع خود خاص و بسیار لذت بخش بوده . درمطلب زیر سعی شده با نگاهی ساده به بررسی این سری از عطرهای این مجموعه پرداخته شود .


    Eau Parfumee au The Vert : ( برگ چای + مرکبات )
    این عطر اولین نسخه از این سری عطرهای بولگاری بوده که نگاهی به گیاه چای داشته است . در این نسخه عطار توانا Jean-Claude Ellena برداشتی پاک و تمیز و تازه از چای سبز و مرکبات ارائه میکند ، حس ِ تازگی در این اثر حرف اول را میزند و این حس عموما با مرکبات ارائه و آماده شده تا رایحه سبز ، نرم ، لطیف چای سبز به عطر اضافه گردد با ته بویی ظریف از گل و ادویه ( خیلی خفیف ) ...
    شاید به توان این عطر را به نوعی ICE TEA دانست
    عطر کاملا نزدیک پوست بوده و حس تازگی و لطافت خود را به نوعی به پوست و روح شما اضافه میکند ، یک عطر شخصی جهت کسب آرامش و رفع خستگی .


    Eau Parfumee au The Blanc ( برگ چای + مشک ملایم )
    در نسخه بعدی که در سال 2003 تولید شده از چای سفید استفاده شده با اثری تازه گیاهی ، با کمی حس گرمی یا به نوعی حس آرامش بخشی همراه هستیم ، ترکیب لطیف و حس تازگی چای در این اثر از تمام اعضای خانواده بیشتر حس شده ( منظور حس تازگی چای بوده که از چای سفید استفاده شده ولی در حالت کلی ، تازگی در نسخه Eau Parfumee au The Vert در بالاترین درجه می باشد ) که با همراهی نرم و ملایم مشک در عطر احساس شده . حسی گیاهی ، تازه ، نرم فضای کلی این اثر بوده
    این نسخه نیز عطری نزدیک پوست بوده با همان حس آرامش بخش به همراه گرمی ملایم ، همانند لیوان دمنوش چایی که در حال سرد شدن است و گرمای خود را از دست داده .


    Eau Parfumee au The Rouge ( برگ چای + میوه ... انجیر )
    در این عطر از فضای گیاهی و سبز برگ چای کاسته شده و فضایی میوه ای کمی شیرین و چوبی به عطر اضافه شده ، در این عطر برگ چای به فضای میوه ای ، چوبی عطر حسِ تازگی ارائه میکند . از فضای پاکی و تازگی در دو نسخه قبلی کاسته شده و فضایی جدیدی و نگاهی متفاوت از برگ چای ارائه میکند با کمی غلظت و رنگ بیشتر به رنگ سرخ .
    این نسخه عطری نزدیک پوست بوده با حس طراوت و تازگی میوه ای و گیاهی . لیوان چایی گرم به رنگ سرخ با آرامشی کم نظیر .



    Eau Parfumee au The Bleu ( برگ چای + گل .... زنبق )
    این بار چای به همراه گل ، ترکیبی که در نسخه های قبلی استفاده نشده است ، این اثر فضای تازه ، گلی ، کمی سبز و پودری داشته در این اثر گل زنبق نقش محوری داشته ، از طرفی در ارائه فضا و حس تازه گیاهی به برگ چای کمک کرده و آن را لطیف تر نموده و ازطرفی با ارائه حسی پودری باعث خلق فضایی نرم ، پودری و آرامشی به رنگ یک استخر آبی رنگ خواهد داشت . این نسخه از همان ساختار و نوع نگاه 2 اثر اول این مجموعه پیروی نموده و در سال 2015 به بازار ارائه شده .
    نسخه جدید کمی از پوست بیشتر فاصله داشته و از حسِ گلی و سبز جالبی برخوردار است .



    Eau Parfumee au The Noir ( برگ چای + تنباکو و عود )
    اما اخرین نسخه که نگاهی متفاوت به برگ چای در کنار تنباکو و چوب عود داشته و به نظر من هیچ ربطی به آثار قبلی این خانواده نداشته ( حداقل از درک حال حاضر من خارج است ) در این اثر، عطر لطافت ، پاکی و تازگی خود را از دست داده و دیگر با رایحه سبز و تازه آثار قبلی برخورد نمیکنیم ، عطری گرم و ملایم ، کمی شیرین گیاهی ، کمی گلی با ته بوی عود ، اینکه چوب عود نیز ، بنا به استقبال دنیای برندهای دیزاینر و حتی نیش به این مجموعه سبز هم وارد شده باعث تاسف بوده .
    اگر این عطر را فارق از نگاه به برگ چای و این مجموعه بررسی شود عطر ارزشمندی است مخصوصا که عطار توانا و به نوعی یکی از اساتید و متخصص نت عود اقای Jacques Cavallier این عطر را طراحی نموده اند بر ارزش و اعتبار این عطر می افزاید ، ولیکن از نگاه به سایر عطرهای این مجموعه عطری کاملا متفاوت بوده و آن تازگی و لطافت گیاهی در آن موج نمی زند .



    * عطرهای این مجموعه عموما عطرهایی نزدیک به پوست بوده بجز نسخه Eau Parfumee au The Noir که از نشر بوی بیشتری برخوردار است . این مجموعه همگی با غلظت eau de cologne تهیه و تولید شده است . حتما قبل از خرید تست روی پوست داشته باشید .
    * این سری به علاقه مندان رایحه های سبز ، تازه ، گیاهی که به دنبال روایح آرامش بخش هستند پیشنهاد میگردد .


    *** https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%86%D8%A7%DB%8C
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.