قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 14-بهمن-1394 02:04 ب.ظ توسط  مدیر سایت - Administrator
یک گل سرخ برای امیلی
 0 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مدیر سایت - Administrator
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
14-بهمن-1394 02:04 ب.ظ
    میس امیلی بعد از مرگ پدرش کمتر از خانه خارج میشد و تقربیا همیشه تنها بود ، او که از خانواده بسیار متمول و با اصالتی بود برای او این اصالت و بزرگی خیلی اهمیت داشت و شاید یکی از دلایل تنهاییش همین نگاه خاص به تبار و اصالت خانوادگیش بود .
    سالها بود که دیگه کسی میس امیلی رو حتی تو خیابان های شهر هم ندیده بود .
    هر روز صبح تک شاخه گل رزی را از میان رزهای باغچه جدا میکرد و اون رو داخل یک ظرف کریستال شیشه ای قرار میداد و گل رز روز قبل را از شیشه خارج و در کنار میز قرار میداد تا شب به اتاق خوابش ببره !
    هر روز صبح وقتی پشت میز چوبی کنار پنجره میرفت تقریبا تا غروب همونجا می نشست و تقریبا تمام روز رو با گل رز زندگی میکرد .
    نور خورشید همچون ساعت شنی لحظه به لحظه طول عمر پنجره را پر میکرد و نور خورشید از پشت توری که گلهای برجسته رز در طرحش بود را پُر رنگ و پُر رنگ تر میکرد .
    وقتی از روی میز پرتغالی بر میداشت و اون رو پوست میکند , رایحه پوست پرتغال تازه نبود و کمی نرم شده بوده مثل پوست لیمو شیرین , ترشیش و تیزیش از بین رفته بود و کمی شیرین و نرم بود و البته با همان حس تازگی همیشگی ، این رایحه تازه مرکبات ، کمی اول صبح حالش رو جا می آورد و باعث میشد چشمانی که از نخوابیدن های طولانی قرمز و متورم شده بود را باز کند و تازه متوجه شاخه گل رز داخل آب میکرد، این حس تازگی ، شادابی و نرمی مرکبات باعث میشد سرش رو به سمت گل رز خم کرده و به آرامی رایحه گل را به درون قلب ، رگ ها و جانش میکشید و این کار تا پر شدن عمر جام پنجره و غروب ادامه داشت ، شبانگاه از پشت میز بلند شده وگل رزی را که از شب قبل مانده بود با خود به اتاق خوابش میبرد ، وقتی وارد اتاق میشد ، با دیدن هومر بارن غم و تنهایی از او رخت بر می بست و با بوسه ای به سان گلبرگ های گل رز تمام رایحه گل رزی را که از صبح تا شب در قلبش اسیرکرده بود در جان هومر می دمید ، اکنون هومر از عشق میس امیلی و رایحه گل رز تا سحر گاه جان گرفته و دیگر میس امیلی تنها نبود. یک گل سرخ برای امیلی *

    A La Rose عطری رز پایه بوده , عطری بسیار با کیفیت ، شفاف و تازه ، این حس تازگی در این اثر توسط مرکباتی که ترکیب آنها رایحه ای تازه شیرین و نرمی را ارائه خواهد کرد . مرکبات در نت ابتدایی حسی ترش , تیز , سبز و یا تلخ ارائه نمی کند بلکه ترکیب ارائه شده فضایی را ایجاد میکند که از بطن این رایحه تازه مرکباتی رایحه گل رز به آرامی به مشام رسیده و تقریبا تمام فضای عطر را در بر گرفته و این فضا و حس تازه در ادامه فقط و فقط جهت تاکید بر حس تازگی گل رز در این عطر احساس خواهد شد ( ظاهرا این ارائه حس تازگی در عطرهای رزی نقش مهمی دارد برای مثال پاره ای از عطار ها از مرکبات , برگ شمعدانی معطر ، عسل و یا حتی ادویه ، مانند فلفل سیاه با مقدار کم و فضایی خاص استفاده میکنند )
    گل های رز استفاده شده در این اثر بر اساس نظر کارشناسان حرفه ای از رز ترکیه و دمشق و رز صد پر بوده ، ولی ترکیب ارائه شده رایحه ای گلی ، رزی ، ساده ، صاف ، شفاف ، تازه و کمی نرم و مخملی بوده .
    گل رز ارائه شده تازه ولی نه سبز و گیاهی بلکه همچون گل رزی است که مدت کوتاهی گرمای خورشید را در جان گرفته و رایحه خود را با بازدمی از نور و کمی گرمی ارائه میکند . عطر از ترکیب پیچده ای برخوردار نبوده و ساختار ساده ای دارد فقط نوع و میزان ترکیب نوع گل رز باید این اثر را پیچیده کرده باشد ( اینجانب توانایی تشخیص انواع رز و... را ندارد ) ترکیب ارائه شده در ادامه با کیفیت ، حس تازگی و نرمی خود را تا پایان عمر عطر نگاه داشته ، فقط در پایان عمر عطر ، حالت مخملی , کمی پودری و نرم پیدا میکند ، ولی این حس مخملی ، پودری از تازگی اثر کم نکرده و این شاید هنر عطار در خلق این اثر باشد .
    فضای کلی : عطری گلی ، رزی ، تازه ، نرم و کمی پودری .
    نقاط برتر عطر : تاکید بر حس تازگی گل رز تقریبا تا پایان عمر عطر ، کیفیت و فضای ارائه شده گل رز ، سادگی در ارائه از ابتدا تا انتهای عمر عطر
    مخصوص خانم ها برای استفاده در فصل گرم سال – محصول سال 2014
    • نام داستانی کوتاهی از ویلیام فالکنر
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.