قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 11-فروردین-1394 12:36 ب.ظ توسط  مدیر سایت - Administrator
L'Heure Bleue Guerlain for women
 0 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مدیر سایت - Administrator
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
11-فروردین-1394 12:36 ب.ظ
    روزی روزگاری موجی عاشق صخره ای بود که در کنار دریا قد برافراشته بود. موج کف برلب و از خود بی خود ، دائما دور صخره میچرخید و شب و روز بر آن بوسه میزد و نوازشش می کرد. هر روز و شب گریه کنان از او میخواست که با او مهربان باشد و به طرفش بیاید . این عشق پر شور و نوازشهای موج رفته رفته پایه ی صخره را می تراشید و سست می کرد، به نحوی که سر انجام روزی ، صخره به نداهای عاشقانه ی موج پاسخ داد و میان بازوانش افتاد.
    موج خودش را مغبون حس میکرد ، چون دیگر صخره ، صخره نبود که موج دائما دورش بگردد و نوازشش کند و دوستش بدارد و در رویاهایش او را ببیند . قطعه سنگی بود فرو افتاده در اعماق دریا و غرق شده در آغوش موج ، پس موج رفت به جستجوی صخره ای که رو پایش ایستاد باشد .
    شرح نوشتن برای بعضی از عطرها خیلی سخت است ، قدمت برند ، عطار ، عطر ( محصولسال 1912 یعنی بیش از 100 سال پیش) از برند قدیمی و با اصالت گرلن و عطار آن زمان این خانه عطر ژاک گرلن بسیار دشوار است .
    همچنین بعضی از عطرها ظاهرا از ساختا ساده ای برخوردار هستند ولی پیچیدگی تفکر پشت عطر ( نقطه نظر عطار ) بسیار سخت و همیشه برای من دشوار بوده است که هدف عطار از خلق این عطر فقط ارائه یک رایحه هنری زیبا ، خوشبو و.... بوده و یا اینکه او در پس زمینه ذهنی خود هدفش از خلق هر اثر هنری در جستجو و یا ارائه چه گفتمانی بوده است .
    شروع رایحه این اثر با تمی تلخ گیاهی با ته بوی ترشی و همراهی ادویه در پس زمینه آغاز میشود با کم شدن حالت تلخی رایحه ای ظریف شیرین جایگزین شده و ته بوی ادویه ای بیشتر و حالت ترشی تقریبا از بین میرود .
    این حالت شیرینی کمی بیشتر و حالتی ملایم و گلی پیدا میکند ، و عطر به حالتی پودری گلی با کمی حالت نم دار تبدیل میشود در این مرحله رایحه عطر همانند نوازش کردن پارچه ای مخملی است به رنگ ابی با پرز هایی لطیف و نرم .در این بین علاوه بر حالت گلی پودری ، رایحه چوبی و ملایم صندل نیز به عطر اضافه میشود ( نکته تم ادویه ای در تمام لحظات در پس زمینه عطر حس میشود بسیار ظریف ولی خودنمایانه شاید بینی من به ادویه حساس باشد ولی در تمام عمر عطر این پس زمینه ادویه ای را حس میکنم ). رایحه عطر مثل بو کردن پارچه مخملی است که بوی گل را در خود دارد می باشد . از طرفی حس نرم و لطیف پارچه رو تو دستاتون یا روصورتتون حس میکنید ، رنگ بنفش پارچه و همینطور رایحه گلی ملایم که تو خورد پارچه رفته رو تداعی میکنه ( با پس زمینه ادویه ای ) .
    پس از این مرحله که چوب صندل حکم پیوند دهنده قلب عطر به نت های پایه می باشد ، رایحه عطر پودری و شیرین چوبی میشود ترکیب نت های ارائه شده بسیار ظریف و لطیف است و مورد تعجب است که 100 سال پیش چه ترکیب جامع و کاملی توسط ژاک گرلن ارائه شده است . این تقریبا پایان عمر عطر است .
    لحظات زیبای عطر : رایحه پودری و گلی قلب عطر در ترکیب با چوب صندل بسیار زیبا دقیق و عاشقانه ارائه شده است .
    فضای کلی عطر : رایحه ای گلی پودری (که شاید تشخیص نوع گل حداقل برای من دشوار باشد ) چوبی ملایم و شیرین و ادویه ای در پس زمینه عطر
    نکته : حالت زنبق ارائه شده در این عطر هیچ شباهتی به سایر زنبق های ارائه شده در عطرهای جدید ندارد .
    نکته : حالت پودری ارائه شده منحصر به فرد بوده با شباهت کمی به این اثر Teint de Neige از villoresi با این تفاوت که رایحه چوبی و ته بوی این اثر باعث کمی حالت سنگینی و وقار زیادی شده که اثر ویلرزی را به نسبت این عطر سبک و لطیف تر به نظر می رساند ، همچنین رایحه رز پس زمینه اثر ویلرزی باعث زنانه تر شدن اثر و حالت ادویه این اثر باعث سنگینی و کمی خشونت و عدم لطافت در این اثر میشود .
    نکته اصلی : رایحه این عطر همچون امواج دریا می باشد . به طوری که در هر بار استشمام از این عطر رایحه های متفاوتی احساس میشود ، چوبی با ته بوی ادویه ای ، گلی با حالت چوبی ، پودی و گلی و.... (شاید این بعلت نقصان بینی من باشد ) ولی موج در هر بار نزدیک شدن به صخره با شکلی متفاوت ظاهر میشود ولی حدیث او یک چیز است .
    برداشت کلی : ته بوی ادویه ای در این اثر با توجه به اینکه دسترسی به عطرهای هم دوره این اثر سخت است کمی باعث تعجب میشود ، رایحه این اثر همچون زنی است که خود را به هیچ عنوان کمتر ضعیف تر و لطیف تر از یک مرد نمیداند و خود را همتراز با یک مرد میداند و اینکه او یک انسان است و نه یک زن .
    عطر مخصوص خانم ها برای فصل سرد سال
    محصول سال 1912 خانه عطر گرلن .
    پیوست ها
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.