قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 25-آذر-1395 04:25 ب.ظ توسط  مشاور و کارشناس عطر
Casbah : Robert Piguet
 0 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مشاور و کارشناس عطر
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
25-آذر-1395 04:25 ب.ظ

    Casbah از سری آثار جدید برند Robert Piguet است . این برند در سال های دور با دو عطر بسیار بزرگ و شناخته شده چون Bandit در سال 1944 که یک عطر چرمی بسیار کلاسیک و زیبای زنانه و عطر دیگر Fracas در سال 1948 یک عطر گلی سفید و بسیار زیبا و عطرهای دیگری چون Visa ، Futur و... پا در عرصه خلق و ارائه عطر نمود .
    عطر Casbah از سری عطرهای جدید این برند بوده که بیشتر عطرهای این سری جدید توسط آقای Aurélien Guichard طراحی شده است . عطر مورد نظر یک عطر بخوری ، چوبی و ادویه ای بسیار خوش ساخت و با کیفیت است که بخوری بسیار با کیفیت ارائه میدهد عطر در عین ساده بودن ، از نوعی پیچیدگی خاصی در حسی که ارائه میدهد برخوردار است ، حسِ مرموزی در نهان عطر وجود دارد که در زمان تست با آن آشنا خواهید شد .

    عطر با رایحه سبز ، صاف کمی تازه و کمی ظریف Angelica ( سنبل خطایی ) آغاز شده ، این رایحه عمر کوتاهی در اوایل عطر داشته ولی در رایحه ی کلی عطر نقش کم رنگی خواهد داشت . رایحه سنبل خطایی به زودی تحت تاثیر رایحه ی ادویه ای چوبی جوز هندی قرار گرفته و در ادامه رایحه ادویه ای فلفل سیاه نیز حجم فضای ادویه ای عطر را به مراتب بالا تر میبرد و در این فضا تقریبا Angelica محو میگردد ، این اتفاق به 2 دلیل اتفاق می افتد اول به علت نوع رایحه ی خود و سپس بخاطر حجم ادویه ای که وارد فضای عطر می شود .
    به اهستگی ته بوی بخوری و ردی از رایحه ی نیمه سبک و سیاه ( تاریک نیست ) بخور از بطن فضای ادویه ای خود نمایی میکند به نوعی که با گذشت حدود 10 تا 20 ثانیه از حجم ادویه ای غالب بخور تقریبا نت غالب عطر خواهد شد . یعنی ما به وضوح نت بخوری را احساس خواهیم کرد و نه اینکه بخور در فرایند کلی عطر شخصیت و رنگ نهایی خود را پیدا کرده باشد .
    بخور ارائه شده بسیار با کیفیت ، صاف ، کمی سیاه و نافذ بوده .
    سپس این ترکیب بخوری ادویه ای ( بیشتر بخش بخوری مورد نظر است ) با یک ترکیب ابتدا خنک و سبزهمچون نعناع خیلی کوتاه مواجه میشود ، سپس نوعی حسِ نمدار یا گیاهی و یا نوعی حسِ پودری مانند همچون سر پوشی به رایحه بخوری اعمال میشود ، به نوعی که نت بخوری را به زنجیر کشیده و از حالت نافذ و بسیار سیال آن که با ادویه ( فلفل سیاه ) در هم امیخته را کنترل میکند . در این لحظات نوعی حسِ کهنه گی شبیه نعناع هندی احساس خواهد شد .
    به آهستگی رایحه ی وتیور و سپس چوب سدر به عطر اضافه میشوند . در طول این اضافه شدن رایحه بخور مجددا کمی توان و قدرت از دست رفته خود را به دست می آورد. بخور با نت های پایه سعی در ترکیب با آنها ترکیب های چند گانه ، بسیار زیبا ، دقیق و هنرمندانه ای را ایجاد میکند که از زیبا ترین لحظات عمر عطر خواهد بود . به نوعی که برای مثال بخور با سدر برای لحظاتی بخور را چوبی و سدر را کمی خشن و از حالت نرم و چوبی خود خارج کرده و...
    عطر بسیار زیبا و ظریف ( نت ها پر رنگ و غلیظ در عطر احساس نمی شود ) طراحی شده و انتخاب نت ها با توجه به نیاز هر کدام پیش نیاز حضور نت بعدی بوده که به صورت زنجیر وار در عرصه عمر عطر حاضر خواهند شد .

    فضای کلی : عطری بخوری ( تقریبا نافذ ولی کنترل شده ) ، چوبی ( سدر و وتیور ) ادویه ای ( فلفل سیاه و جوز ) کمی حالت صمغی ( کندر ) و ته بوی خفیفی از تازگی و خاکی . البته فضای بخوری ، چوبی ، ادویه ای غالب خواهد بود .

    نکته : در ته بوی عطر به صورت خفیفی نوعی تازگی احساس می شود که از حضور Angelica می بایست باشد .

    عطر برای آقایان و خانم ها طراحی شده با گرایش بیشتر آقایان
    فصل مناسب استفاده زمستان و پاییز
    سال طراحی و ساخت 2012
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.