قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 07-دی-1395 10:52 ق.ظ توسط  مشاور و کارشناس عطر
Equistrius از Parfum d`Empire
 0 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مشاور و کارشناس عطر
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
07-دی-1395 10:52 ق.ظ
    در این اثر از Parfum d’Empire با یک فضای گلی ، پودری مواجه خواهیم شد . عطری بسیار خوش ساخت ، جذاب و کمی اغوا گر ! عطری که برای خانم ها و آقایان طراحی شده است و البته گرایش عطر بیشتر به سمت خانم ها می باشد .
    در طراحی عطرهایی که فضای پودری ارائه میکنند ، نکته مهم ترکیب نهایی است به نوعی که یا خیلی سنگین و پودری خواهد یا خیلی سبک و نرم خواهد شد ولی در این عطر انتخاب دقیق و صحیح عطار از نت ها ، باعث شده که عطر در نهایت ترکیبی نیمه سبکی از گل های در فضایی پودری ، تازه و کمی چوبی را ارائه کند ، تست این عطر را به علاقه مندان عطرهای پودری پیشنهاد میکنم چرا که عطر بسیار خوش ساخت ، خوش ترکیب و بسیار ارزنده ای خواهد بود .


    عطر با فضایی گلی ، ترکیب زنبق و بنفشه آغاز میشود ، زنده و تازه ، علاوه بر تازگی گلی نوعی تازگی مرکباتی نیز احساس میشود که میتواند ازحضور کم رنگ برگاموت باشد . ( نوعی حسِ تازگی خاکی در ابتدای عطر احساس میشود که شبیه نت الدیئدی خواهد بود )
    پس از این شروع تازه گلی که کمی سبز ( گلی ) و تازه خواهد بود با حضور بنفشه کمی محو و مخملی خواهد شد .
    در ادامه عطر کمی ملایم ، نرم و حسی همچون یک پودر نرم را ارائه خواهد نمود و سپس نوعی فضای گرم ، ملایم و شیرین شکلاتی که در فضای پودری سبک ، کمی محو و پودری خواهد شد ، و به نوعی از تازگی فضای گلی غالب عطر کاسته و عطرفضایی گلی و کمی ملایم ، شیرین ، گرم و پودری خواهد شد .
    در کنار این رایحه محو و گنگ شکلاتی نوعی رایحه ی کره ماندد نیز احساس خواهد شد که کمی حس خوردنی و نرم به عطر اضافه میکند . در ادامه رایحه ای مشک مانند که همراه با نوعی تازگی گیاهی خواهد بود (Ambrette ) نوعی فضای گرم اما تازه و خنکِ خاصی به عطر اضافه میکند ، این رایحه پر رنگ و قابل تشخیص خواهد بود و به نوعی برای تازه نگه داشتن فضای گلی و همچنین نوعی مکمل فضای شیرین و کمی گرم بخش میانی عطر خواهد بود که به همراه نت شکلاتی این فرایند را تکمیل خواهند نمود.
    پس از این مراحل تغییرات ، ابتدا رایحه ی کمی قویتر و سپس ضعیف تری از چوب صندل ( کمی ادویه ای و تند به نظر می آيد ) و وتیور مشهود میگردد که صندل در ترکیب فضای کلی عطر نقش تکمیل کننده بستر چوبی را خواهد داشت ، ولی وتیور چشمکی به شما زده و محو خواهد شد !
    تمامی این اتفاقات در حضور فضای گلی ذکر شده اتفاق می افتد ، به نوعی شاید بتوان گفت که فضای گلی شاهد این اتفاقات از نزدیک خواهد بود و یا اینکه این تغییرات در بطن این فضای گلی رخ خواهد داد ، چرا که در تمام مراحل عمر عطر حسِ تازگی گلی مشهود خواهد بود چه تحت تاثیر شکلات و یا Ambrette باشد و یا سایر نت ها اما در نهایت این فضای گلی ( تازه ، کمی پودری ) مشهود تر خواهد بود .

    نکته : در واقع نت های غالب این عطر را گل ها ، شکلات و Ambrette تشکیل خواهند داد که هر کدام نقشی در عطر دارند ولی نت شکلات نقش خاصی در بستر عطر دارد که در ترکیب با سایر نت ها فضایی چوبی ، پودری و در مرکزِ بن مایه ی عطر و جان آن نوعی سیستم دمنده گرما را به عهده خواهد داشت . در واقع شکلات همچون قلب این عطر نوعی گرمای آرام و مطبوع را به عطر تزریق میکند و اینکه ، در پس زمینه عطر فضایی خوردنی همچون بیسکویت های ویفری شکلاتی سبک و نرمی ارائه خواهد نمود .

    فضای کلی : عطری گلی حاصل از زنبق و بنفشه ( تازه ، نیمه سبک با ته بوی خفیف سبز و محو ) پودری نیمه سبک همراه با تازگی گلی . چوبی ( سبک و کمی ادویه ای ) و در پس زمینه ی عطر کمی فضای خوردنی مشهود خواهد بود .

    این عطر محصول سال 2007 و فصل مناسب استفاده آن پاییز و در بهار و زمستان نیز قابل استفاده خواهد بود .
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.