ژان پل گلتیه Jean Paul Gaultier

ژان پل گلتیه Jean Paul Gaultier

او که هیچ آموزش رسمی در زمینه مد ندیده بود کار خود را در دوران جوانی با ارسال اتودهایش به طراحان معروف لباس در آن دوران  آغاز کرد. پییر کاردن و ژان پاتو از جمله طراحانی هستند که به استعداد وی پی بردند و به او کمک کردند تا وارد بازار این کار شود. طراحی های گلتیه که تحت عنوان Enfant terrible (شورشی) معروف شده بود از بازار خیابانی به مزون های بزرگ خیاطی و طراحی لباس منتقل شد. او در دهه 1980 کت های مردانه طراحی می کرد و سینه بندهای مخروطی شکل او که در اوایل دهه 1990 طراحی شده بود توسط مدونا خریداری  و پوشیده می شد.
اولین عطر مزون گلتیه در سال 1993 راه اندازی شد – که یک عطر مخصوص خانم ها بود به نام  Classic تغییر یافت و پس از آن عطر مردانه Le Male در سال 1995 و Fragile در سال 1999 تولید شدند. تمامی این عطرها به خاطر بسته بندی و نت های غیرعادیشان شناخته می شوند. شیشه هایی که برای بسیاری از این عطرها تولید شده  نماینده «مد» جدید هستند. ژان پل گلتیه عطرهای خود را با همکاری مرکز بین المللی Beauté Prestige International تولید می کند.
ژان پل گلتیه اکنون 70 نوع عطر مختلف را تولید می نماید. اولین آن در سال 1993 و جدیدترین آن از سال 2013 روانه بازار شده است. ژان پل گلتیه با کمک عطرسازانی مانند Jacques Cavallier, Francis Kurkdjian, Olivier Cresp, Annick Menardo  و Aurelien Guichard  به تولید عطرهایش می ‌پردازد.

مطلب قبلی Yves Saint Laurent
مطلب بعدی Alberto Morillas
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته