چگونه از عطرهای قدیمی خود استفاده کنیم؟
سهیل صمدی

چگونه از عطرهای قدیمی خود استفاده کنیم؟

چگونه از عطرهای قدیمی خود استفاده کنیم؟

ممکن است که به شما عطری به هدیه رسیده باشد که دوست نداشته اید و سالها از آن زمان گذشته است. هر کدام از ما می توانیم عطرهایی را در کمدمان جا داده باشیم که بیش از چند سال گذشته عطر ذائقه اش را از دست داده است و به طور کلی عطر قابل استفاده نیست. در این مقاله می خواهیم بدانیم که چگونه از عطرهای قدیمی خود استفاده کنیم؟ پس همراه ما باشید.

احیا کردن عطرهای قدیمی

عطری که سالها در کمدتان بوده و یا روی میز آرایشتان  بوده است، هنوز رایحه خوبی دارد، فقط آن غلظت قبلی خود را ممکن است که از دست داده و رو به زوال باشد، پس بهتر است که راهی را پیدا کنید تا آن را دوباره احیا کنید و از رایحه آن بهره ببرید.

کاربرد عطرهای قدیمی

در ادامه کاربردهای عطری را که فقط مدت زمان استفاده ار رایحه اش منقضی شده است و دیگر خصوصیات را هنوز دارا است را بررسی کرده و بیان می کنیم. راه هایی که بدون استفاده مستقیم از آن می توانید از رایحه عطر لذت ببرید و خاطرات برایتان زنده می شود. پس چگونه از عطرهای قدیمی خود استفاده کنیم؟ در ادامه بیشتر توضیح داده ایم.

استفاده از عطر به عنوان خوشبوکننده فضا

در اولین مرحله شما می توانید از عطرهای قدیمی خود در خوشبو کردن فضا استفاده نمایید. استفاده از عطرهای قدیمی در خوشبو کردن فضا نیاز به چند راه کار دارد.

  • اول اینکه می توانید چند قطره آب را به عطر اضافه نمایید و روی یک شعله گرم بگذارید.
  • بعد از اینکه کمی به جوش آمد، رایحه آن در فضا پخش می شود و خوشبو می کند.
  • بهتر است که اول آن را به تنهایی امتحان کنید تا گرما باعث فساد در رایحه نشود.
  • بخار باعث پخش رایحه در کل فضای خانه تان می شود.

اکنون می توانید از عطرتان به مقدار لازم و کم استفاده کنید.

استفاده از عطر برای بازگرداندن طراوت در گلدان

مورد بعدی استفاده از عطرهای قدیمی این است که برای احیای گلدان استفاده شود. گلدانی که در یک گوشه افتاده و مدت ها است که از خودش هیچ بویی را ایجاد نمی کند، گل های بی رایحه ای دارد و استفاده خوب دیگری هم ندارد.

خوب است عطری که تاریخ آن گذشته و استفاده ای را ندارد، با کمی آب مخلوط کنید و به برگ های گلدان و گل خود اسپری نمایید.

گلدان هایی که خشک شده اند برای این ساخته شده اند تا روغن‌ هایی مانند عطرهای شما را جذب کرده؛ سپس با گذشت زمان به آرامی خارج نمایند.

استفاده از عطرهای قدیمی در معطر کردن فضای حمام

اگر عطرتان هنوز ماندگاری خوبی را دارد و پایدار است می توانید آن را با کمک الکل سبک تر کنید و با قرار دادن یک تا دو قطره از آن در حمام از رایحه خوب آن استفاده کنید. قبل از اینکه بخواهید اسپری بدن را به خود بزنید و لباستان را بر تن کنید این پخش رایحه در فضای حمام می تواند نوعی رایحه درمانی را ایجاد کند. این کار باعث می شود که خاطرات در ارتباط با عطر را بازخوانی نماید.

با استفاده از عطرهای قدیمی در خوشبو کردن فضای حمام می توانید در خرید روغن های خوشبو کننده حمام هم صرفه جویی کنید.

خوشبو کردن ملحفه ها با عطر قدیمی

هنگامی که تخت خواب خود را را مرتب می­کنید، می­توانید قبل از اینکه روتختی را بکشید، کمی عطر به ملافه­ها بزنید. وقتی که شب برای خواب به تخت­خوابتان می­روید بوی خیلی خوب و دلپذیری را استشمام می کنید. اینکار حتی برای داشتن یک خواب آرام در شب هم مفید است. حتی می­توانید به بالشتان هم عطر بزنید ولی خیلی مواظب باشید در این کار زیاده روی نکنید. چون گاهی بوی زیاد عطر باعث ایجاد سردرد هم می شود.

خوشبو کردن کیف پول

یک راه خیلی کاربردی برای استفاده از عطرهای قدیمی این است که کیف پولتان را با آن خوشبو کنید. راهش این است که یک دستمال را به رایحه عطرتان آغشته کرده و از وسط تا زنید. باز دوباره همین کار را تا چند مرحله ادامه دهید تا به یک مربع خیلی کوچک برسید.

سپس آن را در کیف خود قرار دهید. هر بار که کیف خود را بو میکنید، بویی خوش به مشامتان می رسد. برای ایجاد رایحه بیشتر هم می توانید از دو دستمال استفاده کنید. ماندگاری بوی این دستمال ها تا 4 هفته هم احساس شده است.

خوشبو کردن چراغ خواب با عطر قدیمی

یک راه دیگر در استفاده از عطرهای قدیمی این است که از آنها در خوشبو کردن چراغ مطالعه و چراغ خواب استفاده کنید. البته حواستان باشد که چراغ خواب و یا چراغ مطالعه شما سفید نباشد تا ایجاد لک روی آن نشود.  البته این بو ماندگاری زیادی ندارد و نهایتن برای یک روز بماند و اگر می­خواهید همیشه این بو را در  فضای اتاق حس­کنید، می­توانید هر روز این کار را تجدیدکرده و از بوی خوش رایحه عطر استفاده کنید.

در این مطلب تلاش کردیم توضیح دهیم که چگونه از عطرهای قدیمی خود استفاده کنیم؟ امیدواریم که برایتان کمک کننده بوده باشد.

سوالات متداول استفاده از عطرهای قدیمی

  • ماندگاری عطر روی گل های خشک تا چه مدت است؟
    ماندگاری عطر بر روی چوب و گلهای خشک خیلی زیاد است و می­توانید مطمئن باشید که در فضای خانه­تان همیشه بوی خوشی عطر وجود دارد و به مشام می رسد.
  • آیا می توان از عطرهای قدیمی استفاده کرد؟
    اگر دو یا سه سال از عمرش گذشته باشد و همچنین هنوز باز نشده است اشکالی ندارد اما اگر قدیمی تر است بهتر است که آن را روی یک دستمال تست کنید.
  • آیا عطرها هم تاریخ انقضاء دارند؟
    بله عطرها دارای تاریخ انقضاء هستند که این زمان بر روی جعبه آن ها درج شده است. در واقع بیشتر کیفیت عطر کاهش پیدا می کند. ترکیب شیمیایی عطرها و ادکلن‌ها در طول زمان، تمایل به اکسیداسیون پیدا می‌کنند و این اتفاق باعث می شود که در بو، رنگ عطر ایجاد تغییر کند و باعث بروز واکنش‌های حساسیت‌زا هم می شود. به این ترتیب بوی نامطلوب و تند، ظاهری متفاوت و ایجاد حساسیت، خارش و سوزش از نشانه های تمام شدن تاریخ مصرف در عطرها است.

 

 

 

مطلب قبلی عطر امضا و نحوه انتخاب آن
مطلب بعدی انتخاب عطر مناسب برای مراسم عروسی
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته