عطر ضد استرس و آرام بخش
سهیل صمدی

عطر ضد استرس و آرام بخش

 

عطر ضد استرس و آرام بخش

انتخاب عطر اصلا کار راحتی نیست. برای انتخاب یک عطر باید به سن، فصلی که در آن هستید و نوع پوست خود توجه داشته باشید و بر اساس آن یک انتخاب درست انجام دهید. یکی از مواردی که در انتخاب یک عطر باید به آن دقت کنید، انتخاب عطر بر اساس حال و هوای شخصی خودتان است. این اعتقاد وجود دارد که عطر ها می توانند بعضی از احساسات را از بین برده و سرکوب کنند. عطرها و رایحه ها می توانند فعالیت مغز را تحت تاثیر قرار دهند. در این مقاله به ویژگی عطر ضد استرس و آرام بخش می پردازیم.

یکی از مهم ترین فشارهای روحی که امروزه وجود دارد، استرس است. در زندگی های امروزی با توجه به شرایطی که وجود دارد، فشارهای درونی و روحی و استرس در افراد بیشتر شده است. در این میان می توانیم از راه های کاهش فشار عصبی از عطر درمانی نام ببریم. حتما درباره عطر و فواید آن در ایجاد آرامش روح و روان شنیده اید.

رایحه های دلنشین و آرامش بخش عطر

از ویژگی عطر ضد استرس و آرام بخش می توان به وجود رایحه هایی اشاره کرد که انسان با آن ها احساس آرامش و شادی می کند. در ادامه درباره بعضی از این رایحه های دلنشین و آرامش بخش را بیان می کنیم.

  • بوی نان
    استشمام بوی نان باعث آرامش و مهربانی می شود. در واقع بوی نان انسان را نرم می کند.
  • بوی نعنا
    بوی نعنا در خلق و خوی افراد تاثیر می گذارد و بهبود در رفتار را حاصل می کند. از این بو برای ایجاد انگیزه در ورزشکاران استفاده می شود.
  • بوی قهوه
    بوی قهوه دم کرده و یا خود دانه های قهوه استرس را کاهش داده و به حداقل می رساند. شادمانی بیشتری را می توان با استشمام بوی قهوه در افراد ایجاد کرد.
  • بوی پرتقال و لیمو
    استشمام بوی میوه و مخصوصا پرتقال و لیمو و مرکبات باعث ازدیاد انرژی در  افراد و شادی و نشاط می شود. خیلی خوب است که روزانه چند دقیقه بوی لیمو را استشمام نمایید.
  • بوی سیب
    بوی سیب در شما ایجاد حس آرامش می کند. مخصوصا که این بو در صبح استشمام بشود. این بو کاهش فشار خون و در نتیجه آرامش اعصاب را در فرد ایجاد می کند. مصرف خود سیب معده را شستشو می دهد.

گیاهان و عطر ضد استرس و آرام بخش

بوی عطر یاس: بوی یاس سبب ایجاد آرامش، حس خوب و نگرش مثبت در افراد می شود. انسان می تواند با بوییدن عطر یاس از غمگینی دور شود و  استرس را در خود کاهش دهد. افکار ناشی از افسردگی را می توان با بوی یاس از خود دور کرد.

بوی گلاب: از ویژگی عطر ضد استرس و آرام بخش می توان به بوی گلاب اشاره داشت. با اسپری بوی گلاب در خانه و یا هر محیطی می توان عطش را رفع کرده و سیستم عصبی و قلبی را تقویت کرد. این عطر احساس گیجی و خواب آلودگی را رفع می کند.

بوی کاج: ممکن است تعجب کنید که عطر و بوی کاج دشمن استرس است. از ویژگی عطر ضد استرس و آرام بخش این است که در شما ایجاد شادی و نشاط کند که با استشمام بوی کاج می توانید از ته دل بخندید.

بوی دارچین: استشمام بوی دارچین باعث می شود تا حافظه شما افزایش یافته و تمرکز را در شما بالا ببرد. ایجاد حس خوب از ویژگی های رایحه و عطر دارچین است.

بوی اسطوخودوس: رایحه و بوی اسطوخودوس در رفع کسالت و اختلالات خواب تاثیر دارد. برای آرامش ذهن و جسم بسیار خوب است.

بوی چمن تازه: حتما تا به حال این اتفاق برایتان افتاده است که به پارک بروید و حس خوبی در شما ایجاد شود. برای اینکه حس و حال شما تغییر کند و حال خوبی را داشته باشید، خوب است که به فضای سبز بروید. استشمام بوی چمن باعث ایجاد شادی در فرد می شود.

بوی گیاه برگ بو: سوزاندن گیاه برگ بو در رفع استرس و یا کاهش اضطراب موثر است. این رایحه در کاهش دردهای عضلانی نیز موثر می باشد.

رایحه درمانی چیست؟

رایحه درمانی یک نوع درمان به وسیله عطر و رایحه است. روشی طبیعی است که انواع بیماری های جسمی و روحی را درمان می کند. گیاهان دارای یک سری مواد شیمیایی مفید مانند اسانس هستند که با روش تقطیر این اسانس به دست آمده و در درمان بیماری ها استفاده می شود.

گل های زیادی در رایحه درمانی موثر هستند. از میان می توان به گل نرگس، گل مریم، گل محمدی و گل یاس و غیره اشاره کرد. از کاربردهای رایحه درمانی می توان به کاهش درد و رفع اضطراب و استرس اشاره داشت.

نمونه ای از عطر های ضد استرس

ادوپرفیوم کازموراتی مفیستو از برند ایتالیایی زرجوف

این عطر از رایحه دل انگیز مرکبات تشکیل شده است. اشاره شد که از ویژگی عطر ضد استرس و آرام بخش داشتن بوی مرکبات است. ادوپرفیوم کازموراتی مفیستو از برند ایتالیایی زرجوف دارای رایحه ای آرامش بخش و شادی آور است. این عطر دارای نت اسطوخودوس است که آرام بخش و ضد استرس است. به دلیل وجود نت مرکبات در این عطر، احساس شادی و نشاط را به وجود می آورد.

ادوپرفیوم زنانه بلوم از برند ایتالیایی گوچی

این عطر بسیار ملایم و شیرین است که ترکیبی از بو و رایحه گل مریم و یاس را در خود دارد. نت یاس در این عطر قالب است پس ویژگی عطر ضد استرس و آرام بخش در ادوپرفیوم زنانه بلوم به دلیل وجود رایحه یاس وجود دارد. بوی یاس از افت انگیزه و انرژی در فرد جلوگیری می کند. عطری ظریف، سبک و شفاف است.

ادوپرفیوم مردانه آکوا دی جیو از برند ایتالیایی جورجیو آرمانی

این عطر پیچیده و به شدت مردانه است. دارای طراوتی عمیق است و در گروه بویایی آروماتیک آبی قرار گرفته است. اما خنک تر و عمیق تر است. این عطر ویژگی عطر ضد استرس و آرام بخش را با وجود نت رزماری در خود دارا است.

سوالات متداول عطر ضد استرس و آرام بخش

  1. کاربرد استشمام رایحه سنبل در ایجاد آرامش چیست؟
    رایحه سنبل دارای خاصیت آرام بخشی است که در کاهش استرس موثر است. این بو سر دردهای میگرنی را هم کاهش می دهد.
  2. ویژگی رایحه و عطر یاس چیست؟
    این رایحه همانند سنبل، آرامش دهنده و تسکین دهنده اعصاب است. بیشتر به رایحه ای نشاط بخش و احساس سر زندگی معروف است.
  3. رایحه درمانی چیست؟
    درمانی که به وسیله عطر و رایحه صورت می گیرد را رایحه درمانی می گوییم. در واقع یک درمان با روش طبیعی است که انواع بیماری های جسمی و روحی را از بین برده و رفع می کند.

 


 

مطلب قبلی تاثیر عطر روی احساسات
مطلب بعدی بهترین عطر مناسب هدیه دادن
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
2.7
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته