خصوصیات عطر گرم و شیرین
سهیل صمدی

خصوصیات عطر گرم و شیرین

 

خصوصیات عطر گرم و شیرین

تولید عطر و ادکلن ها از طبیعت گرفته شده است. همان گونه که طبیعت بر روی انسان ها تاثیر می گذارد، عطرها هم تاثیراتی چه مثبت و چه منفی بر انسان ها بر جای می گذارند. در واقع با استشمام هر عطری هم انگار که در طبیعت حضور داشته ایم و با توجه به آن رایحه و عطر، حس خوب و حال خوب در ما ایجاد می شود. این حالات و احساس می تواند، سردی، گرمی، بی حسی، خوشحال، آرامش، انرژی و سستی باشد. در این مطلب می خواهیم به ذکر خصوصیات عطر گرم و شیرین بپردازیم.

عطرها را می توان غذای مغز به حساب آورد. می توان گفت که عطرها بر روی رفتار انسان تاثیر می گذارند. پس اگر با رایحه های گوناگون در عطر آشنایی داشته باشیم، بر اساس قواعدی که وجود دارد می توانیم از آن ها بهره مند شویم.

همان گونه که میدانید به بعضی از عطرها، عطر های گرم می گویند، که در این مقاله به استفاده از این اصطلاح می پردازیم. جالب است که بدانید که استفاده از این اصطلاح به طبع عطرها می پردازد. عطر ها هم مانند انسان ها دارای طبع هستند. سردی و گرمی درباره عطر ها هم صادق است.

عطرها می توانند به صورت همزمان دارای چند رایحه باشند. مثلا وقتی می گوییم عطر گرم و شیرین یعنی هم از خصوصیات عطر های گرم و هم ویژگی عطر های شیرین در آن وجود دارد.

طبع عطر چیست؟

حتما در هنگام خرید عطر ها به اصطلاح عطر گرم و سرد برخورد داشته اید که از سوی فروشنده گفته می شود. عطر ها هم مثل غذا دارای طبع خاص خود از قبیل گرمی و سردی هستند. مثلا با استفاده از یک عطر خاص، حس گرما به شما دست می دهد و با استفاده از عطر و رایحه دیگری حس سرما را دارید. پس برای انتخاب یک عطر باید به مزاج و طبع خودتان دقت کنید. زیرا با استشمام هر نوع رایحه ای می تواند احساس خاصی به شما دست دهد.

حالاتی که هر عطر خاصی ممکن است بر روی انسان گذارد، سردی، گرمی، انرژی و یا بی حسی است. فردی که مزاجش گرم است، با بوی عطر گرم دچار سر درد می شود. ولی همین بوی گرم برای افراد سرد مزاج، آرامش و حس خوب را می آورد که از خصوصیات عطر گرم و شیرین است.  

پس باید قبل از انتخاب عطر ها، درباره مزاج و طبع ان ها بشتر بدانیم. برای مثال می توان گفت که رایحه گل محمدی و گل یاس، گرم و لطیف هستند. از سوی دیگر، رایحه عطرهایی از میوه ها و مرکبات طبع سرد را دارند.

بعضی از افراد به دلیل همین موارد ذکر شده، ترجیح می دهند که عطرهایی را با رایحه معتدل و میانه رو انتخاب کنند. در عطرهای میانه رو فرمولاسیون به گونه ای است که هم از رایحه های با طبع سرد و هم گرم به صورت متناسب استفاده شده است.

اگر طبع خود را بشناسیم و با توجه به آن عطر مورد نظر را انتخاب کنیم در سلامت افراد بسیار تاثیر دارد. تا هم از عطر لذت بریم و هم سلامت ما تضمین بشود. از طرفی این مسئله وجود دارد که اغلب در فصول گرم سال از عطرهایی استفاده می شود که دارای طبع سرد هستند و بر عکس در فصول سرد سال از عطرهایی استفاده می شود که دارای طبع گرم هستند. پس با توجه به این مورد می تواند انتخاب عطر، بر اساس فصول سال باشد.

خصوصیات عطر با طبع گرم

می توان گفت، عطرهایی که دارای طبع گرم هستند دارای رایحه ای از چوب صندل، ادویه شرقی و شکلات هستند. اغلب، این عطرها را در فصول سرد سال استفاده می کنند.

از خصوصیات عطر گرم و شیرین می توان به ماندگاری بالای آن ها اشاره کرد. این عطرها به طور کلی برای افراد گرم مزاج مناسب نیستند. ممکن که فرد گرم مزاج با استشمام عطر های گرم دچار درد در ناحیه سر بشود. اگر شخصی گرم مزاج، میگرن داشته باشد با بوی این رایحه دچار سر درد می شود.

عطرهایی که دارای رایحه ای با نت های چوبی و مشک هستند هم در گروه عطر های خیلی گرم قرار می گیرند. از عطرهای گرم و لطیف می توان به آن هایی اشاره داشت که دارای رایحه ایی با نت های قالب چوبی و یا مشک هستند.

خصوصیات عطر شیرین

عطر های شیرین از رایحه هایی استفاده شده اند که طعم شیرینی دارند. در واقع عطری که از اسانس هاس گوناگون استفاده شده است ولی شیرین است. عطرهای شیرین برای محافل دوستانه بسیار مناسب است و حس صمیمیت را در افراد ایجاد می کند و نشان می دهد.

تنها در عطر های زنانه از رایحه های شیرین استفاده نمی شود بلکه عطر های مردانه ای از برندهای معروفی هم هستند که دارای بوی شیرین هستند که نشان دهنده یک مرد جذاب و خونگرم و شاد و صمیمی است.

از رایحه های عطر های شیرین می توان به رایحه کارامل اشاره داشت. چوب نیز نمونه ای دیگر از رایحه ای شیرین است. بیشتر هم در عطر های کلاسیک استفاده می شود. از رایحه گل ها هم در عطرهای شیرین زنانه استفاده می شود که مناسب برای افرادی است که به حس آرامش بیشتری نیاز دارند.

چند نمونه از عطر و ادکلن گرم و شیرین زنانه و مردانه

در ادامه به چند مورد از عطر های گرم و شیرین برای خانم ها و آقایان اشاره کرده ایم:

ادو پرفیوم گرم و شیرین زنانه جیمی چو مدل Jimmy Choo

یکی از بهترین عطر ها است که در فووریه سال 2011 وارد بازار شد. دارای بویی گرم و شیرین است که برای شب های طولانی پاییزی و زمستانی بسیار مناسب است. طراحی این عطر بسیار زیبا و زنانه است. بطری این عطر شباعت بسیاری به میوه هندوانه دارد. مایع درون بطری هم از شیشه آن کاملا پیداست. ساختار این رایحه از شکلات، میوه و مرکبات و خاک و زمین گیاهان معطر و گل است.

ادو پرفیوم گرم و شیرین زنانه مون بلان مدل Lady Emblem 

این عطر ترکیبی از رایحه های گل و خوراکی است. از گروه عطر های گرم و شیرین محسوب می شود که دارای  خصوصیات عطر گرم و شیرین است. مون بلان فرانسوی در سال 2016 روانه بازار شد. ساختار رایحه این عطر شامل ادویه، چوب، مرکبات و گل و گیاهان معطر است.

ادو تویلت مردانه امپر مدل  Eclipse

این عطر گرم و شیرین مردانه دارای نوع رایحه ای از گل، خوراکی، طبیعت وچوب و خاک و زمین است. ساختار رایحه این ادوتویلت بر اساس مرکبات، گل و گیاهان معطر، خاک و زمین و چوب است.

سوالات متداول خصوصیات عطر گرم و شیرین

  • در چه فصولی از سال بهتر است که از عطر های گرم و شیرین استفاده شود؟
    از عطر های گرم و شیرین معمولا در فصول سرد سال مثل پاییز و زمستان استفاده می شود. خوب است که از عطر های گرم و شیرین با ماندگاری بالا استفاده شود.
     
  • انتخاب عطر بر اساس طبع و مزاج یعنی چه؟
    اگر عطر ها بر اساس مزاج افراد انتخاب شوند، باعث بهبود در عملکرد مغز می شوند. یعنی افراد گرم مزاج عطرهایی با طبع سرد و افرادی که دارای طبع سردی هستند، عطر هایی با طبع گرم را خریداری کنند. می توان گفت که رایحه گل محمدی و گل یاس، گرم و لطیف هستند. از سوی دیگر، رایحه عطرهایی از میوه ها و مرکبات طبع سرد را دارند.
     
  • برای طبع افراد سودایی چه رایحه ای از عطر ها مناسب است؟
    افراد سودایی بسیار آرام و دورن گرا هستند. افراد سودایی بهتر است از عطر هایی با طبع گرم و شیرین استفاده کنند. عطر هایی با طبع سرد ممکن است در ان ها افسردگی و غم را ایجاد کند.


 

 


 

مطلب قبلی بهترین عطر مناسب هدیه دادن
مطلب بعدی خرید عطر لوکس مخصوص مهمانی
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
3.0
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته