قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 18-بهمن-1395 05:56 ب.ظ توسط  مشاور و کارشناس عطر
عروسک چوبی Feminite du Bois - Serge Lutens
 0 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مشاور و کارشناس عطر
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
18-بهمن-1395 05:56 ب.ظ
    زمانی که عروسک چوبی به اتمام رسید ژپتو آن را به کناری گذاشت و مشغول تماشای بدن تراش خورده و زیبای او شد ، کاری که همه ی مشتری های اون هم انجام میدادند و فقط به زیبایی بدن و پیکر این عروسک های چوبی تماشا میکردند ، که چه زیبا طراحی و ساخته شده است . اما این عروسک جدید چیز دیگری بود و زمانی که ژپتو به آن خیره میشد ، به چشمان بی فروغ و خسته ی عروسک نگاه میکرد و با خودش میگفت : کاش این عروسک جانی داشت و زنده میشد ، یعنی وقتی که زنده میشد بازهم چشم هاش اینقدر سرد ، تنها ، غم زده و نا امید بود ؟
    این آرزوی او بود که عروسک زنده شود ، آیا ژپتو احساسات خود را در چشم عروسک میدید ؟ یعنی غم و تنهایی و ... حاصل از زنده بودن بود ، و یا اینکه این احساسات از نهاد یک چوب مرده ( درخت بریده شده بود ) احساس میشد و چنانچه این چوب یک درخت زنده بود همان زندگی ، سبزی و تازگی نیز در چشمان او دیده میشد ؟
    ژپتو یک خالق بود و دوست داشت عروسک زنده شود پس این اتفاق افتاد . عروسک چوبی زنده شد او دختری ساده دل بود با رایحه ای از انواع چوب ها که جنس تنِ او بود گرم و ملایم و کمی شیرین و نرم با رایحه ی چوب سدر و دارچین و صندل با قلبی پاک و ساده به لطفات گل ها که در زیر این بطن چوبی زمخت تقریبا دفن شده بود دروغ و فریب کاری همچون رایحه ی تند و تیز ادویه ای این رایحه ی چوبی بدن زمینی او را همراهی میکرد . بدنی که همه ی مردان نظاره گر زیبایی آن بودند و هیچ کس به چشمان این عروسک نگاه نمیکرد .
    چشمانی غمزده ، تنها و درد آلود که در جستجوی درک عشق او (عروسک ) بود ، عشقی سبز که سبزی جنگلی انبوه را در خود داشت . و یا تصویر گر تنهایی خالق او بود .
    این نگاه چشمان او (عروسک ) را نه کسی یارای فهم آنرا داشت و نه تحمل این حجم تنهایی ، پس همگی شیفته ی تن و رایحه ی چوبی تن او شدند .
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    عطر با یک تازگی میوه ای شیرین کمی ملایم که خنکی و تازگی میوه ای دیگری این رایحه شیرین رو کمی تازه تر میکنه شروع شده ، این شروع تحت تاثیر رایحه ی دارچینی کمی ادویه ای و چوبی نمدار با قدرت بیشتر ادویه ای احساس خواهد شد رایحه ی دارچینی به همراه رایحه ی میوه ای به نرمی تحت تاثیر فضایی ادویه ای بیشتری که کمی تند تر ، خشن تر و صاف و تفته ای قرار میگیره ، به نوعی که برای لحظاتی عطر حسی ادویه ای و تند خواهد داشت و سپس یک ترکیب خفیف و محو گلی سایه ای بر این فضای ادویه ای انداخته ( خیلی کم رنگ و شاید اصلا احساس نشود ، فقط به نظر میرسد که فضای ادویه ای نرم شده ) سپس فضای ادویه ای گزنده و تیز شده و ردی تند اما ملایم از زنجبیل احسا س شده منتها به آرامی فضایی چوبی ترکیب خفیف چوب سدر و دارچین با ته بوی ملایم و شیرین میوه ای ( الو در اینجا تازگی اولیه را نخواهد داشت فقط نوعی شیرینی هوس انگیز به ته بوی رایحه ی چوبی اضافه میکند ) احساس میشود .
    ترکیبی خوش ساختی شامل ( صندل ، وانیل و کمی عسل ، رایحه ای چوبی شیرین و بسیار ملایمی را ترتیب میدهند که خود همچون یک عطر تنها ارزشمند و زیباست . ) ، این حجم ادویه ای را که برای حدود شاید نزدیک به 5 دقیقه در عطر محسوس و غالب بوده را به آرامی تحت تاثیر داده تا ترکیب ذکر شده چوب سدر ، کمی دارچین و آلو شروع به خودنمایی اصلی خود کنند . رایحه چوب سدر از ابتدا به صورت خفیفی محسوس است ولی بعد از حضور ترکیب ذکر شده به آهستگی مخصوصا چوب سدر شروع به پر رنگ شدن خواهد کرد . هرچه سدر پرنگ تر میشود رایحه ی ادویه ای به پس زمینه عطر حرکت خواهد کرد ولی بصورت یک آکورد پر رنگ در پس زمینه ترکیب اصلی مشهود خواهد بود .
    چوب سدر در این حضور همراهی نرم و شیرین و کمی تازه و نیمه ملایمی از آلو و شیرینی بسیار ملایم دیگری از عسل را همراه خود خواهد داشت ، حضور عسل در کنار شیرینی میوه ای آلو رایحه ای بسیار دلفریب و خاصی را ایجاد میکند .

    فضای کلی : عطری چوبی ( با محوریت چوب سدر و در پس زمینه ترکیبی از صندل ، دارچین و ... ترکیب چوبی بسیار زیبایی را خلق میکند ) ادویه ای ( کمی تند و تیز که به آرامی به پس زمینه فضای چوبی حرکت خواهد کرد ) میوه ای ( شیرین ، نیمه تازه )
    شیرین ( حاصل از حضور نت میوه ای و عسل )

    نکته : این عطر ، عطری زنانه معرفی شده ولی اقایان نیز میتوانند از آن استفاده نمایند ، هرچه قدر عطر Cedre از این برند برای خانم ها و آقایان قابل استفاده باشد ، این اثر نیز به همان اندازه زنانه و مردانه خواهد بود .

    نکته : ترکیب نت های غیر فعال اصلی و کم رنگ تر این عطر همچون یک عطر کامل زیبا و هنرمندانه بوده و باعث قوام و یک هارمونی کامل ( چوبی ادویه ای ) خواهد بود که ترکیب و نقاط ضعف و یا رایحه ی مورد نظر عطار را پوشش داده و در فرآیند کلی رایحه ای بسیار زیبایی را خلق میکند .

    نکته : خالقان اثر سعی در ارائه ی عطری چوبی برای خانم ها را داشته اند . عموما نت های چوبی برای آقایان استفاده میشود ولی در اینجا از بطن نت چوبی با همراهی ادویه ها ( با نگاهی به عطرهای کلاسیک زنانه چون Femme Rochas و یا Mitsouko ) و ترکیب آلو و هلو که این دومی در عطرهای زنانه قدیمی زیاد دیده میشود سعی در تلطیف رایحه ی چوبی داشته اند . نکته جالب انتخاب چوب سدر است ، با توجه به فضای نرمتر و حالت ساده و شرقی تر چوب صندل در این عطر از چوب صندل انتخاب نشده است ( صندل و سدر از چوب های مورد علاقه آقای لوتنس هستند) بلکه از چوب سدر که نوعی تلخی ، گزندگی و سبزی خاصی دارد استفاده میشود . و در فرایندی با نت های ذکر شده از چوب سدر رایحه ی مورد نظر خود را خلق مینماید ، فرآیندی که ما در عین ارائه یک اثر زیبا در هر لحظه با آن مواجه خواهیم بود تا این لحظات در نهایت همچون چشمان عروسک برای لحظه ای تصویری از جنگل سبز را به شما ارائه نماید . فقط تماشای یک لحظه این تصویر زیبا برای ما کافی خواهد بود .

    این اثر محصول سال 2009 ، مناسب فصل پاییز و زمستان برای خانم ها طراحی گشته است .
    عطار اثر آقایان Christopher Sheldrake ، Serge Lutens
    پیوست ها
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.