قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 28-تیر-1395 12:54 ب.ظ توسط  مشاور و کارشناس عطر
Geranium Pour Monsieur Frederic Malle
 0 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مشاور و کارشناس عطر
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
28-تیر-1395 12:54 ب.ظ
    آثار این برند و عطار در هر زمان موجب شگفتی و جلای روح و جان میشود . در این اثر که در نام آن نیز قید شده با گیاه Geranium ( یا به زبان ساده و غیر علمی و غیره حرفه ای گیاه شناسی ، شمعدانی عطری ) مواجه هستیم .
    شاید نت های غالب این عطر که همان شمعدانی و نعناع باشد ، که در ترکیب با یکدیگر در نهایت زیبایی بازیگران اصلی عطر خواهند بود ولی با این حال ازکنار نت های جانبی آن نیز به راحتی نمیتوان گذر کرد و این توانایی و هنر والای عطار اثر را نشان می دهد.
    سعی میشود در حد توان به بررسی این عطر به ظاهر ساده اما ، عمیق ، هنرمندانه ، و پیچیده بپردازیم .
    در این نگاه از 2 زاویه به این عطر نگاه خواهیم کرد :
    1- نگاه به حالتِ تک تک نت های شمعدانی معطر و نعناع و سپس تغییراتی که بر یک دیگر خواهند گذاشت .
    2- نت هایی که در عطر غالب نبوده اما در ترکیب نهایی بسیار تاثیر گذار هستند .

    عطر با رایحه ی نعناع آغاز میشود :
    نعناع در این عطر شاداب و شفاف و تازه نیست ، با حالتی ته بوی ادویه ای که کمی خاکی است آغاز میشود این حسِ خاکی در واقع مانند خاکی است که در پرزهای برگ های نعناع نشسته است . در واقع با رایحه ای سبز ، تمیز ، تازه ، بسیار ظریف ادویه ای و کدر از نعناع مواجه خواهیم بود . ( بستری برای خنکی ، تازگی و نوعی سبزی گیاهی در کنار رایحه ی شمعدانی )
    رایحه ی نعناع به آرامی تحت تاثیر رایحه تازه ، گیاهی ، شمعدانی ( بیشتر برگ این گیاه مورد نظر است ) که ته بویی شیرین و تازه ی گیاهی دارد ، این ترکیب در زمان عمرِ عطر به آرامی از تازگی خاصِ نعناع کم کرده و عطر کمی رایحه ی ملایم گلی پیدا میکند ، در اینجا فضایی ادویه ای ، ملایم و کمی شیرین ( بادیان رومی ) در ارائه حسِ شیرینی ملایم و ته بوی خفیف ادویه ای به عطر اضافه شده . ( انتخاب این نت به نظرم بسیار هنرمندانه زنجیری برای اتصال با نت های پایه عطر بوده (
    ترکیب رایحه ی تازه خاصِ ، نعناع و شمعدانی در این عطر بسیار زیبا بوده به نوعی که در ابتدا با رایحه ای تازه سبز و خنک نعناع آغاز و به آرامی از سبزی آن کاسته شده و کمی گلی میشود ( نرم ، ملایم و از تازگی گیاهی کاسته شده و تازگی گلی به آن اضافه میشود ) این حرکت ادامه داشته و حال با تازگی بیشتر شمعدانی مواجه خواهیم شد که با تازگی نعناع متفاوت بوده و عطر با اینکه نت گلی به آن اضافه شده ولی در ترکیب با ادویه ملایم ( بادیان ) به اثری بسیار شیک ، پخته و مردانه تبدیل خواهد شد ، در واقع در ادامه عمر عطر با ترکیبی از نت ها که اگر چه تک تک نت ها برایم قابل تشخیص نیست ( جز شکوفه میخک ) ولی بستری نرم ، کمی چوبی ، ملایم با ته بوی ادویه ای باز هم ملایم تر قابل تشخیص خواهد بود . این نت ها چنانچه پر رنگ تر باشند خود میتوانند یک عطر کامل و مجزا باشند ( عطری در نهانِ عطر دیگر ) ، این هنرِ عطار است که نت های پایه در رایحه نهایی اثر چنانچه غالب و مشهود نیستند ، ولی در پس زمینه ی عطر بسیار زیبا و آشکار در فرآیند رایحه نهایی نقش خواهند داشت .

    اینکه این عطر در ظاهر و برداشت اولیه از ترکیب نعناع و شمعدانی و کمی ادویه تازه و سبک ، عطری تازه ، کمی سبز ، کمی گلی ، کمی ادویه ای و چوبی به نظر بیاید ، ولیکن عطری بسیار دقیق ، زیبا ، استادانه و هنرمندانه خواهد بود .
    عطر مخصوص آقایان معرفی شده است ( ولی شاید خانم ها نیز بتوانند با این عطر ارتباط برقرار کنند )
    عطر مناسب استفاده در در بهار و تابستان
    این اثر در سال 2009 توسط آقای Dominique Ropion طراحی شده است .
    پیوست ها
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.