قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 06-تیر-1395 10:16 ق.ظ توسط  مشاور و کارشناس عطر
راه پله ای با سنگ های مرمرین (Osmanthus Interdite Parfum d`Empire)
 2 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مشاور و کارشناس عطر
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
31-خرداد-1395 06:03 ب.ظ
    تعداد قصرها و اتاق‌ها در شهر ممنوعه بسیار زیاد است. می‌گویند جمعاً ۹۹۹۹٫۵ اتاق در آن وجود دارد. به اعتقاد پیشینیان چینی، اقامتگاه امپراتوران آسمانی دارای ۱۰ هزار اتاق است و امپراتورانی که پسر امپراتور آسمانی دانسته می‌شدند باید خویشتندار بوده و نمی‌بایست از شمار اتاق‌های امپراتور آسمانی تجاوز می‌کردند. از این رو شمار اتاق‌های شهر ممنوعه نیم اتاق کمتر از شمار اتاق‌های کاخ آسمانی است. (آن نیم اتاق ظاهراً تنها یک راه پله را در بر می‌گیرد) *

    این عطر در واقع این نیم اتاق و یا راه پله ای می باشد که مسیر رسیدن به اقامتگاه امپراتوران آسمانی خواهد بود . مسیری تمیز ، پاک ، براق ، صاف و نرم همچون سنگ مرمر ، طولانی بدون و پیچ و خم ، شفاف و تازه ... اکنون پا در این راه پله مینهیم ...

    عطر با رایحه ای گلی و میوه ای تازه ، تمیز ، اسمانتوس که گیاهی است که عموما در خاور دور یافت شده آغاز میشود . رایحه ای که پاکی و تمیزی گل های سفید را در کنار حسِ تازگی و شادابی میوه ها را دارد .
    در کنار این رایحه به آرامی رایحه سبز و نرم برگ چای مشهود بوده و برای لحظاتی فضای سبز و ملایمی خلق میکند که رایحه ی اسمانتوس را تحت تاثیر قرار داده ، ولی این حضور به همان آرامی که وارد فضای عطر شده با فضای میوه ای تازه دیگری کنترل شده و مجددا رایحه ی اسمانتوس خود نمایی خواهد کرد .
    در این مرحله ما با فضایی تازه ، تمیز و شادابی همراه خواهیم بود که رایحه ی سبز گیاهی در آن قابل احساس بوده و کمی حسِ سبزی خفیفی به عطر اضافه میکند .

    حضور نت ها در فضای عطر همچون سنگ مرمر صیقل یافته ای است که باز تاب نور را می تاباند ، نوری ، نرم ، صاف ، که خنکی بطن سنگ را با خود به همراه می آورد . سنگی که پرداخت شده و پرتو یی که از اقامتگاه امپراتوران آسمانی ساطع شده را به آرامی منعکس میکند .

    در ادامه ترکیب گلهای یاس و رز فضایی کمی محو و گنگی همچون تماشای منظره ای از پشت پنجره ی مه گرفته ای را ایجاد میکند که با اندازه ، قدرت و پر رنگ تر ، این فضا در عطر 3 Fleurs از همین برند دیده میشود ، مواجه میشویم . این ترکیب گلی با فضای خنک و شاداب و کمی آبدار میوه ای تحت تاثیر قرار گرفته و تقریبا کم رنگ خواهد شد .
    با شروع نت های پایه عطر ته بوی چرمی ، گلی ، کثیفی در عطر مشهود خواهد بود ، بسیار خفیف و بعد از لحظاتی چند در فضای تازه ی گلی ، سبز و نرم عطرکه با ترکیب رایحه میوه ای ( زرد آلو ) فضا و حسِ اغوا گرانه ی بسیار جذابی در عطر احساس خواهد شد .

    نت ها و طراحی عطر بسیار با کیفیت و دقیق طراحی شده است ( همچون سایر آثار دیگر برند ) به نوعی که تک تک رایحه ها در عین اینکه از یکدیگر قابل تشخیص هستند در هارمونی عطر خودنمایی نکرده و همچون دانه های انار با ظرافت و دقت در کنار یکدیگر قرار گرفته اند . این مجموعه باعث میشود که عطر از فضای بسیار جذابی در نهایت سادگی برخوردار باشد .


    فضای کلی اثر : عطری گلی ( پاک ، سفید ، تمیز ) ، تازه ( میوه ای ، شاداب خفیف ) کمی سبز ( گیاهی ، تازه ، ) ملایم ، نرم و صاف ، لطیف و مخملی
    • این عطر رایحه ی موجود در راه پله ی به سمت اقامتگاه امپراتوران آسمانی خواهد بود ... رایحه یک ...

    عطری مخصوص فصل بهار و تابستان برای خانم ها و آقایان با تمایل بیشتر به سمت خانم ها
    سال خلق اثر 2007 و عطار آن آقای مارک آنتونی کورتیکیاتو
    https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B4%D9%87%D8%B1_%D9%85%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B9%D9%87
    مازیار بهروز
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:16


    --
    05-تیر-1395 03:08 ب.ظ
    بسیار وسوسه انگیز، اساطیری و رویایی
    سپاس
    ******************************
    اسمانتوس گیاهی است گلدار و از خانواده زیتون که تا کنون بیش از 30 گونه از این گیاه کشف شده است. بیشتر این گونه ها بومی آسیای شرقی هستند و تعداد کمی هم بومی قفقاز، کالدونیای جدید، سوماترا، و شمال امریکا، اندازه این گیاه از درختچه های 2 متری تا درختان 12 متری متغیر است. برگ های همیشه سبز این گیاه صاف هستند با حاشیه دندانه دار که به شکل خوشه ای در امتداد ساقه می رویند. این گیاه در فصل های پاییز و بهار و تابستان گل می دهد، گل هایی چهار لب و به طول 1 سانتی متر که خوشه ای می رویند و در برخی گونه ها بسیار معطر هستند. میوه آلو مانند این گیاه حدود 1.5 سانتی متر است با پوستی سخت و تک هسته، رنگ این میوه از آبی سیر تا بنفش متغیر است.
    منبع (انواع گونه های اسمانتوس) :https://en.wikipedia.org/wiki/Osmanthus

    رایحه میوه ای - چرمی اسمانتوس مثل اکثر گل ها نیل به سمت زنانگی دارد و عمده عطرهایی که در آنها اسمانتوس بکار رفته، زنانه یا مردانه - زنانه هستند و تعداد کمی مردانه، که در این تعداد کم (نظر شخصی) شاهکار DKNY خودنمایی می کند ... DKNY DK ... با همان بطری خاص و عجیب که متاسفانه دیگر تولید نمی شود و شاید با کمی اغماض بتوان به Herod هم اشاره کرد، از این دست در میان خانه های میان رده عطر سازی هم ck Shock نمره قبولی را می گیرد. اسمانتوس گر چه در دسته گل ها و دانه ها جای گرفته اما کمی تافته جدا بافته است به تعبیر زیبای خانم Elena Vosnaki "شاعری جنگجو که کیسه چرمی جیر آویخته بر کمرش، پر از آلو و زردآلو است." بکار گیری این عنصر در عطر مردانه کار جسورانه ای است.
    مشاور و کارشناس عطر
    کاربر فعال
    کاربر فعال
    Posts:380


    --
    06-تیر-1395 10:16 ق.ظ
    با سلام
    اقای بهروز
    راستش چون اسمانتوس رو از نزدیک بو نکردم ، طرفش نرفتم که بررسیش کنم . سپاس بخاطر مطالب ارائه شده .
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.