قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 25-فروردین-1395 06:37 ق.ظ توسط  مشاور و کارشناس عطر
عطرهای برگزیده در سال 94
 2 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مشاور و کارشناس عطر
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
22-فروردین-1395 02:57 ب.ظ
    در طی سال عطرهای زیادی را ما تست میکنیم ، که بعضی از آنها بعلت ساختار ، نت های جدید و کلا رایحه جدید و یا حرف تازه ای برای شما ارائه میکند .
    در سال 94 عطرهای زیادی که هر کدام زیبایی ها و حس و حال خاص خود را داشتند از عطرهای ظریف ، لطیف و
    زیبایی چون سری Jour d`Hermes و یا sa majeste la rose ( serge lutens) تا اثاری سنگین چون Absolue Pour le Soir از Francis Kurkdjian و ... تست شد عطرهایی که در عین زیبایی و هنرمندانه بودن در طراحی و ساخت برای ما جذاب بوده باشد ولی در ذهن شما ردی از خود به جا نگذاشته باشد .
    عطرهایی که در زیر نام برده خواهد شد ، سلیقه شخصی من بوده و هر کدام بنا به دلایلی در ذهن من باقی مانده و باعث شده تا در یادِ من نقش ببندند . شما هم لطفا تجربیات خود را با ما در میان گذاشته ، شاید در میان عطرهای شما عطرِناشناخته و جذابی برای ما و یا سایر همراهان سایت باشد ، که باعث کنجکاوی و تست عطر جدیدی برای همه گردد.


    10 - Jasmin Angélique -- Atelier Cologne :
    این عطر با گل یاس آغاز شده ولی در ادامه وارد دنیای عجیبی خواهد شد ، عطر به آرامی سبز و گلی ، سپس گلی بخوری و در انتها تبدیل به فضایی گلی ، سبز و چوبی خواهد گردید ، رایحه ای گلی و متفاوت از یاس که توسط Angelica و بخور تبدیل به رایحه ای متفاوت و خاص میگردد ، البته رایحه خاص ارائه شده از آن روایح می باشد که حداقل من نمیتوانم به صورت پشت سر هم و مدوام از آن استفاده نمایم ، ولی در حالت کلی رایحه جالب و جدیدی داشت .
    علت انتخاب : فضای و نوع رایحه ی متفاوت از گل یاس



    9- Bois d’Ombrie -- Eau D`Italie
    این عطر تصویرِ جنگلی در ایتالیا می باشد ، جنگلی که بیشتر رایحه ای چوبی نم دار ( درختانی خیس شده از باران شب قبل که در حال خشک شدن با نور خورشید ) و سرخس های مرطوب و خاکی را ارائه میکند .
    عطر با فضایی خاکی ، کمی نمدار با ته بویی گیاهی سبز آغاز شده و به آرامی تبدیل به فضایی چوبی خشن که به آهستگی تبدیل به حسِ چوبی نرم شده در ادامه کمی شیرین مانند میوه های خشک و کمی حسِ خاکی به عطر اضافه میشود .
    علت انتخاب این عطر تصویری سازی خلاقانه ، زیبا و ارائه فضای بسیار طبیعی از یک جنگل مرطوب و کمی مه آلود در صبحگاه می باشد .




    8- Junky -- Jardins d’Ecrivains
    باغ نویسندگان ( نام این برند ) با استفاده از نام نویسندگان و حال و هوای نوشته های آنها سعی در خلق عطرهای خود می نماید .
    این اثر با نگاهی به آثار ویلیام اس. باروز سعی در نگاه ( حال و هوای ) به زندگی افراد معتاد داشته است ...
    عطر با رایحه ای سبز ، کمی تلخ و دودی و خاکی آغاز شده و در ادامه به فضایی گلی ، نرم ، کمی پودری نزدیک و شده و در انتها حال و هوایی چوبی را پیدا میکند ...
    عطری چوبی ، گلی ( پودری ) ، سبز و دودی و خاکی خواهد بود .
    علت انتخاب : رایحه متفاوت و جدید از ترکیب گلها و cannabis ، گیاهی که در ترکیب زمخت ، تراش نخورده و بدون خلاقیت و یکنواخت و خسته کننده ، در ترکیبِ چوبی ، عودی و بخوری black afgano محو و نابود گشته است .




    7 - Opus 1144 – UNUM
    این عطر همچون آثار هنری در عین سادگی با پیچیدگی خاصی همراه بوده در ابتدا با رایحه ی ترش و کمی گازدار مرکبات و صمغی مانند آغاز شده و در ادامه با ترکیب کمی چوبی و مُشکی ادامه پیدا میکند تا رایحه وانیلی که در ابتدا کمی قابل احساس است ، پررنگ خواهد شد ... این عطر همچون ماشین های گازوییلی و عطرهای کلاسیک کمی طول میکشد تا به رایحه نهایی خود دست یابد .
    در نهایت با عطری چوبی ، وانیلی با فضایی ( گازدار ، کمی شور ، چرب ، ترش صمغ مانند ) و ته بوی مِّشکی همراه خواهد بود .
    بررسی این عطر کار بسیار دشواری است برای من ، فقط میتونم بگویم اثر بسیار جالب ، بزرگ و زیبایی است .




    6 - Ashoka -- Neela Vermeire Creations
    مدت ها در انتظار تست آثار این برند بودم تا اینکه 5 اثر از آثار این برند که عطار توانا Bertrand Duchaufour آنها را طراحی نموده است به فروشگاه اضافه گردید.
    در این اثر با فضای سبز ، شیرین ، نرم ، چوبی خاصی مواجه میشویم ، این خاصی بعلت ترکیب نت های متفاوت ( برگ انجیر ، چرم ، تونکا ، بخور ، صمغ و.... )
    عطر با فضایی تازه ، سبز برگ انجیر که اصلا خودنمایی نمیکند ، معمولا تلخیِ برگ انجیر در عطرهایی که در آنها این نت پررنگ بوده مشهود است ، ولی در این عطر با فضای گلی ، تازه و کمی چوبی در ابتدا و سپس با اضافه شدنِ نتِ چرم و تونکا حالتی پودری و شیرینُ ، نرمی را ایجاد میکند که باعث کنترلِ تلخی برگ انجیر شده و آنرا تبدیل به سبزی ملایم گیاهی خواهد شد که در این بستر چرمی ، چوبی و کمی دودی ( که فضایی چوبی ، کمی پودری و نرم و دودی ظریفی ایجاد میکند ) حالتی محو و گنگ پیدا میکند .
    علت انتخاب : ترکیب نت های ظریف و دقیق در کنار هم باعث ارائه رایحه ای در عین حال ساده با پیچیدگی ها و ظرایف زیادی شده است .




    5 – Sartorial -- Penhaligon's
    این اثر به نوعی سعی در خلق حال و هوای خیاط خانه معروف و قدیمی در شهر لندن را دارد ، پیوند فلز و پارچه ( نت فلزی و ترکیب اسطخودوس با سایر نت ها ) در فضا و زمانی خاص و یا شاید باعث تبلور خاطره آن فضا باشد .
    عطری که ترکیب بسیار زیبایی از اسطخودوس ، نت فلزی و نت های فراوانی که با هنرمندی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و این توانایی خلق فضا توسط رایحه توسط عطار آن بوده .
    علت انتخاب : تست اولین عطری که نت فلزی دارد .
    بررسی کامل تر و دقیق تر در لینک زیر موجود است .

    http://www.shaghayegh2.co...%DA%AF%D9%88/aft/191




    4-- Pear & Olive -- Slumberhouse
    رایحه ملایم ، صاف ، شفاف گلابی بدون خودنمایی و در عین حال مشهود در ابتدا قابل احساس بوده که به آرامی در کنار ان کمی حسِ سبزِ بسیار ملایم و ارامش بخش اضافه میشود ( رایحه سبز : تلخ ، تازه ، تیز نیست ) که به نوعی برای خروج عطر از حالت یکنواخت رایحه ی گلابی و ته بوی شیرینی خاصی است ، این رایحه سبز ملایم و کمی پخته مانند برای ایجاد تناقض استفاده شده تا خط جدا کننده ای باشد برای رایحه گلابی .
    در ادامه عطر کمی حالت چوبی و کمی چرب ( تمیز ) پیدا میکند . این فضا کمی از تازگی گلابی کم کرده و فضای عطر کمی چوبی و ملایم تر خواهد کرد . ولی در مجموع رایحه گلابی باز هم مشهود هست.
    عطری ساده ، لطیف و بی آزار
    علت انتخاب : کیفیت بسیار بالا و سادگی نت های ارائه شده




    3-- Le Jardin de Monsieur Li – Hermes
    این آخرین عضو خانواده سری باغی هرمس چندان موفق نبوده است . اکثر منتقدانِ دنیای عطر این اثر را ، اثری متوسط در کارنامه عطری طراح و عطار آن دانسته و به نوعی این اثر را کم ارزش تلقی نمودند .
    با این حال این عطر نگاهی به باغِ چینی دارد ، باغی که در آن طراحِ عطر در ویدئو پیوست به تمامی ظرایف ، دقت ، سادگی و ریزه کاری در محل قرار گرفتن درختان ، گلها ، سنگها و چشمه ها در آن اشاره میکند .
    در عطر نیز این ظرافت و سادگی به وضوح مشاهده شده ، عطری مرکباتی (کامکوات ) که رایحه ای خنک ، ترش و نرم داشته که آن حالت تند و تیزی و تازگی سایر مرکبات را دارد با این تفاوت که بسیار نرمَ صیقلی خواهد بود در کنار رایحه گل یاس که ان هم بسیار ساده و نرم بوده .
    نکته قابل اشاره : ارائه حسِ تفکر ، تعمق ، سکوت و نوعی شنیدنِ درون در این عطر خواهد بود که باعث انتخاب این عطر بعنوان عطر شماره 3 شده است .

    https://www.youtube.com/watch?v=deAxmH5cXjQ




    2-- Timbuktu -- L`Artisan Parfumeur
    این اثر نیز همچون اثر قبلی از همان عطار و مجددا سعی در خلق فضای شهری به نام Timbuktu در کشور مالی می باشد .
    استفاده از وتیور در ارائه ی رایحه ای خاکی در این اثر با ساختاری متفاوت از Terre d’Hermès و قبل از آن ، اثر را با ساختار و ظرایفی بسیار پیچیده ای ارائه نموده است .
    علت انتخاب : فضایی اسرار آمیز در ساختار بسیار پیچیده ، این عطر را تبدیل به انتخاب شماره 2 نموده است .
    بررسی کامل تر و دقیق تر در لینک زیر موجود است .

    http://www.shaghayegh2.co...%DA%AF%D9%88/aft/186



    1-- Parfum d`Empire
    عطر شماره یک من یک برند است ، برندی که به واقع کیفیت ( نت های استفاده شده ، دقت عطار در انتخاب نت ها ، ساختار انتخاب نت ها ) ظرافت و خلق روایح جدید در آن موج میزند .
    نمیتوانم عطر خاصی از این برند را با ارزش تر از دیگری بدانم ، فقط این سلیقه من خواهد بود که در انتخاب هر کدام از عطرهای این برند نقش خواهد داشت .
    در حال حاضر از این برند تعداد 15 عطر در فروشگاه موجود می باشد ، که تست آن ها را به همه علاقه مندان عطر پیشنهاد میکنم .

    http://www.shaghayegh2.co.../439/ProductTypeId/1
    مصطفی عظیمی
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:10


    --
    24-فروردین-1395 04:43 ب.ظ
    سلام و درود بر عزیزانم و تشکر بسیار از جناب کارشناس گرامی که با یک مطلب جدید و توصیفات زیباشون؛سر حالمون آوردن
    قربان دست مریزاد!

    بنده فرصت تست اکثر کارهای نامبرده رو نداشتم اما کارهای نیلا ورمیر و پارفوم د امپایر جزء اولویتهام هستن و خصوصا پارفوم د امپایر که بی شک همچون شما انتخاب شماره ی یک بنده هست!
    اما جا داره بنده به نوبه ی خودم چند تجربه در ادامه ی فرمایشات حضرتعالی اضافه کنم...

    خانه ی عطر slumber یا همون slumberhouse کاری داره بنام norne یه عطر چوبی؛دودی و سنگین بسیار خاص که حس چوبهای در حال سوختن رو به طرز استادانه ای القا می کنه و همچنان که چوبها میسوزن؛باران نم نم شروع به بارش میکنه و شما در جنگلی مرطوب با خاکسترهای خیس خورده و نمور؛تنها می مونید...

    کار بعدی که جاش حسابی در فروشگاه شقایق خالی هست برند ایتالیایی nobile1942 هست.بوییدن سمپل کار وسپری اورینتاله برای لحظه ای کوتاه کافی بود تا تمام روزمو درگیر این کار باشم...رایحه ای طبیعی از مرکبات آمیخته شده با چوب و خزه وعود!زبونم قاصره از توصیف این کار...

    و اما برند masque milano و عطر زیبا و خاص montecristo کاری خوش ساخت و با کیفیت و گردهمایی عناصری نا مانوس و به ظاهر ناسازگار اما همسرایی دلنشین و گیرای اونها.
    شروعی الکلی و گس؛تاریک و خشک که به مرور دودی و چرکین و تند میشه و فضایی وهم آلود و خاص شما رو در خودش غرق میکنه!بسیار زیباست



    عطری بنام luna از برند kemi که متاسفانه پیدا کردنش بسیار سخته عجیب ترین و شاید با کیفیت ترین عطری بود که در سال 94 تست کردم!
    رایحه ای مرکباتی و میوه ای که در ترکیب با روایح گیاهی و سبز شروعی مسحور کننده داره و به قلبی چوبی و گلی رهسپار میشه تا در کنار بویی چرمی و نسبتا چرکین و تاریک شما رو به پایانی شیرین و تا حدودی گس و بسیار عجیب رهنمون کنن...تا بعد از این تنفس خاص و سفر عجیب لبهاتون نا خودآگاه به خنده باز بشه و از این تجربه به وجد بیاین...

    ببخشید که نوشتم طولانی شد و پوزش از اینکه بنده همچون کارشناس عزیز قادر به توصیف دقیق و کامل عطرها نیستم
    اما بهر حال برداشتی کاملا شخصی بود از تجربیات بویایی بیاد موندنیم در سالی که گذشت...
    با تشکر
    مشاور و کارشناس عطر
    کاربر فعال
    کاربر فعال
    Posts:380


    --
    25-فروردین-1395 06:37 ق.ظ
    سلام
    اقای عظیمی خیلی ممنون که تجربیات خودتون را با ما در میان میزارید ، همین الان من با یک برند آشنا شدم که راستش قبلا اسمش رو هم حتی نشنیده بودم ، مثلا اسم عطر norne رو شنیده بودم که کار عجیبی هست ولی تست نکردمش تا حالا ولی اسم برند kemi رو تا حالا نشنیده بودم ( خیلی ممنون که معرفی کردید ) و این برام جالب بود که کیفیت عطر اینقدر بالا بوده که شما را به وجد آورده ...
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.