قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 12-بهمن-1395 06:50 ب.ظ توسط  مشاور و کارشناس عطر
شوق پرواز ایکاروس ( L`Envol de Cartier Cartier for men)
 0 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مشاور و کارشناس عطر
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
12-بهمن-1395 06:50 ب.ظ

    زمانی که زمان پرواز فرا رسید پدر به ایکاروس گفت : هرگز سعی نکن در زمان پرواز در ارتفاع بالا پرواز کنی چرا که موم عسل * بر اثر گرمای خورشید ذوب خواهد شد و پرهای پرندگان که توسط موم به یکدیگر متصل شده و بال های تو را برای پرواز تشکیل داده از هم گسسته خواهد شد .
    اکنون زمان پرواز فرا رسیده است ، ایکاروس با شروع پرواز ، باد و نسیم خنکی بر روی گونه های خود احساس میکرد ، شوق و لذت سبکی حاصل از پرواز اشک در چشمان او جاری نموده که با وزیدن باد باعث ایجاد حس تازگی ، خنکی و شوقی جانکاه در او گشته و هوش از جانش ربوده . او در میان آُسمان و دریای آبی رنگ همچون ابری معلق بود ، سبک ، نرم و تازه ، تصویر آبی رنگ آُسمان او را به یاد باغ پر از زنبقی انداخت که نسیمی رایحه تازه و گیاهی آنرا به مشامش میرساند ، این تصویر و رایحه ی گلی زیبا که در ذهنش نقش بست او را از خود بی خود نمود چشمان او همچون زمانی که مستقیم به نور خورشید نگاه میکرد ، دیگر چیزی نمیدید و فقط و فقط به سوی خورشید پرواز مینمود . پروانه ای که نور شمع او را مجنون خود نموده بود .
    رایحه ای شیرین ، تازه ، کمی خنک و نرم به مشامش رسید او گرچه باید گرمای خورشید را بیشتر احساس مینمود ولی تصویر باغ زنبق او را فریفته خود نموده بود و او رایحه عسل مانند موم ها را احساس نمی نمود . ملایم و شیرین ، اما تازه و سبک بود.
    گرمای خورشید و رایحه عسلی موم ها او را به خود آورد و دید که هرچه تلاش میکند به خورشید و آبی آسمان دست پیدا کند نمیتواند وعلاوه بر اینکه نزدیک نمیشود بلکه در حال دور شدن است .
    شوق فراوان و ذوق و وجد حاصل از پرواز ارمغانی بود که ایکاروس برای مدت کوتاهی آنرا به دست آورد ، شوق و لذتی که فقط شامل دلِ آبی رنگ او گردید و جان او را ربود .
    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    عطر جدید کارتیه تحت نام L'Envol عطری است بسیار جذاب و زیبا ، عطری تازه و سبک ولی در عین حال کمی ملایم و شیرین ، ساختار طراحی عطر ساده و از نت های کمی در آن استفاده شده ولی نوع ، میزان ، خلوص و پرداختی که در ارائه نت ها صورت گرفته است بسیار ظریف و نرم است ، در عین حال رایحه عطر ملایم ، کمی گرم و مردانه و قوی نیز خواهد بود . این تضاد زیبا و ساختار ساده عطر ، این اثر را به عطری بسیار هنرمندانه تبدیل نموده است .
    رایحه ی گلی ساده سبک و نرم در کنار رایحه شیرین ، ملایم و بلوری عسل همچون قطره ی شبنمِ شفاف زردی و گرمای خورشید را در خود نگهداری میکند . رایحه ی چوبی در این گرمای ملایم عسلی ذوب شده و ترکیبی بسیار ملایمی را ایجاد میکند .
    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    عطر با یک تازگی و خنکی بسیار خفیف و خاصی آغاز خواهد شد به نوعی که هیچ رایحه ای در ابتدای عطر قابل احساس نیست ، مثل بودن در یک تنهایی و سکوت محض در اوج آسمان خواهد بود. (رایحه ی بسیار خفیف و آبکی مانند و خیلی خیلی خفیف شبیه وتیور و ته بوی بسیار خفیف ادویه ای ) که به آهستگی ، سبکی و نرمی خاصی به رایحه ی گلی زنبق متصل میشود ، این تازگی و سبکی در ابتدا بسان نسیم خنکی است زمانی که شما صورت خود را شسته و در مقابل نسیمی قرار میگیرید ،خنک ، تازه و سبک است ، کمی که میگذرد شیرینی ملایمی از رایحه عسلی نیمه سبک ، سفید و نرم از بطن رایحه گلی خودنمایی میکند وعطر کمی شیرین ، نیمه گرم اما ملایم و بازهم سبک خواهد بود ، که کمی تازگی گلی را کم کرده و گل زنبق اخم خواهد نمود ! همزمان با کم رنگ شدن رایحه ملایم گلی زنبق در رایحه نیمه سبک عسل که باعث ارائه تازگی و سبکی خاصی به رایحه ی عسل خواهد گردید ، به نوعی که شیرینی عسلِ نیمه سبک بر رایحه ی ابتدایی گلی عطر ، نرم نرمک غلبه خواهد نمود و از طرفی رایحه ی چوبی با شروعی ادویه ای مانند ملایمی به این ترکیب اضافه میگردد .
    در واقع هرچه رایحه ی گلی و تازگی آن کم رنگ میشود ( محو نشده و بسیار ملایم در ته بوی عطر قابل احساس خواهد بود ) و بوی عسل غالب میشود از طرفی رایحه ی چوبی خاصی که نوعی ته بوی ادویه ای مانند خفیفی اما مشهود در آن احساس میشود به عطر اضافه میگردد ، این رفت و آمد و ترکیب با محوریت رایحه شیرین و ملایم عسل در لحظاتی شما را مدهوش خواهد کرد و نور خورشید چشمان شما را نابینا و تصویری دیگر از فضا و مکانی دیگر را برای شما هویدا خواهد نمود .
    رایحه ی عسل بعنوان نت غالب عطر تحت تاثیر سایر نت های عطر تبدیل به رایحه ای چوبی ، ملایم و چون نت غالب است باعث ارائه شیرینی خاصی در عطر خواهد شد .
    در ادامه ترکیبی از مشک و نعناع هندی به عطر اضافه خواهد شد که مشک باعث قوام و نوعی پوشش برای از بین بردن منافذ و یا جهت تکمیل فضای چوبی عسلی خواهد بود ، در واقع ترکیب عسل ، چوب ، مشک و کمی نعناع هندی باعث ایجاد یک ترکیبی خوش ساخت چوبی با لایه بندی های مختلف خواهد شد . و البته نعناع هندی کمی هم در تکمیل بخش فضای ادویه ای به چوبGuaiac Wood و فضای ادویه ای موجود در عطر کمک خواهد نمود .

    فضای کلی : عطری چوبی ( نیمه خشن بعلت حضور ته بوی ادویه ای ) ، عسلی ( شیرین ، نرم و نیمه سنگین اما ملایم و بدون غلظت زیاد در اواخر عمر عطر) ادویه ای ( که در بستر فضای چوبی نیز قابل احساس خواهد بود ) و تازه ( تازگی گلی و یا گیاهی بسیار لطیف ، نوعی حس خنکیِ ، مثل نسیمی در تمام طول عمر عطر اعمال خواهد نمود)

    نکته : لحظات جذاب عطر در واقع همان زمان ترکیب نت عسل و کم رنگ شدن رایحه زنبق و اضافه شدن رایحه ی چوبی خواهد بود . که تغییرات در این لحظات فوق العاده است . تغییرات رایحه ها ظریف بسیار زیاد است و رایحه ایجاد شده مدهوش کننده است . در واقع در ترکیب رایحه ها با کم رنگ شدن هر نت در هر لحظه و پر رنگ شدن دیگری رایحه های متفاوتی احساس خواهد شد و ما با خلقی مدام همراه خواهیم بود که با کم رنگ شدن هر رایحه ( مردن هر رایحه در هر لحظه ) رایحه ای دیگر پر رنگ ( زنده شدن هر رایحه در هر لحظه ) خواهد شد و این ترکیب های متنوع ، فضاهای بسیار جذابی را ایجاد خواهد نمود .

    نکته : در پاره ای لحظات شاید به نوعی ، رایحه ی عطر Narciso Rodriguez for Him را همچون قلموی نقاشی که رنگ آن در آب رقیق شده و رنگ در آب شناور خواهد بود احساس خواهد شد . بسیار کم رنگ و خفیف خواهد بود و هیچ ارتباطی به آن عطر نخواهد داشت .

    نکته : شیشه این عطر بصورت کپسولی است که با حفاظی شیشه ای که بر روی آن قفل میگردد همراه خواهد بود .

    •در افسانه ایکاروس و ددالوس حرفی از موم عسل زده نشده است و من برای تصویر خودم از موم عسل استفاده کرده ام .

    عطر محصول سال 2016 برای آقایان و مناسب استفاده فصل پاییز ، بهار و کمی هم زمستان خواهد بود .
    این اثر توسط خانم Mathilde Laurent طراحی شده است .
    پیوست ها
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.