قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 22-آذر-1395 03:37 ب.ظ توسط  مشاور و کارشناس عطر
سفر در زمان با آثار Volnay
 0 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مشاور و کارشناس عطر
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
22-آذر-1395 03:37 ب.ظ
    خانه عطر Volnay یک خانه قدیمی بوده و شروع کار این برند به حدود سال 1920 باز میگردد . در آن سال ها این خانه چندین عطر تولید نموده است ، که متاسفانه دسترسی به نسخه های قدیمی عطرهایی چون Yapana 1922 ، Brume d'Hiver1922 و ... بعلت عدم تولید عطرهای فوق برای ما امکان پذیر نبوده و نیست ، این خانه عطر فرمول های گرانبهای عطرهای قدیمی خود را در اختیار خانم Amelie Bourgeois عطار توانا قرار داده تا ایشان با نگاهی جدید که همراه با ظرافت ، دقت و کمی هم نوآوری بوده مجددا نسبت به احیا عطرهای قدیمی این خانه ، اقدام نموده است . سبک و ساختاری که باعث شده ردی از این نوع سبک را در آثار برندهایی چون MENDITTOROSA و Room 1015 که ایشان برای آنها طراحی عطر نموده است در فضایی مدرن مشاهده نماییم .
    اما در آثار Volnay ما تقریبا با همان سبک عطرهای کلاسیک مواجه خواهیم بود که با کیفیت ، ظرافت و طراحی جدید و مدرن که دقت و ظرافت بیشتری در انها اعمال شده است روبرو خواهیم شد .
    نکته ی بسیار جالب نگاه و نوعی امضا در آثار این برند است ، مربعی شامل نت پودری ، گل رز ، وانیل و شکوفه میخک ( CLOVE) در تمامی آثار این برند ( حداقل در این 5 عطر مورد نظر ) وجود دارد که عطار با توجه به نیاز خود در طراحی عطرها از انها با توجه به ساختار مورد نظر استفاده نموده است .

    1- Brume d'Hiver :
    این عطر با فضای مرکباتی ساده و سبکی آغاز میگردد که خیلی زود مرکبات تازگی خود را از دست میدهد و محو گنگ شده سپس کمی تیزی و ته بوی گیاهی سبز احساس خواهد شد ... به آرامی در ابتدا ، رایحه گل رزی سبک و نرم که در امتداد آن رایحه یاسی کمی اغواگر و نیمه گرم به عطر اضافه میشود و گل رز به آرامی بر آن غالب خواهد شد گل رز نرم ملایم و کمی تازه است سپس رایحه ای از وتیور ( نوعی تلخی چوبی که کمی هم ادویه ای به نظر می رسد ) به همراه بخور کمی خود نمایی و سپس محو میشود. بستر گلی (Heliotrope) و بنفشه فضایی کمی محو و گنگ ، کمی سبز ، تلخ ( بادام مانند ) و پودری را ایجاد کرده و محو شده ولی مجددا وتیور از این فضا خارج و ظاهر میشود. در همین رفت و برگشت وتیور ، به آهستگی در بستر گلی ذکر شده نت پودری نیز در حال رشد است به نوعی که ظاهرا از بطنِ این بستر گلی نت پودری است که می روید ...
    فضای کلی : عطری گلی ( رز) کمی نرم و ملایم که در فضای ‍پودری همراه کمی حالت نرم و مخملی پیدا میکند ولی حس گلی غالب خواهد بود ، چوبی ( وتیور ) و کمی ادویه ای و یا دودی خواهد بود ، با کمی ته بوی سبز همراه خواهد بود .
    این اثر زنانه معرفی شده ولی برای آقایان نیز میتواند قابل استفاده باشد ، فصل مناسب استفاده پاییز ، بهار و سپس زمستان ، محصول سال 2013


    2- Etoile d'Or
    ترکیب شناخته شده و کلاسیک اسطخودوس و برگاموت اغاز کننده رایحه ی این عطر است ، رایحه ای بسیار شفاف از هر دو نت که برگاموت کمی تلخی مرکباتی بیشتری خواهد داشت ، این رایحه ی تازه به آرامی با رایحه ی گل یاس کمی کدر و گنگ شده و از بطن این فضای کمی کدر و محو رایحه ی گل رز مشهود خواهد گردید منتها به همراه رایحه ی اسطخودوس ( رایحه ی تمیز و پاک گلی با نوعی ته بوی ادویه ای مانند ) که مشهود تر خواهد بود ، همراه گشته و وارد فضای عطر میگردد ، گل رز ملایم و ساده بوده و هیچ شخصیت خاصی ندارد .
    سپس نوعی ترکیب شیرین و ملایم که ترکیبی چوبی ( برای لحظاتی رایحه نرم ، چوبی و صاف وانیل احساس میشود ) و نت پودری دارد به عطر اضافه شده که ته بوی ادویه ای و خاکی مانند تیزی اما ظریف نیز در این لحظات احساس خواهد شد ، با گذر عمر عطر رایحه ی پودری پر رنگ تر و قوام بیشتری پیدا میکند و حس و حال گرم و ملایم و نرمی پیدا میکند که رایحه ی گل رز را تحت تاثیر قرار داده و آن را همچون حصاری احاطه میکند به صورتی که ترکیب پودری و گل رز همچون محلولی غلیظ و متراکم با نسبت یکسانی را ایجاد میکند . در پس زمینه این رایحه پودری ترکیبی ادویه ای شامل ( ته بوی ادویه ای گلی اسطخودوس با clove و... ) قابل احساس خواهد بود .

    فضای کلی : عطری گلی ، پودری (رز و نت پودری متراکم که به زیبایی با گل رز هم آهنگ شده است ) با ته بویی ادویه ای مانند در پس زمینه ی فضای کمی پرنگ تر نت پودری . و ته بویی محسوس از اسطخودوس قابل احساس خواهد بود .
    ترکیب بسیار دقیق نت پودری و گل رز در این اثر بسیار زیبا و هنرمندانه می باشد .

    این عطر برای خانم ها و فصل استفاده آن پاییز ( بهترین فصل استفاده ) زمستان و کمی هم بهار ، محصول سال 2013


    3- Objet Céleste
    عطر با رایحه ی تازه مرکبات خیلی خفیف آغاز میشود که در کنار آن نوعی تلخی گیاهی احساس میشود ( طعمی چون یک بادام تلخ دارد ) سبز ، تلخ و کمی تازه به آهستگی رایحه ای شیرین و نرم و تازه ای از گل ها با محوریت رایحه گل یاس که همراه با تازگی و نوع شرینی بسیار ملایم و خاص گل صدتومنی (Peony ) همراه خواهد بود ، که به اهستگی این تلخی ذکر شده را تحت تاثیر قرار میدهد . گل یاس پر رنگ تر و مشهود تر است و تازگی و طراوت گل صد تومنی نوعی طراوات خاص را به یاس و فضای کلی عطر اضافه میکند. ، به اهستگی نوعی رایحه چوبی ملایم و شیرین به این فضای گلی اضافه می شود . ترکیبی از بادام و وانیل که نوعی رایحه ی چوبی بسیار زیبا ، فاخر، کمی خوردنی یا ار و ت ی ک ی را ایجاد میکند که در ترکیب گلی غالب عطر کمی حل شده و کمی (خیلی خفیف ) عطر کِرمی و مرطوب به نظر خواهد رسید ، در ادامه رایحه ی گل رز گذرایی احساس خواهیم کرد که در حضور سایر گل ها ( یاس و گل صد تومنی ) ضعیف تر است ولی خفیف احساس خواهد شد ، این رایحه ی گل رز با اضافه شدن نت پودری به عطر کمی باعث تازگی نت پودری و لطافت آن خواهد شد .
    نت پودری بسیار به اندازه و مناسب است متراکم و سنگین نیست و در هم خوانی با فضای گلی و چوبی ذکر شده با کمی قدرت و رنگ جزیی بیشتر احساس میگردد .
    با اضافه شدن نت پودری تقریبا به پایان عمر عطر خواهیم رسید ، فقط کمی (خیلی خیلی خفیف) ته بوی ادویه ای در ته بوی عطر احساس خواهد شد . ( شاید هم نباشد و این توهم من باشد !)
    فضای کلی : عطری گلی ( یاس و گل صد تومنی که یاس مشهود تر خواهد بود ) پودری ( ملایم ، نرم ، کمی چوبی ، سبک کمی ادویه ای در ته بوی فضای کلی ) چوبی ( که در فضای نت ‍پودری حل شده است و باعث تغییر بافت در نت پودری خواهد شد )
    عطر مخصوص خانم ها برای استفاده در پاییز و بهار ، محصول سال 2013


    4- Perlerette
    عطر با رایحه ی الدئید ی کمی خاکی به همراه برگاموت ( که خود کمی ته بوی خاکی دارد ) آغاز میشود ، تازگی و شادابی مرکباتی در ته بوی خاکی الدئید میتوان گفت محو میشود ، ولی رایحه ی الدئیدی تقریبا در حاشیه عطر خیلی کم مشهود خواهد بود . این ترکیب به فضای گلی قلب عطر وارد شده و تقریبا بر گل های قلب عطر غالب است شاید کمی رز مشهود باشد (آن هم با دیدن نت های عطر )
    به اهستگی رایحه ای کمی خاکی ، گلی مانند ، گل زنبق مشهود خواهد شد که همراه خود شیرینی تازه ای (Ambrette) را همراه دارد این شیرینی یک خنکی خاصی دارد مثل تماس دست با یک سطح فلز خنک خواهد بود .
    ترکیب گل زنبق و نت شیرین به اهستگی کمی مبهم ، کمی سبز و مخملی مانند ولی گنگ خواهد شد و سپس به ترکیبی چوبی ، نیمه گرم و ملایم که برای لحظاتی ادویه ای شده و کمی زبر میگردد تبدیل شده ، ولی مجددا فضای چوبی وانیل مانند که کم رنگ ، ولی مشهود است تبدیل خواهد شد .
    به آهستگی نت پودری از بطن این رایحه ی چوبی و ملایم ، شروع به خود نمایی میکند ، و به نوعی با غلبه بر سایر نت های عطر خود را به نت غالب عطر تبدیل خواهد کرد . منتها در این عطر با توجه به اینکه گل زنبق و گل بنفشه وجود دارد و این گل ها خود در ترکیب با سایر نت ها عموما فضایی پودری و مخملی را ایجاد میکند ، که باعث می شود نت پودری کمی حس و حال گلی و سبک تر نسبت به سایر نسخه ها ارائه نماید و رنگ و سَبک پودری متفاوتی ارائه نماید .

    فضای کلی : عطری پودری گلی ( نت پودری سبک و متراکم نبوده )

    عطر مخصوص خانم ها و مناسب برای فصل بهار و کمی هم پاییز ، محصول سال 2013


    5- Yapana
    شاید سخت ترین عطر از این سری 5 گانه این نسخه باشد ، نت های فراوان که هر کدام در کنار یکدیگر تشخیص و بررسی آنها کار بسیار دشواری است . البته در حد توان سعی میکنم شرح مختصری از این عطر ارائه نمایم .
    عطر با رایحه ی مرکباتی برگاموت آغاز شده خنک و تازه است ، ولی با حضور نت ادویه ای کمی حالت خاکی و سپس یک حالت چوبی نمدار پیدا میکند ( ادویه در ابتدا تیز و برنده است ولی به ارامی نرم شده ) و در واقع خنکی و تازگی مرکباتی از بین خواهد رفت و فضایی ادویه ای غالب خواهد شد ، ولی در ادامه با حضور نت گریپ فروت که تیزی و خنکی خاصی دارد دوباره در عطر مشهود خواهد گردید در این مرحله میتوان گفت نت گریپ فروت غالب خواهد بود .
    در ادامه با ورود به قلب عطر رایحه ی نرم و ملایم گلی مشاهده خواهد شد که قابل تشخیص نیست چرا که فضای ادویه ای غالب است در ادامه با رایحه ای ملایم چوبی و شیرین خفیفی روبرو می شویم که مجددا رایحه ای ادویه ای صاف ، نافذ و بدون عمق این فضای گلی و چوبی ملایم را به زیر کشیده و تقریبا محو مینماید . نت ادویه ای در بطن خود نت پودری را همراه دارد چرا که به آرامی تحت تاثیر این رایحه قرار گرفته و از تند و تیزی آن کاسته شده و نت پودری شروع به فعالیت مینماید ( صاف و عمیق نیست نت پودری و بدون تراکم ) در ادامه فضایی صمغی مانندی که در ابتدا ناصاف و گزنده بوده ولی به ارامی نوعی شیرینی ملایم و چوبی مانندی را که با تازگی گلی مانندی نیز همراه خواهد بود تبدیل خواهد شد . صمغ ها در ابتدا کمی ترش مانند و گزنده و سپس کمی شیرین و خاکی و در ادامه چوبی ، نرم و گلی مانند میشوند .
    این تغییرات ظریف صمغ ها با ترکیب نت پودری همچون نورافشانی در آُسمان پودری عطر شده ، اگر چه در حال تغییر هستند و مدت کوتاهی خود نمایی میکنند ولی انسان را به وجد می آورد .

    فضای کلی : عطری پودری است با پس زمینه ای از ادویه ها که در بطن نت پودری حل شده است ، میتوان گفت یک نوع رنگ جدید به نت پودری داده است . صمغی ( شیرین ، ملایم و تازه و کمی چوبی ) گلی ( کمی خفیف حسِ گلی و تازگی گلی نیز در ته بوی عطر مشهود است ) .

    عطر زنانه معرفی شده است ( آقایان نیز میتوانند استفاده کنند ) مناسب برای فصل پاییز ، بهار و کمی هم زمستان ، محصول سال 2013

    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.