قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 14-آذر-1395 05:03 ب.ظ توسط  مشاور و کارشناس عطر
Monsieur Frederic Malle for men
 0 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مشاور و کارشناس عطر
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
14-آذر-1395 05:03 ب.ظ
    .Monsieur یکی از جدیدترین آثار فردریک مال بوده که نگاهی به نت های نعناع هندی و بخور دارد نت هایی که کمتر در عطرهای این برند صاحب سبک دیده میشود ( بجز Portrait of a Lady ) ، عطری کاملا مردانه و میتوان گفت کمی از نظر زاویه دید و نگاه برند با سایر محصولات برند متفاوت بوده ، کمی خشن و از پرداخت و ظرافتِ طراحی مثال زدنی نت ها همچون سایر آثار این برند کمی برخوردار نبوده ، اثر خوبی است این عطر ولی نوعی خشونت و خشم پنهان در نهان عطر وجود دارد که در سایر اثار این برند میتوان گفت قبلا وجود نداشته است ، ابته شاید بتوان از نگاهی دیگر این اثر را یک تغییر سبک دانست و اینکه شاید نگاه برند تغییر کرده و خواسته است سبک و رایحه ای متفاوت ارائه نماید . همه اینها البته باعث نمی شود تا از تست و در صورت تمایل ، خرید یک اثر از این برند ارزشمند صرف نظر نماییم .

    عطر با فضایی دارو مانند اغاز میشود ترکیبی از مرکبات و نوشیدنی ، کمی خنک و در عین حال تازگی مرکبات در ابتدا کمی خود نمایی میکند ولی به اهستگی ته بوی سبز گیاهی خاکیِ نعناع هندی این فضا را تحت تاثیر قرار داده و رایحه ی دارو مانند گیاهی را خلق میکند . فضای مرکباتی تقریبا از بین رفته ولی رایحه ی نوشیدنی موجود در عطر کمی محسوس خواهد بود ، نعناع هندی به آهستگی ته بوی گیاهی و سبز خود را از دست میدهد. این فرایند توسط رایحه ی چوبی سدر که در این لحظات مشهود خواهد شد ، و برای مدت کوتاهی ته بوی سبز رنگ نعناع هندی را کم میکند ولی دارای قدرت نبوده چرا که رایحه ی بخوری همچون موجی سهمگین به فضای کلی عطر غالب شده و رایحه چوب سدر را محو و آنرا به پس زمینه عطر هدایت خواهد نمود.
    در اینجا برای لحظاتی بخور تاریک ، سیاه و شفاف بوده واز کیفیت فوق العاده ای بر خوردار است . فضای تاریک و سیاه بخور توسط رایحه ی خنک مانند نت نوشیدنی و ترکیب چند نت کمی شیرین چون مشک و کهربا و وانیل از تاریکی خارج شده و این ترکیب یک فضای متضاد را ایجاد میکند از طرفی بخور به سیاهی و تاریکی میزند و از طرفی خنکی نت نوشیدنی و... در ته بوی رایحه ی بخور حسِ روشنی و سفیدی را القا میکند .
    نعناع هندی به آرامی بخور را تحت سیطره خود گرفته و فضایی خاکی ( خاکستر مانندی را ایجاد میکند ) عطر در این لحظات خاکی ، ادویه ای و بخوری خواهد گردید .
    با ترکیب نت های پایه و.. ( وانیل ، کهربا ، مشک ) و کمی هم چوب سدر ما در پس زمینه با فضایی چوبی صاف و فاقد عمقی مواجه خواهیم شد که با ترکیب نعناع هندی قوام بیشتری پیدا کرده و کمی به سمت چوبِ ادویه ای و دودی ( بخور ) متمایل میشود .

    فضای کلی : عطری چوبی ( خشن ، فاقد روح ، صاف ) ، خاکی ( نافذ و تفته ) ، دودی و ادویه ای ( حضور بخور و بخش ادویه ای نعناع هندی ) و کمی در ته بوی عطر حسی چرمی ارائه خواهد نمود

    نکته : نعناع هندی در این اثر نقش پر رنگ و اساسی را دارد و ( نت غالب ) و چهره های متفاوتی در زمان های متفاوت از خود بروز میدهد ابتدا کمی سبز و تازه سپس خشن و خاکی و در ادامه چوبی و ادویه ای . و گرمی ادویه ای در بن مایه عطر تزریق میکن ، نعناع هندی در این اثر صاف ، تفته و داغ است و همچون نعناع هندی در Borneo 1834 دارای عمق و گرمای مطبوع نیست بلکه در اینجا خشن ، نافذ ، صاف و است .
    نکته : رایحه ی دارو مانند ابتدایی ظاهرا نوعی امضا برای عطار این اثر بوده ، چرا که در عطر دیگر عطار (Bruno Jovanovic ) برای این برند تحت عنوان Dries Van Noten par Frederic Malle در نوعی دیگر این بار رایحه ای دارو مانند و چوبی را خلق میکند .
    لحظات زیبا : در ته بوی عطر رایحه ای چرمی دودی همچون عطرهای کلاسیک دودی استشمام میشود که به عطر رنگِ و زاویه جدیدی اضافه میکند .
    اثر محصول سال 2015 برای آقایان و فصل استفاده آن پاییز و زمستان پیشنهاد میگردد.
    این عطر به علاقه مندان عطرهای مردانه خشن ( ظرافت در طراحی اثر وجود دارد ) شیک و دوست داران نعناع هندی پیشنهاد میگردد .
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.