قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 11-آذر-1395 05:49 ب.ظ توسط  مشاور و کارشناس عطر
Ambre Russe Parfum d`Empire ( درخت زندگی )
 0 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مشاور و کارشناس عطر
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
11-آذر-1395 05:49 ب.ظ
    ما از کجا آمده ایم ؟ از زمین یا آُسمان
    ما به کجا خواهیم رفت ؟ به زمین یا آُسمان
    چه هستیم ؟ جسم یا روح
    و.... از این دست سوال ها در طول زندگی شاید ما را فراوان به خود مشغول نماید . هر زندگی آغازی ، طول مدتی و پایانی دارد . آغاز و پایان آن مشخص نیست ، بلکه چیزی که برای ما مشخص و عیان است ، طول این زندگی است ، اتفاقات ، رویدادها ، حادثه ها در طول زندگی همچون پیچ و تاب شاخه های درختان بوده ، فراوان ، با پیچ و تاب های بسیار که ظاهرا بدون هیچ تناسب و دقتی صورت گرفته است . اما وقتی از بیرون به طول زندگی درخت عمر خود نگاه میکنیم ، همه آنها دارای پیچیدگی فراوان هستند اما با دقت ، ظرافت ، زیبا ، هدفمند و هنرمندانه خواهد بود .
    درخت زندگی ، با شادی ها ، خوشی ها ، لذت ها ، غم ، درد ، رنج ، همراه خواهد بود ، پرنده سیاه مرگ برای همه خواهد آمد .
    شاخ و برگ این درخت سر به آُسمان خواهد گذاشت و تنها آرامش نهایی این زندگی یکی شدن با کل هستی خواهد بود همچون سیاره ای در یک منظومه و در کل کائنات بسان ذره ای غبار که در دریای نور شناور خواهد بود .
    در این عطر نیز ما همان 3 بخش اصلی درخت زندگی را خواهیم داشت یعنی شروع ( نت های نوشیدنی الکلی ) طول مدت ( کهربا ، چای ، ادویه ، دارچین و.. ) و پایان ( چرم و بخور و... ) که در مجموع با محوریت رایحه کهربا به همراه سایر نت های همراه شما به یک آرامش نهایی خواهید رسید .
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    عطر با نت هایی از نوشیدنی آغاز میگردد ، در ابتدا کمی الکلی و گازدار و تند بوده که به مروز زمان از حالت گازدار خارج شده و به رایحه ای شیرین و صاف تبدیل میشود و صرفا ی رایحه ی الکلی خواهد بود ، این شیرینی که از حضور کهربا از همان لحظات اولیه خواهد بود حاصل میگیرد ... ، رایحه ی کهربایی در ابتدا کمی چوبی و نرم بوده ولی به اهستگی زبر خواهد شد و تا رسیدن به پایان عمر خود زمان زیادی را سپری خواهد نمود ( ظاهرا عطر تغیییرات زیادی ندارد ولی تغییرات ظریف و انتخاب شایسته نت های همراه باعث می شود عطر خطی نباشد) این فضای چوبی در کنار رایحه ی تازه و خنک و صاف الکلی به ارامی در حال حرکت خواهد بود ، به ارامی با اضافه شدن نت های ادویه ای کمی خشن و زبر خواهد شد . ولی این فضای ادویه ای تحت تاثیر رایحه ی چوبی و ادویه ای دارچین ، کهربا را به حالتی کمی چوبی و ادویه ای تبدیل میکند ، و این از نرمی و شیرینی ملایم کهربا کاسته و رایحه ی کهربا را کمی ادویه ای میکند در اینجا ما با عنصر دیگیری علاوه بر نت نوشیدنی که در تازگی و اضافه شدن حسِ تازگی به عطر مواجه خواهیم شد ، چای با اضافه شدن به فضای کهربایی ادویه ای و نت نوشیدنی همراه نوعی تازگی گیاهی ملایم به عطر اضافه میکند . ( در اینجا کمی حس خوردنی و یا نت میوه خشک احساس خواهد شد. )
    با گذشت زمان و حضور نت های همراه کهربا به آرامی پر رنگ خواهد شد و از رایحه ملایم و نرم اولیه به رایحه ای کمی قدرتمند و غالب در عطر تبدیل می شود . انتخاب نت های همراه در کنترل کهربا بسیار دقیق و ظریف خواهد بود چرا که نت کهربا همچون نت وتیور قدرتمند و قوی است ، چنانچه در میزان استفاده از کهربا و نت های همراه آن دقت نشود ، کهربا به صورت نا زیبا و برجسته ( شیرینی زیاد ) خودنمایی خواهد کرد که این در عطرهای کهربایی نقطه ضعف بزرگی بوده .
    در ادامه با حضور نت چرمی و بخوری عطر به پایان عمر خود میرسد . این نت ها در فرایند کلی عطر قدرتمند نیستند ولی در زمان حضورشان در بستر عطر محسوس خواهند بود . البته چرم کمی پر رنگ تر خواه بود.

    فضای کلی : عطری کهربایی ( چوبی ، ادویه ای ( نیمه سبک )، کمی خشن و زبر ، نرم و شیرین و غلیظ نیست بلکه ملایم و چوبی خواهد بود کهربا ) با همراهی نت نوشیدنی و چای که نوعی خنکی و تازگی به حجم فضای عطر در پس زمینه اضافه میکنند .

    نکته : فضای ادویه ای ذکر شده به نوعی در رایحه ی کهربا حل شده است و به صورت مجزا احساس نخواهیم کرد .
    نکته : رنگ رایحه یک قهوای چوبی و نرم و ملایم که که پرتو نوری بر آن افتاده خواهد بود .
    نکته : Ambre Russe را شاید در کنار Ambre Sultan و 02 L`Air du Desert Marocain را بتوان شاید بهترین عطرهای کهربایی دانست .

    این اثر مناسب آقایان و خانم ها برای استفاده در فصل زمستان و پاییز خواهد بود .
    عطار اثر آقای Marc-Antoine Corticchiato و در سال 2005 طراحی شده است .
    پیوست ها
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.