قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 18-آبان-1395 05:06 ب.ظ توسط  مشاور و کارشناس عطر
Comme des Garcons Series 3 Incense: Avignon ( برخیز لازاروس )
 0 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مشاور و کارشناس عطر
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
18-آبان-1395 05:06 ب.ظ
    لازاروس لحظه لحظه در مهی تاریک و شفاف غرق میشد همچون غریقی در جریان آب دوار به سوی اعماق تاریکی در حرکت بود مغناطیسی او را در نهان تاریکی به خود میخواند ، پرتو نور خورشید ( حیات و زندگی ) هر لحظه از او دور میشد و او در دالان تاریک وهزارتوی مرگ ( تاریک ، کمی سیاه ، سفید ( خاکستری ) و گنگ ) در سفر بود .
    برخیز لازاروس !
    با این نهیب و فرمان ، سکوت و سکونی بر همه جا مستولی شد .
    لازاروس اکنون دیگر غرق شده نبود بلکه توسط رسنی که به کمر او بسته شده بود یا مغناطیسی ( بخور ) هدایت میشد و در سوی نور و گرما در حرکت بود و هرچه به نور نزدیک تر میشد از تاریکی و سیاهی کاسته میشد و هاله نور با گرمایی نرم و لطیف او را می جست ..
    ولیکن کام تلخ و تاریک و خاکستری دریای مرگ همچنان در کام او بود .

    این اثر یکی از بهترین آثار ارائه شده بخوری است که من تا به حال تست کردم ، مجذوب این همه ذوق ، دقت ، ظرافت و هنرمندی عطار گشتم . قبل از این عطر ، عطر دیگری از همین عطار برای من نماد عطر بخوری بود (Copal Azur ) در واقع با تست این عطر متوجه شدم که این عطر نسخه و الگوی اصلی عطار در ساخت عطرهای بخوری اش بوده استفاده از انواع صمغ ها ، پچولی ، چوب سدر و انواع ادویه با انتخاب و میزان مورد نظر عطار تقریبا در اکثر کارهای بخوری او وجود دارد و نوعی حس شوری خاص در ته بوی حداقل این دو اثر وجود دارد چون کارهای بخوری بیشتری تست نکردم نمیتوانم نظر بدهم .

    در واقع شاید بتوان گفت این اثر یک نوع مرجع عطرهای بخوری باشد .

    فضای بخوری صمغی به زیبایی در کنار فضای ادویه ای و چوبی در کنار هم قرار گرفت است و این زیبایی ، ظرافت و هماهنگی هنرِ هنرمند در کنار خلق ، رایحه ای بسیار خاص و جذاب از این اثر ، اثری خاص و زیبا را خلق نموده است .
    عطر با فضایی ادویه ای کمی عمیق و کمی متراکم و ساده آغاز شده ، ته بوی ادویه ای نعناع هندی به این فضای ادویه ای کمی عمق داده ، نوعی فضا و یا حسِ سفید ( شیرین نیست ، کمی نرم و ساکت است) همچون هاله ای سفید در این فضای ادویه ای کمی تاریک را تحت تاثیر قرار می دهد ، در ادامه عطر کمی خاکی شده و نرمی ایجاد شده و کمی لطافت ایجاد شده را از بین می برد ‌----- به اهستگی رایحه ی بخوری و دودی که در ابتدا خشن ، نافذ و کمی تاریک و خاکستری است به عطر اضافه میگردد ( در اینجا عطر فضایی گرافیتی ، مانند مغر مداد پیدا میکند ، یک جور حسِ خاکستر مانند ، تلخ و شور یا خاکستری که ته بوی شوری دارد ایجاد میکند ) . در همین حال رایحه ی چوبی سدر کمی رایحه بخوری نافذ اولیه را تعدیل و آرام میکند و عطر به فضایی ادویه ای چوبی و بخوری تبدیل میشود رایحه چوبی باعث عمق بخشیدن و به نوعی سیال کردن فضای ادویه ای و بخوری میشود ، این یعنی اینکه فضا های ذکر شده در بستر چوبی دارای محلی برای زندگی ‌‍‍‍‍‍، ثبات و خود نمایی پیدا میکنند ، مثل رنگ ها ، تا وقتی بر روی کاغذ و یا برای مثال در آب حل نشده نمیتوانند خود را نشان دهند .
    چوب سدر و یا سایر چوب های موجود در عطر و یا صمغ ها ( که شریان اصلی و بازیگر اصلی این عطر هستند ) اگر چه نت غالب عطر نیستند ولی میتوان گفت بستر و محل اتفاقات کلی عطر خواهند بود .
    بخور که بصورت نافذ تحت تاثیر چوب های عطر کمی ارام شده با اضافه شدن صمغ ها ذکر شده در نت های عطر باعث شده که نت بخوری که در حال سکون و یا شاید محو و مرگ است با قوام و جلای بیشتری ارائه گردد این بار نه به صورت خطی و برنده ، بلکه بسیار قوی ، پر رنگ ، لایه بندی شده این اتفاق با اضافه شدن صمغ المی که ته بویی ترش مانند دارد باعث ایجاد یک فضای متفاوت در ترکیب بخوری شده و در واقع با این تغییر رنگ سایر نت های بخوری که الیبانوم (Olibanum ) برای من مشهود تر است وارد عرصه میشوند ، این نت با شخصیت چوبی ، ادویه ای و بخوری خود در واقع نقطه رابط بین سه فضای کلی عطر ( بخوری ، چوبی ، ادویه ای ) است .
    با اضافه شدن الیبانوم به عطر بخور قوام گرفته و مجددا خود نمایی میکند ، بخور متراکم و دارای رنگ و لعاب شده و دارای روح میگردد و کمی از سیاهی و خشونت آن کاسته و نرم و شده ، الیبانوم با نوع رنگ ادویه ای خاصی که دارد باعث نوعی تبلور و منشوری شدن رایحه ی بخور و نوعی تندی خاص در ته بوی بخور میشود ، و با کمی رنگِ چوبی خود باعث استحکام فضای چوبی ، اتصال و انضمام در ساختار کلی عطر میشود .
    در پایان عمر عطر نوعی رایحه ی کمی صمغی مانند ( کمی شیرین ، نرم ، محو و گنگ ) در بطن فضای چوبی مشهود خواهد بود که نه میتوانم بگویم چوبی است و نه صمغی است .

    فضای کلی : عطری بخوری ( بخوری قوام یافته و پرداخت شده ، دارای عمقی ملایم ) چوبی ( ملایم ) ، ادویه ای ( که در فضای بخوری در ترکیب است . کمی خشن ، تند ، داغ و گداخته ) کمی خاکی ( یا خکسترمانند ) .

    این عطر یکی از مجموعه ی سری 3 ( بخور) برند Comme des Garcons که با نگاهی به ادیان مختلف ( این نسخه با نگاه به کلیسای کاتولیک ) ، توسط اقای برتراند دوشافور طراحی گشته است . این سری شامل 5 عطر می باشد .
    این اثر در سال 2002 طراحی گردیده است .
    این اثر برای آقایان و خانم ها ( گرایش بیشتر آقایان ) و فصل پاییز و زمستان طراحی شده است .
    پیوست ها
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.