قبلقبل Go to previous topic
بعدبعد Go to next topic
آخرین پست 06-آبان-1395 05:17 ب.ظ توسط  مشاور و کارشناس عطر
مردی از گجرات ، مردی از فلورانس (Spezie by Lorenzo Villoresi)
 0 پاسخ ها
ترتیب:
شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.
نویسنده پیام ها
مشاور و کارشناس عطر
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
06-آبان-1395 05:17 ب.ظ
    ما از الگوهای محبوب, الهام می گیریم.
    افرادی که هرگز در زندگیمان ملاقاتشان نکرده ایم, اما جهان را روشن نگاه می دارند!*

    روح بزرگ** در سفر زندگی به دنبال حقیقت و عشق از مسیرِ سبزِ گیاهان ( گیاه خواری ) ، ساده زیستی و زندگی در صلح و بدون خشونت گذر کرد ، تا با اندوختن تجربه ای گرانبها در پایان این سفر به گرمایی آرامش بخش ، ساده و تازه دست یابد .
    نفی خشونت ، بدون خشونت یکی از اهداف بلند آقای مهاتما ( روح بزرگ ) گاندی بود ، او برای این مبارزه با تکیه بر زندگی ساده (گیاه خواری و... ) ، جستجوی حقیقت و عشق در آیین برهما ، با کنترل حواس از طریق تفکر و سکوت ... سعی در نفی خشونت داشت. او دقیقا از نقطه مقابل و خلاف جریان حاکم موجود بر دنیا در تلاش بود تا خشونت موجود در دنیا را از بین ببرد.

    <من چیز جدیدی ندارم که به دنیا یاد بدهم. حقیقت و ضدخشونت بودن هم‌سن کوه‌ها هستند .>

    عطار این اثر نیز آقای لورنزو ویلورزی با استفاده از سبک عطاری سنتی ایتالیا در فلورانس و تلفیق آن با هنر عطاری مدرن و با استفاده از نت های شرقی ، مسیری خلاف جریان حاکم بر دنیای مد عطر انتخاب نمود و با خلاقیت مثال زدنی خود پنجره ای جدیدی برای علاقه مندان عطر باز نمود .
    فضای ارائه شده در این اثر Spezie ( ادویه ) و Piper Nigrum ( نوعی فلفل سیاه ) تقریبا یکسان بوده هر چند در Piper Nigrum با فضایی تازه ، سبز و خنک مواجه هستیم ولی از نظر استفاده از نت های هم خانواده ، طراحی ساخت و رایحه نهایی ارائه شده مشابه هستند .
    ترکیب هنرمندانه ، دقیق و شناخت بسیار بالای نت ها در مواجه با بکدیگر و ترکیب متفاوت انواع نت های گیاهی سبز و تازه با نت های ادویه ای که عموما گرم و شرقی هستند در واقع جمع اضداد بوده و این هنر والای او را نشان میدهد ، عطاری که صاحب سبک و روش خاصی در دنیای عطر می باشد .

    این افراد که جهان را روشن نگاه میدارند ممکن است ازگجرات و یا از فلورانس برخیزند .
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    عطر با فضای گیاهی کمی سبز و کمی تازه آغاز شده ( این سبزی تقریبا شاداب و تازه نبوده و تازگی نعناع هم گذرا بوده ، تلخ و سنگین نیز نیست ) ، فضای گیاهی مورد اشاره کمی محو بوده که با اضافه شدن نعناع کمی حسِ زندگی و تازگی به عطر اضافه میشود ، کمی تندی ادویه ای در ابتدا قابل احساس بوده که در پرتو فضای گیاهی و رایحه ی هل به زودی محو میشود ، رایحه هل که تقریبا در عطر غالب خواهد بوده و با ترکیب هنرمندانه با نت های گیاهی به آرامی به عطر اضافه شده ، نت هل با حضور فضای گیاهی تقریبا ته بوی ادویه ای خود را از دست داده به رایحه ای ادویه ای شیرینی شبیه بادیان رومی تبدیل خواهد شد منتها میزان حسِ گرمی و ادویه ای آن کمتر از هل خواهد بود .
    هل با ترکیب گیاهی تبدیل به رایحه ای شیرین ، نرم ، بدون ته بوی ادویه ای خاص خود با کمی تازگی خاص گیاهی تبدیل خواهد شد .
    در ادامه با اضافه شدن نت های ادویه ای دیگر به فضای عطر کمی فضای ادویه ای خشن ، گزنده ، گرم و کمی کثیف گیاهی ( خیلی خفیف ) و در ادامه چوبی خواهد شد .
    این ترکیب ادویه ای در قلب عطر کمی شرایط و بالانس عطر را تغییر خواهد داد به نوعی که رایحه هل برای لحظاتی محو و یا شاید گنگ خواهد شد و یا تحت تاثیر این ترکیب دچار چالش و نوسان خواهد شد در ابتدا بسیار ظریف با حضور فلفل سیاه فضای کلی عطر کمی خشن و زبر خواهد شد و رایحه ی عطر لبه دار به نظر می آید و از نرمی عطر کاسته شده ، سپس با اضافه شدن جوز هندی رایحه ای گزنده و تند و تیز به عطر اضافه شده با کمی ته بوی چوبی و سپس با اضافه شدن دارچین این فرایند به ارامی تبدیل به فضای چوبی خواهد شد و مجددا رایحه هل در این فضا خود را در بستری چوبی نشان خواهد داد .
    ترکیب ادویه ای قلب عطر با ترکیب هل ، فضایی ادویه ای تازه و سبکی را خلق میکند که این سبکی بخاطر انتخاب دقیق نت ها و همراهی نت های گیاهی می باشد که علاوه بر اضافه نمودن فضای گیاهی ، تازه و خاص در پس زمینه ی فضای کلی عطر شده ، همچنین باعث تعدیل رایحه تند و تیز ادویه ای و ارائه یک حسِ سبک ادویه ای خواهد گردید .
    نت خاص : حضور نت های گیاهی که ته بوی ادویه ای مانند و یا تلخ گیاهی دارند نظیر رزماری و اوکالیپتوس در این عطر بسیار مهم است چرا که این گیاهان علاوه بر ارائه فضای گیاهی ، تازه و خاصی که در پس زمینه ی فضای غالب ادویه ای ، چوبی عطر در جریان است ، در تعدیل ( نرم و تازه نمودن ) رایحه ی ادویه ای غالب عطر نیز نقشی کوچک و ریز اما حیاتی خواهند داشت . تک تک نت های موجود در عطر اگر چه مسیری ساده و مشخص را طی میکنند ولی در ساخت و فرایند کلی عطر و ارائه رایحه نهایی نقش دارند برای مثال نت های پایه ذکر شده این عطر اگرچه قابل تشخیص نیست ( برای من ) ولی بسیار جذاب و دارای کارکرد می باشد ، مانند برگ گوجه فرنگی !
    فضای کلی : عطری ادویه ای ( نرم ، سبک ، صاف ) با کمی عمق که گرایش به فضای چوبی دارد ، چوبی ملایم کمی ادویه ای با پس زمینه ای از فضای گیاهی خاص که باعث میشود عطر از یک فضای ادویه ای سنگین و عمیق خارج شده و نوعی تازگی و نورِ خاصی در ته بوی فضای کلی عطر اضافه نماید . فضای گیاهی مورد اشاره علاوه بر ایجاد نوعی عمق خاص باعث ایجاد نوعی سبکی و سیالی در فضای کلی رایحه ی ادویه ای و چوبی نیز خواهد داشت .

    در واقع آقای ویلورسی با استفاده از فضای سبز گیاهی سعی در تلطیف فضای ادویه ای دارد همچون آقای گاندی که با ساده زیستی در تلاش برای نفی خشونت و رسیدن به حقیقت تلاش مینمود .

    این اثر هنرمندانه مناسب استفاده در فصل پاییز و زمستان برای آقایان ( گرایش بیشتر مردانه ) و خانم ها خواهد بود
    سال ساخت اثر 1994

    * مریل استریپ : منبع کانال تلگرام 1 pezeshk
    ** https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%A7%D9%87%D8%A7%D8%AA%D9%85%D8%A7_%DA%AF%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C


    پیوست ها
    شما مجاز به پاسخ به این پست نیستید.