Go to previous topic
Go to next topic
آخرین پست 12-خرداد-1400 05:26 ب.ظ توسط  amirhoj hoj
مسابقه شماره 4
 22 پاسخ ها
نویسنده پیام ها
مشاور و کارشناس عطر
کاربر فعال
کاربر فعال
Posts:380


--
16-خرداد-1395 02:32 ب.ظ
    با سلام
    در این نوبت در واقع سوالی مطرح نمیشود ، بلکه ما از شما یک دیدگاه و نظر میخواهیم .
    چرا ما در تابستان عطرهای خنک ، تازه ، استفاده میکنیم ، یعنی در واقع چرا نباید عطر گرم و سنگین در تابستان استفاده کنیم ، لطفا در کنار این نظر همچنین 5 عطر خنک و تازه که مناسب فصل تابستان و یا بهار نیز که دوست دارید معرفی فرمایید .
    لطفا پاسخ های خود را در همین مکان درج فرمایید . و ترجیحا نگاه ، زاویه و احساس خود را بیان فرمایید .
    زمان پاسخ گویی : تا پایان روز 30 خرداد ماه
    جوایز : یک عدد عطر از برند Aigner = Aigner No 1 Sport و Aigner = Aigner Too Feminine هر کدام به قیمت 1580000 ریال برای 2 نفر از شرکت کنندگان .
    سيد محمد علي قرشي
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:11


    --
    17-خرداد-1395 02:33 ب.ظ
    با سلام و روز بخير خدمت همه عطر دوستان محترم
    انتخاب و خريد و استفاده از عطر و ادكلن ، معيارهايي دارد كه در صورت رعايت شدن ، بهترين رضايتمندي را براي ما به ارمغان خواهد آورد. بحث سازگاري فصلها و نوع ادكلن انتخاب شده، يكي از مهمترين ملاكهاي انتخاب عطر و ادكلن است.
    مقوله فصلها براي هر اقليمي متفاوت است . در كشور ما كه مشخصا چهار فصل هست ، اين مسئله بيشتر بايد رعايت شود.لازم است ادكلن و عطر با در نظر گرفتن فصول سال ( گرمي و سردي و رطوبت هوا ) انتخاب و مورد استفاده قرار گيرند. احساس ما انسانها از گرمي و سردي در دماهاي مختلف ، تقريبا مشترك است. دماي بهينه كه به آن دماي آسايش گفته مي شود ، براي انسانها ، دماي بين 24 تا 25 درجه سانتيگراد مي باشد. دماهاي كمتر و بيشتر از اين مقادير، در ما احساس سرما و يا گرما را ايجاد مي كند. در مواقعي كه از احساس آزار دهنده سرما و يا گرما به ستوه آمده ايم ، استفاده از عطر و ادكلن مي تواند اين احساس نا خوشايند را تعديل كند و بهبود ببخشد. اصولا عطرهاي گرم ، در ما حس گرما و حرارت را القاء مي كنند و برعكس ، عطرهاي خنك و شاداب ، حس خنكي و طراوت را به ما منتقل مي كنند. بنابراين براي ايجاد حسي بهتر و لذت بخش تر ، ميتوانيم با استفاده درست از عطرها ، احساس خوشايندتري از محيط اطرافمان را كسب كنيم. به اين منظور هر عطر و رایحه ای را نمی توان برای روزهای گرم تابستان استفاده کرد. گرماي تابستان بوي عطر ما را بيشتر مي کند، ماندگاري آن بيشتر مي شود و اين به دليل اين است که گرما روي رايحه ها تاثير مي گذارد و بايد از رايحه هاي خنک استفاده کنيم. همچنين در زمستان به خاطر نفوذ سرماي هوا و از بين بردن بوي عطر، از رايحه هاي گرم- شرقي- تلخ استفاده کنيم.
    در روزهای گرم تابستان لازم است بیشتر سراغ رایحه های تلخ و سرد با بوی خنک و ترش برویم تا ماندگاری عطر بیشتر باشد. برای تداعی صبح های باران خورده و بوی برگ درختان ، سراغ رایحه هایی که در آن از اسانس چوب سدر، کاج و عطر شکوفه های پرتقال و گریپ فروت استفاده شده، برویم. نکته مهم استفاده از رایحه ها و عطرهای خنک در تابستان، باز شدن ذهن و رفع خستگی ناشی از گرماست. تا حالا دقت کرده اید که در روزهای گرم، یک دوش خنک چقدر می تواند حالمان را جا بیاورد؟ استفاده از عطرهای خنک و ترش هم همین حس را به ما انتقال خواهد داد. از نظر روانشناسی، بوهایی که از اطراف به مشام می رسد، مهم ترین عامل در تداعی خاطره های تلخ یا دلنشین محسوب می شوند، لذا بو و احساس، رابطه نزدیکی با هم دارند. بو کردن رایحه ، واکنش مثبتی در مغز ما ایجاد مي كند و باعث می شود تا ما احساس خوبی داشته باشيم. ثابت شده است بوهایی که منشا طبیعی دارند، با تاثیر روی سیستم عصبی مرکزی و متابولیسم بدن، در بروز احساسات شخصی ، نقش کاربردی ایفا می کنند.
    با توجه به توضيحات بالا فرض كنيم در دماي 43 درجه سانتيگراد و يا بيشتر در شهرهاي جنوبي كشورمان ، يكي از عطرهاي خنك و شاداب زير را استفاده كنيم :
    1- Terre D`Hermes Eau Tres Fraiche
    2- Nautica Voyage
    3- Chanel Allure Homme Edition Blanche for men
    4- Aqua Universalis Maison Francis Kurkdjian for women and men
    5- Colonia Club Acqua di Parma for women and men
    در اينصورت حس خنكي و طراوت آن مي تواند تا حد زيادي احساس گرما و رطوبت آنجا را كاهش دهد. بر عكس فرض كنيد در همين مثال از ادكلني گرم و تند مثل Thierry Mugler A Men Pure Havane for men و يا Amouage Epic Eau De Parfum For Men استفاده كنيم ، در اينصورت ، حس گرمي و تندي اين عطرها بر شدت گرماي محيط افزوده و ما را دچار آزار بيشتري ميكنند.
    بهرام ف
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:1


    --
    17-خرداد-1395 04:22 ب.ظ
    با درود فراوان خدمت تمامی دوستان عطر دوست
    اینکه چه عطری مناسب چه فصلی است، دقیقا به فرهنگ استفاده از عطر برمیگرده. بعضی عطرها ذاتا گرم هستند و با اسپری آنها بر روی پوست احساس گرما به انسان دست میده و همچنین این عطرها به علت قدرت تبخیر بالا در دمای پایینتری تبخیر میشوند و به همین دلیل باید در فصول سرد مورد استفاده قرار گیرد. در مقابل عطرهایی هستند که با اسپری آنها بر روی پوست و استشمام رایحه حس خنکی و شادابی در مغز ما ایجاد میشود. به این دسته از عطرها واژه خنک اطلاق میشود. از جمله عطرهای معروف این دسته عطرهای آکواتیک هستند که حس قرار گرفتن در کنار دریا و یا دریاچه را برای ما تداعی میکنند. اینگونه عطرها یه علت قدرت تبخیر پایین نیاز به گرمای بیشتری برای تبخیر شدن دارند و برای همین میبایست در فصول گرم استفاده شوند. تا اینجای بحث قضیه فقط به خود شخص مربوط میشد ولی این را هم باید در نظر داشت که اطرافیان ما نیز در استشمام بوی عطر ما نیز شریک هستند. پس برای رعایت حال آنها باید به خنک و یا گرم بودن عطر توجه نمود و عطرهای مناسب فصل را انتخاب کنیم تا باعث آزار و اذیت دیگران نشویم.
    از جمله عطرهای خنک که در فصول گرم مورد پسند بنده است عبارت است از:
    1- Lalique encre noir sport
    2- cool water davidoff
    3-Terre D`Hermes Eau du toilette
    4- Creed aventus
    5- He wood ocean wet
    سید امیرحسین احمدیان
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:1


    --
    19-خرداد-1395 02:18 ق.ظ
    با سلام
    عطر و ادکلن از جمله نیازهای غیر قابل انکار فصل گرم تابستان است، نیازی که اغلب در این فصل علاوه بر کمک به رفع بوی بد بدن، امکان خنکی و حفظ طراوت را نیز به فرد می دهدشما هم مثل
    همه ی افراد نمی خواهید در فصل تابستان در محیط کار و دیدار های دوستانه از خود خاطره ای با بوی بد ثبت کنید برای همین بیشتر به استفاده از عطر و ادکلن ها پناه می برید و از عطرهای سرد که در واقع اين قبيل عطرها معمولاً بوي تميزي، جواني، و انرژي مي دهند. درون مايه رايحه اين قبيل عطرها بوي اقيانوس ها را در ذهن زنده مي كند. در اسم چنين عطرهايي اغلب نام "آب " ، "يخ " ، "باران " ، و يا "خنك " به كار مي رود و معمولاً در شيشه هاي آبي توليد شده و جعبه هاي بسته بندي آنها نيز به رنگ آبي انتخاب مي شوند. خانواده اين قبيل عطرها بيشتر براي خانم هاي فعال و ورزش دوست پيشنهاد مي شود.
    (در ميان رايحه ها بيش از هر چيز رايحه پرتقال، بهارنارنج، درخت كاج، چوب صندل و نعناع به دليل خنك بودن، حس تازگي به به انسان منتقل مي كنند و براي تابستان پيشنهاد مي شود).
    اما هر عطری را نمی شود در تابستان استفاده کرد- نکاتی را در مورد عطر های تابستانی وجود دارد که به آن می پردازم .
    بهتر است بیشتر سراغ رایحه های تلخ و سرد با بوی خنک و ترش بروید تا ماندگاری عطر بیشتر باشد.همچنین در روزهای گرم تابستان برای تداعی صبح های باران خورده و بوی برگ درختان سراغ رایحه هایی که در آن از اسانس چوب سدر، کاج و عطر شکوفه های پرتقال و گریپ فروت استفاده شده، بروید. نکته مهم استفاده از رایحه ها و عطرهای خنک در تابستان، باز شدن ذهن و رفع خستگی ناشی از گرماست. تا حالا دقت کرده اید که در روزهای گرم، یک دوش خنک چقدر می تواند حالتان را جا بیاورد؟ استفاده از عطرهای خنک و ترش هم همین حس را به شما انتقال خواهد داد. از نظر روانشناسی، بوهایی که از اطراف به مشام می رسد، مهم ترین عامل در تداعی خاطره های تلخ یا دلنشین محسوب می شوند.
    خلاصه کلام اینکه در روزهای گرم تابستان نمی توانید انتظار داشته باشید رایحه دلنشین دلخواه تان تمام روز با شما بماند البته این رایحه در همان زمان کوتاه هم به قدر کافی پخش می شود و دقیقا به همین دلیل است که شما در فصل تابستان بیشتر از هر فصل دیگری رایحه عطر اطرافیان تان را حس می کنید. برای ماندگار شدن عطرهای خنک تابستانی تنها تکرار استفاده از ادکلن راهکار امر است در غیر اینصورت هر نوع عطر و ادکلنی در این دمای بالای هوا از بین می رود. عطر خنک عطری است که در شما احساس خنکی دلچسبی ایجاد کند. انتخاب این عطر هم اصلا سخت نیست کافی است عطر یا ادکلنی را انتخاب کنید که باز کردن در آن و بوییدنش همان باشد و احساس برخورد نسیم ملایم و دلنشین بهاری با پوست را به شما القاء کند.
    از مشهورترين انواع اين عطرها مي توان به موارد زير اشاره كرد:
    Issey Miyake L'Eau de Issey -
    Bulgari Blu Notte -
    Marc Jacobs Rain -
    Giorgio Armani Acqua di Gio -
    Davidoff Cool Wate -
    علی اکبر آباده ای
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:3


    --
    20-خرداد-1395 11:17 ق.ظ
    با عرض سلام ، عطرهاي خنک معمولاً بوي تميزي، جواني، و انرژي مي دهند. همانطور که در روزهای گرم، یک دوش خنک می تواند حال آدم را جا بیاورد استفاده از عطرهای خنک و ترش هم همین حس را به آدم انتقال خواهد داد. استشمام این عطرها معمولا باعث می‌شود که طعمِ میوه‌هایی مانند خیار و هندوانه را به خاطر بیاوریم. در ميان رايحه ها بيش از هر چيز رايحه پرتقال، بهارنارنج، درخت كاج، چوب صندل و نعناع به دليل خنك بودن، حس تازگي به انسان منتقل مي كنند و براي تابستان پيشنهاد مي شود. رايحه اين قبيل عطرها بوي رودخانه و آب را در ذهن زنده مي كند. اغلب اسامی عطرهاي خنک با نام "water " ، "ice " ، "rain " ، و يا "cool " و "sport " به كار مي رود و معمولاً در شيشه هاي آبي ( آبی جزو رنگهای سرد است ) توليد شده و جعبه هاي بسته بندي آنها نيز به رنگ آبي انتخاب مي شوند. عطرهای خنک بيشتر براي افراد فعال و ورزش دوست پيشنهاد مي شود. همانند عطرهای زير:

    Bulgari Blu Notte
    Issey Miyake L'Eau de Issey
    Flower by kenzo summer
    Bleu de Chanel
    Dior Fahrenheit
    Bvlgari BLV EDP
    Giorgio Armani Acqua di Gio
    Marc Jacobs Rain
    Davidoff Cool Water
    همچنین در روزهای گرم تابستان برای تداعی هوای باران خورده و بوی برگ درختان از رایحه هایی که در آن از اسانس نعناع ، چوب سدر، کاج و عطر شکوفه های پرتقال و گریپ فروت استفاده میشود. نکته مهم استفاده از رایحه ها و عطرهای خنک در تابستان، باز شدن ذهن و رفع خستگی ناشی از گرماست. در گرما یا تابستان، از عطرهای سرد و به میزان بیشتر استفاده میکنیم . الکل موجود در ادکلن های مختلف در گرما سریع تبخیر می شود. احساس خنکی و سردی عطر نیز برای دیگران خوشایند است.
    در فصل بهار معمولا از عطرهای استفاده می شود که بسیار ملایم هستند و شامل عطر گل های بنفشه ، منگولیا و تمشک می باشند.
    هرچقدر هوا به سمت گرمی پیش میرود برای آنکه رایحه یک عطر از بین نرود باید تعداد دفعات بیشتری از آن عطر استفاده کرد. عطر سرد عطری است که حس خنکی و تازگی را القا ‌کند. عطرهای سرد باعث آرامش روحی نیز می‌شوند. در باشگاه‌های ورزشی، هوای داخل باشگاه را معمولا با رایحه‌های سرد و ترش مطبوع می‌کنند.
    عطرهای گرم و شیرین باعث ایجاد گرمای بیشتر و کلافگی می شوند لذا استفاده از عطرهای خنک ضروری است. در واقع گرمای هوا به پخش بیشتر رایحه کمک می کند و همین باعث می شود اثر عطر در روزهای گرم خیلی زود کم رنگ شود. از طرف دیگر تعریق زیاد در روزهای تابستانی هم باعث می شود تا شما نیاز بیشتری به استفاده از عطر و ادکلن پیدا کنید چون رایحه دلنشین انتخابی شما به خاطر همین تعریق خیلی زود اثرش را از دست می دهد.
    معمولا پوست های خشک قابلیت مناسبی برای نگهداشتن مولکول های عطر ندارند بنابراین اگر پوست خشکی دارید، بهتر است حتما قبل از استفاده از عطر پوست تان را مرطوب کنید. به طور کلی چربی روی پوست تاثیر زیادی در ماندگاری عطر روی بدن دارد، پس بهتر است همیشه به خصوص در روزهای گرم تابستانی اول از کرم های مرطوب کننده ها استفاده کنید و بعد سراغ عطر بروید
    با اينكه بر روي جعبه عطر هيچ مطلبی از نوع تركيبات معطر آن ديده نمي شود، ولي شناسايي ويژگيهاي روغنهاي معطر كمك بزرگي به انتخاب و خريد عطر مي كند. به عنوان مثال ، نعناع بوی خنك و تر و تازه دارد و نعناع باعث جلاي مغز مي شود. بسيار پرطراوت براي آدمهاي گرمايي است.


    علی اکبر آباده ای – ارومیه - ۰۹۱۴۳۴۰۴۲۰۹

    محمد حسین کاشانی
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:1


    --
    21-خرداد-1395 06:43 ب.ظ
    طبیعی هست که در فصل تابستان بدلیل گرمی هوا عطرهای خنک متبوع و مطلوب هستند همانطور که در فصل زمستان عطرهای گرم.
    اینکه نباید در تابستان عطر گرم استفاده کرد یک گزاره و هنجار اجتماعیست و مثل تمام هنجار های اجتماعی دربرگیردنده مصلحت اجتماع و زندگی اجتماعی هستش. چرا که استعمال عطرهای گرم و با پخش بوی بالا در مکان های عمومی و در فصل تابستان امکان آزار و اذیت دیگران را در پی دارد و به نوعی بی احترامی به حقوق دیگران است پس همانطور که مثلا در مکان های عمومی نباید سیگار کشید در فصل تابستان نیز نباید عطر گرم مصرف نمود. البته تمامی این موراد عرفی هستش و برمیگرده به عرف و فرهنگ هر اجتماع.
    به شخصه چون بیشتر در حال حاضر روغن معطر مصرف میکنم و این موراد معمولا پخش بوی بالایی ندارند در فصل تابستان نیز مثل زمستان عطرهای گرم استفاده میکنم.
    عطرهای تابستانی مورد علاقه بنده:
    1- کرید جاغدین د آمالفی
    2- جیمز هیلی سل مارین
    3-سن لورن غیو گوش
    4-آتلیه کالان اورنج سنگوین
    5-فلوریس JF
    nahid jalilyan
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:1


    --
    21-خرداد-1395 07:32 ب.ظ
    اینکه ما چرا در تابستان از عطرهای خنک و تازه استفاده می‌کنیم تنها به یک دلیل است گرمای هوا و تأثیری که گرما روی سیستم فیزیولوژیک بدن دارد. ما در تابستان برای کاهش دمای بدن و مقابله با گرمای هوا اقداماتی مثل گرفتن دوش آب خنک، نوشیدن شربت‌های حاوی آب لیمو، بهارنارنج، برگ نعنا، بیدمشک و یا خوردن میوه‌هایی مثل هندوانه، خیار، طالبی و یا حتی بعضی ادویه‌های تند مثل زنجبیل و فلفل قرمز هم برای این کار مفید هستند. معلوم می‌شود که این مواد سیستم فیزیولوژیک بدن را در مقابل گرما تنظیم می‌کند پس دلیل ندارد بوییدن آنها این کار را انجام نده به خصوص که انسان‌ها به طور طبیعی حافظه‌ی بویایی بسیار قوی‌تری نسبت به حافظه‌ی چشایی یا بینایی دارند و این به خاطر ارتباط مستقیم گیرنده‌های حس بویایی با سیستم لیمبیک مغز است. این بخش از مغز مرکز پردازش هیجان و یادآوری و حافظه را به عهده دارد. معنیش این است که احتمال اینکه انسان چیزی را که رایحه‌ی آن را حس کرده و خاطره مربوط به آن را به یاد بیاورد بسیار بیش‌تر از وقتی است که آن را صرفا دیده یا چشیده. عطرهای خنک معمولاً از ترکیبات دارای طبیعتی خنک گرفته شده‌اند و احساساتی را در انسان برمی‌انگیزند که یادآور خاطرات مربوط به آنهاست. مثل آب، خاک، ریشه‌ی گیاهان، سرو، کاج، هندوانه، خیار، بوهای سبز، بوهای اوزونیک (اقیانوسی) بوهای علفی، سرخسی و مرکبات. خب وقتی که عطر خنکی را بو می‌کنیم یک سری احساسات در ذهن انسان بیدار می‌شود که یادآور خنکی، سبکی و هوای تازه است و نتیجه‌ی بیدار شدن این احساسات در مغز پیام‌های عصبی در جهت خنک شدن بدن است. و همه اینها مقابل استفاده عطرهای گرم و سنگین است. چون همه در تابستان دنبال هوای خنک و سبک هستند نه گرم و سنگین.
    عطر خنک و ترش مثل joy of pink lacoste و armani eau pour homme خنک و تلخ مثل paradiso azzurro roberto cavalli و piper nigrum lorenzo villorosi و خنک و شیرین مثل fierce cologne abercrombie & fitch و iskander perfume d'empire یا حتی aigner too feminine.
    behnam Gh
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:48


    --
    22-خرداد-1395 05:56 ب.ظ
    عطرای که به حساب عطرای فصول سرد هستن از یه سری ترکیبات استفاده میشن که وقتی تو هوای خیلی گرم استفاده بشه کاملا تغییر ماهیت میدن یعنی کیفیت عطر شدیدا میاره پایین جدایه این هم خود طرف اذیت می کنه هم اطرافیان ,
    تو گرمای تابستون معمولا ترکیبان مرکباتی خیلی حال خوب می کنه یا مرکباتی و گلی
    Aqua Allegoria Pamplelune
    Eau d'Hadrien Annick Goutal
    Ninfeo Mio Annick Goutal
    Le Jardin de Monsieur Li Hermes
    Hermes Terre d'Hermes Eau Tres Fraiche
    SINA EE
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:2


    --
    23-خرداد-1395 02:47 ق.ظ
    با سلام
    همانطور که در تابستان با خوردن یک بستنی خنک و یک شربت خنک حالمون جا میاد و در مقابل، وسط گرمای تابستان یه سوپ گرم و سنگین حتی اگر خیلی هم خوشمزه باشه دلمونو میزنه و ممکنه دست رد به سینش بزنیم، صحبت عطر هم از این مثال مستثنی نیست،در هوای گرم یه عطر خنک و تازه حال مارو جا میاره و در مقابل استفاده از یه عطر سنگین و گرم در تابستان حتی اگر عطر خیلی خوبی هم باشه ممکنه تاثیر برعکس روی ما بذاره، حتی اگر هم ما با اون عطر گرم وسط گرمای تابستان راحت باشیم، اگر یه کمی هم فکر اطرافیانمون باشیم که قراره عطر ما حتی گذرا و کوتاه از مشامشون بگذره و شاید حس و حال بدی براشون تداعی بشه،شاید از این حس راحتیمون صرف نظر کنیم بهتر باشه.پس چرایی اینکه در تابستان عطرهای خنک و تازه مناسب تر هستند و استفاده از عطرهای سنگین و گرم در تابستان نامناسب، پر واضح میباشد.
    عطرهایی که در فصلهای گرم سال استفاده کردم میتونم از Davidoff Cool Water for men ، Atelier Cologne Vativer Fetal ، Polo Blue، Polo Red White & Blue و Allure Homme Sport Chanel نام ببرم که همه مواردی رو که نام بردم هر کدام به نحوی برام زیبا و دل انگیز هستند برای من حس خوبی رو در هوای گرم ایجاد میکنند.
    ***
    آرمین ذوالفقار
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:2


    --
    23-خرداد-1395 01:25 ب.ظ
    استفاده از عطرهای خنک یا سرد در تابستان باعث حس شادابی و آرامش و رفع خستگی میشه که خوشاینده
    کلا بوهای خنک ماندگاری کمی دارند که در گرمای تابستان کلافه کننده نیستن
    در مقابل استفاده از عطرهای گرم در هوای گرم تابستان باعث تشدید احساس گرما شده و کلافگی و اذیت شدن استفاده کننده و اطرافیان رو در بر داره
    مثال : ایو سن لورن ل هوم اسپرت - ورساچه پوغ اوم - جیورجیو آرمانی آکوا دی جیو اسنزا - ازارو کروم اسپرت - ایسه میاکی لئو د ایسه پورهوم
    لیلی سهم
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:2


    --
    23-خرداد-1395 07:45 ب.ظ
    باسلام
    هرکسی برای استفاده عطر دو دسته دلیل داره.یسری از این دلایل به خود شخص مصرف کننده برمیگرده،مثل احساس لذت از رایحه خوش یک عطر،احساس آرامش،افزایش اعتمادبنفس و...یک دسته هم به سایرین برمیگرده،خانواده،دوستان،همکاران و حتی افراد غریبه که در طول روز باهاشون برخورد داریم،عطر ما رو استشمام میکنن وتحت تاثیرش قرار میگیرند
    بنظر من هردوی این موارد مهم هستن و باید هردو رو مدنظر قرار داد.نه انتخاب و استفاده از عطر صرفاً برای خوشایند دیگران درست هست و نه بی اهمیت شمردن اطرافیان
    اینکه چرا باید درطول تابستان و درکل در روزهای گرم سال از عطر خنک استفاده بشه هم یکسری دلایل شخصی داره که در هرشخص بعضیا یا تمامشون صادق هستن
    ۱.احساس شادابی
    عطرهای خنک باطراوت و شاداب و به اصطلاح فرش هستن و باعث سرحال آمدن و احساس سبکی و تازگی شخص مصرف کننده و دور شدنش از کسالت و رخوت ناشی از گرما میشن
    ۲.احساس تمیزی
    درطول روزهای گرم تعرق بیشتر هست.اکثر عطرهای خنک رایحه تمیزی دارند و ضمن جلوگیری از بوی بد بدن و لباس،باعث میشن شخص احساس تمیزی کنه،حسی ک گویا همون لحظه استحمام کرده
    ۳.جذابیت خنکی در گرما
    گرم بودن هوا باعث میشه آدم بی اختیار جذب چیزهای سرد و خنک بشه.علاوه بر عطر،این تمایل در مورد غذاها و نوشیدنی ها،لباسها و محیط های خنک هم صادق هست.عطرهای خنک میتونن مثل یک نوشیدنی خنک، گرمای هوا رو قابل تحمل کنند و برای شخص،گوارا و دلپذیر باشند
    ۴.ترکیبات مناسب فصل
    عطرهای خیلی گرم و خیلی شیرین،مناسب دمای خنک هستند و میتونند در هوای گرم،باعث سردرد،کلافگی و حتی آلرژی بشن،ضمن اینکه رایحه اونها گاهی در محیط گرم جوری تغییر میکنه ک متفاوت با پاییز و زمستان بنظر میرسه و میتونه تند،غلیظ،چسبنده و درمجموع آزاردهنده و ناخوشایند بنظر برسه
    ۵.حس به روز بودن
    همه ما بی اختیار دوس داریم به روز باشیم.مثلا در بهار گاهی هوا معتدل هست،گرم نیست ولی باز هم پوشیدن یک ژاکت کاموا به ما حس خوبی نمیده،هر فصل مقتضیات خودش رو داره و تبعیت از اون لذت‌بخش و جذابه،مثلا خود من با شروع بهار بیشتر جذب عطرهای گلی و سبز میشم،با شروع تابستون عطرهای مرکباتی،عطرهایی ک رایحه میوه های استوایی و یا تابستانی داشته باشن و یا آکواتیک و یادآور دریا و تفریحات تابستانی باشن جذابتر میشن

    تمام این دلایل مربوط به خود شخص مصرف کننده هستن هرچند اطرافیان هم میتونن از این مزیت ها بهره مند بشن،ولی عده ای هم هستن که به اکثر عطرهای خنک علاقه ای ندارند و ابراز می کنند که عطرهای گرم محبوبشون رو به عطرهای خنک ترجیح میدن،اینجا هست ک دلایل مربوط به سایرین موضوعیت پیدا میکنه.انسان موجودی اجتماعی هست و عطر هرکس،علاوه بر خودش،مخاطبین دیگه ای هم داره.هیچکس دوست نداره که موجب سردرد و احساس خفگی اطرافیانش بشه و یا از دیگران بازخوردهای منفی راجع به عطرش دریافت کنه،خیلیا حتی اگر بازخوردی نشون ندن ولی در برخورد با عطر گرم ما،در محیط گرم کلافه و مشمئز میشن و در انتظار دور شدن از محیطی که ما در اون هستیم بی قراری میکنن،این عین خودخواهی هست
    در نتیجه به نظر من حتی اگه به عطرهای گرم علاقه داریم،در ماهه‌ای گرم میتونیم اونها رو در خلوت خودمون
    استفاده کنیم و در جمع سراغ عطرهای خنک و یا لااقل عطرهای معتدل ملایمتر و با پخش کمتر بریم
    بشخصه برای روایت،شدیدا فصل بندی قایل هستم و مطمئنم امروزه عطرها آنقدر متنوع و مختلف هستند که در بین انواع عطرهای خنک(مرکباتی، آکواتیک،گلی،چوبی،میوه ای،پودری و....)مسلما باب طبع هرکسی پیدا میشه
    چند نمونه از عطرهای تابستانی یا بهاره مورد علاقم:
    Boucheron quatre
    Amouage honour
    Lanvin romeur2 rose
    Elie saab l'eau couture
    Hermes le Jardin de monsieur li
    محسن کریمی
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:2


    --
    23-خرداد-1395 07:45 ب.ظ
    عطرهای خنک ایجاد طراوت و شادابی ایجاد میکنند و در نتیجه تابستان را قابل تحملتر اما عطرهای گرم در تابستان با حجم بوی زیادی که ایجاد می کنند اذیت کننده اند. البته من به شخصه با اکثریت عطرهای گرم مشکل دارم و دوستشون ندارم. به همین خاطر در تمام سال از عطرهای سرد و یا حداکثر ملایم استفاده می کنم
    1-Tokyo Bloom The Different Company
    2-Bleu de Chanel
    3-Aqva Pour Homme Bvlgari
    4-Acqua di parma Blue Mediterraneo
    5-Cool Water Davidoff
    6-Clinique Happy


    امید نعمتی
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:5


    --
    24-خرداد-1395 10:28 ق.ظ
    سلام خدمت همه ی دوستان شقایقی.
    شاید بهتر باشه که با این سوال شروع کنم نوشتم رو که ،در تابستان از چه نوع عطری استفاده کنیم؟
    خب همونطور که تمام شما عزیزان میدونید،تقریبا هر فصل عطرای مخصوص به خودش رو داره که بهتره اون سبک از عطرها توی فصل مربوطه استفاده بشه.
    یک عطر خوب میتونه وجه تمایز شما با بقیه افراد باشه و همینطور میتونه به خوبی شخصیت شما رو برای دیگران شرح بده.
    در تابستان بوی عطر ها بیشتر به مشام میرسه و دلیل این هم (دلایل متعددی داره) این هست که به خاطر گرمای هوا ،فعالیت مولکول های سازنده ی عطر شما بیشتر میشه و در نتیجه قدرت پخش عطر شما برای لحظاتی فوق العاده میشه و بعد از اون کاملا ضعیف میشه و به این صورت هست که عطرها در تابستان خیلی زود محو میشن.
    یک دلیل دیگه هم که توی تابستون بوی عطر بیشتر به مشام شما میرسه این هست که افراد برای محو کردن بوی عرق خودشون به لباس ها و پوست خودشون عطر زیادی میزنن .(این کار یک فاجعه هست،ترکیب بوی عرق و بوی عطر...)
    البته همونطور که توی اول متن نوشتم ،هر عطری رو نباید در تابستان استفاده کرد.بهتر است که در تابستان سراغ عطرهایی بریم که تداعی کننده بوی باران و بوی شاخ و برگ درختان و شکوفه های پرتقال باشند(نظر شخصی).
    نکته ی مهم در استفاده از این رایحه های خنک در تابستان این است که باعث رفع خساگی و باز شدن ذهن شما خواهند شد.همونطور که در روزهای گرم تابستان یک دوش خنک بسیار دلچسب میتونه باشه ،استفاده از عطر هایی که سرشار از انرژی و خنکی هستند هم حال و هوای شما رو تغییر خواهد داد.
    در نهایت فراموش نکنید که طبق نظر روانشناسان بوهایی که از اطراف به مشام میرسند،مهم ترین عامل تداعی کننده خاطرات هستن،پس تا میتونید توی انتخاب عطر خودتون دقت کنید تا خاطرات خوبی رو از خودتون توی ذهن اطرافیان به جا بزارید.
    خوشبو و سبز باشید.
    امید نعمتی
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:5


    --
    24-خرداد-1395 10:32 ق.ظ
    عذر میخوام ،فراموش کردم نام عطر ها رو بنویسم.
    Acqua di Gio Profumo
    L'Eau d'Issey Pour Homme Yuzu
    Dunhill Pure
    Bvlgari Man Extreme
    Acqua di Gio Essenza
    Chrome Legend
    L'eau Par Kenzo for Men
    مازیار بهروز
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:16


    --
    25-خرداد-1395 03:36 ب.ظ
    عرض ادب
    بویایی یکی از حواس پنجگانه و اعجاب انگیز ترین این حواس است، حسی که نبود یا حتی خلل در آن، عملکرد هر چهار حس دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد، در حالیکه حتی فقدان هر چهار حس دیگر بویایی را قویتر می کند (شنوایی هم تا حدودی اینطور است.) ... حسی که قادر است تمام عیار، تمام ادراکات سایر حواس را حتی بهتر از واقعیتشان تداعی و تصویر کند ... حسی که خاطرات را حک می کند ... تا ابد ... بوی تند، بوی گرم، بوی شیرین، بوی نیش، بوی پودری و ... و ... و ... تنوع بینظیر و بی پایانی که محصول هیچ یک از حواس نیست مگر بویایی ...
    احساس آدمی و درکش از محیط که از آرامش محض تا حد انزجار متغیر است، تابع مستقیمی ست ازادراک این پنج حس، مثل درک سرما و گرما، انواع مزه ها، زبری و نرمی، تصاویر و صداها، انواع بو ها و ... خوب با این وجود منطقی به نظر می رسد که در فصل های گرم برای القاء حس خنکی و طراوت و مطلوب تر کردن شرایط و تاثیر محیط، عطر های خنک انتخاب مناسب تری باشند و برای فصل های سرد هم عطر های گرم، اما بنده این تفسیر را "اشتباه مصطلح" تعبیر می کنم! ... غلط نیست اما گزاره صحیح هم نیست ...
    اگر دست خود را از درون آب گرم به آب ولرم وارد کنید احساس سرما می کنید ... اگر پس از نوشیدن یک لیوان آب تگری کمی آب خنک بنوشید احساس می کنید آب گرم است ... اگر پس از خوردن یک کیک شکلاتی پرملات یک حبه قند روی زبان خود بگذارید شیرینی آنرا حس نمی کنید ... اگر از جایی پر سرو صدا وارد مکانی ساکت شوید احساس آرامش می کنید اما سکوت طولانی مدت شکنجه است ... ادراک حواس انسان تابع شرایط محیطی است و این شرایط در هر زمان و موقعیتی متفاوتند ... نکته جالب دیگر اینست که در فصل های گرم ما بیشتر زمان خود را در محل یا مکانی خنک سپری می کنیم حتی زمانی که داخل اتومبیل هستیم و در فصل های سرد هم همینطور در مکان های گرم ...
    یک عطر تمام عیار، در هر شرایطی، فرقی نمی کند کدام فصل، تصاویری لذت بخش، متفاوت و خاطره انگیز تصویر می کند... چه خنک باشد و چه گرم ... مثل خوردن بستنی توت فرنگی با خامه روی مبل راحتی کنار شومینه وسط چله زمستان ... یا یک فنجان قهوه داغ و غلیظ پشت میز کار زیر کولر گازی، سر ظهر تابستان ... یا تصویری از اردیبهشت شیراز وقتی پاییز ولیعصر را قدم می زنید ... و ... و ...
    نکته این که اگر بازخورد دیگران را به لذتی که خودتان از عطر می برید ارجح می دانید بهتر است دیدگاه بنده را نادیده بگیرید!
    یکی از عطرهایی که بنده از ابتدای شروع فصل گرما تا کنون بیشتر استفاده کرده و از آنها لذت برده ام Chergui بوده و جالب اینکه لذتش با آنچه که در فصل سرد تجربه کرده بودم متفاوت است!
    بیشترشون جدید نیستن ولی خوب خاطره قدیمیش ناب تره :
    For Men : Aventus , Dunhill Edition , Kenzo Jungle , Calvin Klein CK2
    For Women : Amazone Light , Chanel N°19 , Armani Si , YSL Y
    سیدرضا حسینی تهرانی
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:3


    --
    25-خرداد-1395 08:02 ب.ظ
    به نظر من برای ارزیابی عطر مناسب هر فصل باید دو نکته را در نظر گرفت که عبارتند از سرعت تبخیر و رایحه.
    هر چه دما بیشتر شود، سرعت تبخیر مایعها بیشتر می شود و در نتیجه عطر زودتر تبخیر می شود. از این رو، هر عطری در هوای گرم، زودتر از هوای سرد تبخیر شده، پخش بوی آن افزایش یافته و ماندگاری آن کاهش می یابد و بر عکس هر عطری در هوای سرد، دیرتر تبخیر شده، پخش بوی آن کاهش یافته و ماندگاری آن افزایش می یابد.
    عطرها بر اساس فصل مناسب به کار گیری طراحی می شوند. عطرهای فصلهای سرد، از موادی تشکیل شده اند که دمای تبخیر کمتری دارند تا در فصل سرما ماندگاری و پخش بوی خوبی داشته باشند. برعکس آنها، عطرهای فصلهای گرم از موادی تشکیل شده اند که دمای تبخیر بیشتری دارند تا در فصل گرما ماندگاری و پخش بوی خوبی داشته باشند.
    انسان بخشی از طبیعت است و هماهنگ با طبیعت تغییر می کند. متناسب با تغییرات در طبیعت، خواسته های انسان نیز تغییر می کند. در بهار که فصل نو شدن طبیعت است، رایحه های خنکی که سبزی و نو شدن را القا می کنند بیشترین جذابیت را دارند. تابستان که فصل گرما، میوه ها و شنا کردن است، رایحه های خنک دریا، گلها و میوه ها جذابترینها هستن. پاییز که فصل سرد شدن تدریجی هوا و ریختن برگها است، رایحه های نسبتا گرم چوبی گیرایی خاصی دارند. در زمستان که هوا سرد شده و تنوع و رنگارنگی طبیعت کاهش یافته، رایحه هایی گرمی مانند وانیل، دارچین و ادویه که حس گرمی و تنوع را به ارمغان می آورند بهترین حس را منتقل می کنند.
    با توجه به ویژگیهای گفته شده برای تبخیر و رایحه عطر، برای هر فصل عطری مناسب با آن شرایط طراحی می گردد. عطرهای زمستانی، عطرهایی هستند که در دمای کم پخش بو و ماندگاری مناسبی دارند و عموما از رایحه های گرم، مانند ادویه، دارچین و وانیل برخوردار هستند. این عطرها حس گرما را القا می کنند. در گرمای تابستان که همه به دنبال راهی برای خنک شدن هستند، به کار بردن عطری زمستانی که پخش بوی آن در هوای گرم افزایش یافته و حس گرما را شدیدا القا کند حس ناخوشایندی ایجاد می کند، حسی که شاید بتوان آن را با خفگی بیان کرد. سردرد و سرگیجه نیز از عوارض دیگری هستند که ممکن است هنگام به کار بردن عطرهای زمستانی در هوای گرم ظاهر شوند. به همین دلیل باید از به کار بردن عطرهای زمستانی در هوای گرم تابستان خودداری کرد. در این زمینه تجربه شخصی خودم هم موید این موضوع است. چند روز پیش از مطرح شدن این مسابقه، عطر Carven Pour Homme را که به نظرم عطری زمستانی است امتحان کردم. حس این عطر در هوای گرم برای من حسی شبیه به خفگی بود.
    در میان عطرهایی که تاکنون به کار برده ام، به نظرم عطرهای زیر عطرهای مناسبی برای فصلهای بهار و تابستان می باشند:
    Davidoff Cool Water
    Clinique Happy for Men
    (Bleu de Chanel (EDT
    Paco Rabanne Invictus
    Creed Aventus
    Tom Ford Neroli Portofino
    Azzaro Chrome Intense
    حمید فخریان
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:3


    --
    26-خرداد-1395 05:57 ب.ظ
    با سلام.در واقع ما عطر را بخاطر دیگران میزنیم چون بعد از چند دقیقه بخاطر عادت به ان دیگر بویی حس نمی کنیم پس عطر برای ایجاد احساسی بهتر از ما درنظر دیگران است پس احساس خنکی و سردی عطر در تابستان برای خود و دیگران خوشایند است.
    حسن رفيعي
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:2


    --
    27-خرداد-1395 11:09 ب.ظ
    در تابستان، همانطور که ما لباس های خنک می پوشیم، عطری که استفاده می کنیم نیز باید خنک باشد. آن قدر خنک که رایحه ای که از طرف ما به مشام می رسد، اطرافیان را یاد تعطیلات تابستانی بیاندازد عطرهای خنک در تابستان، باز شدن ذهن و رفع خستگی ناشی از گرماست. در روزهای گرم، یک دوش خنک چقدر می تواند حالمان را جا بیاورد استفاده از عطرهای خنک هم همین حس را به ما انتقال خواهد داد. از نظر روانشناسی، بوهایی که از اطراف به مشام می رسد، مهم ترین عامل در تداعی خاطره های تلخ یا دلنشین محسوب می شوند.
    CREED Love in White-Chanel ALLURE HOMME SPORT EAU EXTRÊME-Yellow Diamond Versace (for women)n-Kokorico by Jean Paul Gaultier-(BRIT SUMMER EDITION (FOR MEN ۲۰۱۲
    شایان قشقایی
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:3


    --
    30-خرداد-1395 11:13 ق.ظ
    معمولا آدمی در فصل گرما دنبال خنک کردن محیط اطرافش هست. حالا با هر وسیله ایی که موجود هست میخواد این حس را به خودش انتقال بده. کولر ، نوشیدنی و حتی عطر. عطر های خنک میتوانند این حس را انتقال بدهند. طبیعی هست که استفاده عطر های گرم در روزهای گرم آزار دهنده باشند چون از تراکم بالاتری برخوردار هستند.
    Acqua di Gio
    Terre D`Hermes Eau Tres Fraiche
    polo bhue
    L'eau Par Kenzo
    Loewe 7 Sport
    کسری حسن پور
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:4


    --
    30-خرداد-1395 05:14 ب.ظ
    با سلام و عرض ادب و تشکر
    به دو موضوع می خوام اشاره کنم.
    اول اینکه مفهومی وجود داره به نام دمای احساس شده. دمای احساسی با دمای واقعی فرق میکنه، و به دمایی گفته میشه که توسط فرد حس میشه. دمای احساس شده، تحت تأثیر عوامل زیادی مثل رنگ محیط (رنگ¬های سرد باعث میشود دما کمتر از میزان واقعی آن احساس شود)، میزان نور و روشنایی محیط و غیره تحت تأثیر قرار میگیره. یکی از عوامل مهم که روی دمای احساس شده اثر میذاره، رایحه و عطر است. عطرهایی که حس خنکی و تازگی را القا میکنند، باعث میشه ما دمای محیط رو کمتر از میزان واقعی حس کنیم، یا گرما را راحت تر تحمل کنیم. و ذهن ما می تواند کالبد خیالی ما را به فضایی خنک و آرامش بخش انعکاس دهد. پس اولین دلیل استفاده از عطرهای خنک تعدیل گرمای هوا برای فرد و اطرافیان میباشد. برخی رایحه ها طبع گرمی دارند، و گرما و خشکی را القا میکنند، چه کسی دوست دارد در گرما و عطش تابستان حس بویایی و چشایی اش توسط رایحه سنگین و گرم شکلات تحریک شود؟ حال با توجه به لزوم احترام به حریم افراد دیگر نیز بهتر است از عطرهای گرم و سنگین در فصل تابستان پرهیز کنیم، تا زمینه سردرد یا ناراحتی دیگران را ایجاد نکرده باشیم.
    موضوع دوم اینکه عطار کانسپت یا داستانی را برای عطرش انتخاب میکند، بدین ترتیب که نت های مختلف بطور نظام مندی تبخیر شده و هارمونی خاصی را ایجاد کند، این تبخیر در دماهای خواصی صورت میگیرد. هنگامیکه عطری را که برای فصل سرد طراحی شده در فصل گرم استفاده میکنیم این هارمونی ایجاد نشده و تبدیل به آهنگ ناموزونی میگردد. و زیبایی حقیقی عطر ایجاد نمی گردد.
    در مورد عطرهای مورد علاقه ام برای فصل گرم، (با توجه به مصرف بالا و اقتصادی بودن انتخاب ها) محصولات زیر را ترجیح میدهم:
    Polo Blue Ralph Lauren
    Terre D`Hermes Eau du toilette
    Issey Miyake L'Eau de Issey
    Egoiste Platinum Chanel
    Giorgio Armani Acqua di Gio
    با تشکر و آرزوی شادی
    مشاور و کارشناس عطر
    کاربر فعال
    کاربر فعال
    Posts:380


    --
    31-خرداد-1395 09:22 ق.ظ
    با سلام و احترام
    ضمن تشکر از کلیه همراهان ، زمان شرکت در این مسابقه به پایان رسیده است .
    مشاور و کارشناس عطر
    کاربر فعال
    کاربر فعال
    Posts:380


    --
    01-تیر-1395 11:55 ق.ظ
    با سلام و احترام
    ضمن تشکر از همه ی همراهان همیشگی فروشگاه و همراهانی که در مسابقه شرکت کردند .
    دوستان از زوایای مختلف ( فنی ، ساختاری , فرهنگی ، اجتماعی و احساسی ....) به این موضوع نگاه کردند . و مطالب ارائه شده بسیار جالب و مفید بودند .
    برندگان این نوبت به شرح زیر می باشند ، برای برندگان ایمیلی ارسال خواهد شد .
    1- اقای مازیار بهروز
    2- behanm Gh
    amirhoj hoj
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    Posts:1


    --
    12-خرداد-1400 05:26 ب.ظ
    با تشکر از سایت خوبتون. میتونید به <a href="https://mehrparfum.com/">فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن مهر</a>
    هم سر بزنید. سعی کرده بهترین قیمت ها رو فراهم کنه.


    ---