مقالات تخصصی عطر, اخبار دنیای عطر

عطر معتدل مردانه

 

عطر پرفیوم  

درواقع عطر پرفیوم ترکیبی از اناوع اسانس ها، تثبیت کننده ها و حلال ها و مواد روغنی یا معطری است که یا از منابع طبیعی استخراج می شوند و یا به صورت شیمیایی و مصنوعی در آزمایشگاه ها تولید می شود و این موارد در کنار یکدیگر ترکیبی بی نظیر با انواع رایحه تولید می کنند به نام عطر.

عطر برای رانندگان  

آقایان به دلیل انجام کار و فعالیت بیشتر در محیط بیرون از خانه، کار داخل ماشین، مغازه، ادارات و ... لازم است همیشه خوشبو و تمیز و مرتب باشند.

به خصوص شغل هایی مانند راننده تاکسی، اسنپ و... زیرا رانندگان به دلیل مدام زیر نور آفتاب و بی حرکت بودن ممکن است تعریق زیادی کنند و افراد مدام داخل ماشین مینشینند و بعضی از آن ها مقصد هایشان دورتر است، این بوی بد تعریق میتواند بسیار آزار دهنده باشد.

پس انتخاب یک عطر معتدل مردانه بسیار ضروری و لازم برای تمام آقایان بوده و بهتر است عطرهای خریداری کنند که ماندگاری بیشتری داشته باشد و در ساعات بیشتری در روز بتوان بوی آن را استنشاق کرد.

تاثیر عطر روی شخصیت شما  

عطرها فقط خاصیت خوشبخو کنندگی ندارند! عطر شما به صورت کاملا غیر مستقیم . غیر مشهود بر شخصیت و استایل و رفتار شما تاثیر می گذارد، همچنین در تغییر دیدگاه و نظر افراد مختلف نسبت به شما نیز بسیار موثر است. یک عطر خوب و قوی می تواند اعتماد به نفس شما را نیز حتی افزایش دهد.

یک عطر معتدل و خوشبو شما را در جامعه فردی، قوی، جذاب، تاثیر گذار نشان می دهد. عطر ها از دو بخش تقسیم می شوند، قسمت ماده روغنی و الکل، هرچه میزان ماده روغنی بیشتر باشد بوی عطر ماندگار تر است و دیر تر می پرد، اما اگر حجم الکل عطر بیشتر باشد، بوی آن سریع محو می شد و از روی پیرهن می پرد.

 بنابراین اگر در انتخاب عطر دقت و تبحر کافی نداشته باشید می توانند به راحتی عطری با درصد الکل بیشتر به شما بفروشند آن هم با قیمت های گزاف و یک مارک و برند تقلبی نیز بر روی آن بچسبانند و شما اصلا متوجه آن نشوید.

ادوپرفیوم  

اگر به رایحه و بو کردن عطرها آلرژی دارید یا با تنفس آن ها دچار سردرد های شدید و میگرن می شوید، توصیه ما استفاده از عطر ادوپرفیوم است. ادوپرفیوم ها نسبت به عطرها سبک تر و ملایم تر بوده زیرا مواد و عصاره های روغنی در آن کمتر است. از نظر دوام و ماندگاری، عطرها ماندگاری بالاتری دارند زیرا عصاره های روغنی در آن ها بیشتر از حلال است.

اما اگر دوست دارید که در اکثر ساعات روز بوی عطر را حس کنید عطر(پرفیوم) و ادوپرفیوم هر دو مناسب می باشند.

ادوتویلت  

ادوتویلت یا همان آب معطر، این نوع از عطرها حتی از ادوپرفیوم نیز سبک تر هستند زیرا اسانس های روغنی در آن ها بسیار کم است و درصد زیادی از این عطرها به الکل اختصاص داده شده است. بخاطر سبک تر بودن ترکیبات به کار رفته شده در ادوتویلت ها، این نوع از عطرها برای جلسات کاری و ادارات مناسب تر بوده.تو

عطر معتدل مردانه 

به طور معمول برای آقایان پخش بو بر روی حجم بیشتری از بدنشان اهمیت بیشتری دارد تا ماندگاری و دوام آن بنابراین ادکلن های مردانه معمولا دارای غلظت ادوتویلت می باشد و برای کسانی که خواهان ماندگاری بیشتر بو نیز هستند، ادوپرفیوم نیز وجود دارد که سبب دوام در ماندگاری می شود.

یک عطر معتدل و مناسب، هیچ گاه بینی و ریه شما را اذیت نمی کند و به آن آسیبی نمی زند. بوی تند و زننده ای نمی دهد، باعث سردرد های شدید نیز نمی شود.

یک عطر معتدل لبخند را به لب اطرافیانتان می آورد و آن ها را جذب این می کند که به شما نزدیک تر شوند و از بوی خوشتان تعریف کنند. عطر معتدلی که استفاده می کنید باید به نوعی باشد که تا پایان روز حال شما را با بو کردن آن خوش کند و همیشه برایتان جذاب باشد.

نکاتی که در انتخاب عطر مردانه باید به آن ها توجه کنید: 

  • اطمینان از اصل و برند بودن عطر و جا نزدن انواع تقلبی مارک ها به جای اصل آن ها
  • به نوع غلظت عطر و میزان کم و یاد بودن مواد روغنی و الکل توجه کنید.
  • عطر خود را متناسب با شرایط سنی تهیه کنید، عطرای خیلی مردانه و سنگین را برای نوجوانان یا پیرمردهایی که مشکل تنفس دارن خریداری نکنید.
  • علایق و سلیقه خود را بشناسید و بدانید که به دنبال چه نوع بو و عطری هستید
  • عطر و ادکلن های خود را با توجه به شرایط فصلی و آب و هوایی تهیه کنید.

  توجه به نوع پوست برای خرید عطر

برخلاف تصور خیلی ها، نوع پوست و چرب یا مرطوب بودن آن و یا خشک بودن پوست در انتخاب عطر نقش بسزایی دارد.

اگر پوست بدنتان چرب و مرطوب است، این چربی روی پوست می تواند به راحتی رایحه عطر را تغییر دهد و همچنین دوام و ماندگاری عطر را بر روی پوست بیشتر می کند. بهترین انتخاب عطر و ادکلن برای پوست های چرب، انواع ملایم و معتدل آن می باشد.

اگر پوستتان بالعکس، خشک و کم آب است، زیاد از عطر زدن لذت نمی برند، چون هم الکل موجود در عطر سبب خشک تر شدن پوست این افراد می شود و هم بوی آن را زودتر از حالت معمول از بین می برد.

اما استفاده از عطرهای قوی تر برای این افراد پیشنهاد مناسبی نمی باشد زیرا موجب کهیر زدن و یا ایجاد آلرژی و مشکلات پوستی می شود.